Ga naar inhoud


Vier en Telenet steken reclame straks achter pauzeknop


Brambo's

Aanbevolen berichten

Klopt niet wat je zegt. Je betaalt een abbo aan een provider, telenet, proximus, tvvlaanderen enzovoorts.

Ik ben vrij zker dat van dat bedrag niet veel naar vt4 zal gaan. Of je nu naar een stilstaand beeld kijkt of naar reclame waar jet het geluid nog van uit zou kunnen zetten daar zal ik niet echt wakker van liggen.

En om de USA zenders terug te komen, die zenden nog wel wat vaker reclame uit als hier.

Maar extra zenders zorgen ook voor extra kosten.

Er is niet alleen het netwerk zelf, maar ook alle apparatuur die ertussen zit : decoders, encoders, transcoders, multiplexers, enz.

Ik denk dat veel mensen wel de openbare zenders willen, en misschien nog betalen voor echt commerciële zenders, als een Prime of een Film1, maar dat ze die zenders die via reclame gesponsord worden beu zijn.

 

Wat die kosten betreft, dat is een ingewikkeld verhaal.

Ik weet dat sommige zenders heel blij zijn om op de kabel te mogen komen, en daarom aan TN zullen betalen hiervoor.

Bij andere is het eerder TN die vragende partij is, en soms komt het van beide kanten.

In het geval van Vier en Vijf is dat speciaal omdat Telenet dan nog die zenders overgenomen heeft.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik erger me ook bijzonder aan de vele, vele reklames, vooral op de commerciele zenders. Het lijkt wel of het uitzendingen zijn, tussen de reklame blokken in. Vovendien zijn het tegenwoordig ook steeds dezelfde reklames, in de opeenvolgende reklameblokken, erg irritant. En ook het volume is nog steeds niet in orde.

 

Maar als je de pauze knop indrukt, ga je toch niet die reklames zitten kijken? Dan ga je toch even naar de wc, of koffie zetten, of wat dan ook? Daarvoor druk je toch de pauze knop in? Alleen wel even het volume laag/uit zetten.

 

Snap niet dat ze betalen om op dat soort momenten reklames uit te zenden... Als je pauze drukt zit je volgens mij dus net niet naar de tv te kijken.

aangepast door bigtwin

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn mening:

 

Een zender die ook maar één minuut reclame uitzend zou zelf moeten opdraaien voor de verspreiding van zijn materiaal.

d.w.z er mag aan niemand een vergoeding gevraagd worden.   Want e.e.a. is reeds betaald door de reclame.

Dus geen vergoeding door de providers - TVV, proximus of Telenet, en deze mogen op hun beurt geen enkele vergoeding vragen voor deze zenders aan hun klanten.

 

Meer nog de zenders die reclame uitzenden moeten de providers vergoeden voor het doorgeven van hun signaal.

 

Maar ik zal wel naief zijn.

 

Willy

  • Like 1

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

verder kan je gewoon wegzappen hoor.

 

Met wegzappen mis ik de film/opera of wat dan ook. Als ik kijk dan kijk ik naar iets wat me zeer intersseert en wil dan niet gestoord of onderbroken worden.Als je een goed boek leest wil je toch ook niet dat je verplicht wordt af en toe 10 pagina's reclame te lezen of verplicht 5 minuten te moeten stoppen met lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom lees ik liever het nieuws in krant of elektronisch. Wat je niet interesseert sla je gewoon over.

In feit als die commerciëlen kijkers wil hebben, zouden die zelf moeten zorgen dat de zenders bij de kijker geraken.

Maar het gevolg kan nog erger zijn, als de kijkers alles geloven. bvb blokkeren zappen tijdens reclame, niet kunnen doorspoelen tijdens reclame, en/of ab onbruikbaar maken.

Programma's, die veel (kunnen) opbrengen, onmogelijk maken om op te nemen, om de kijker te dwingen om rechtstreeks te kijken, of indien nadien te zien, betalen tegen véél geld.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dan kunnen het zootje voor zichzelf houden, als de kijkers gaan afdruipen kunnen ze zich weleens in het haar krabben, of in faling gaan, zijn we dan weer van een hoop ellende verlost.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast NPO 1,2 en 3 zouden er eigenlijk 3 of 4 commerciële zenders moeten zijn en beslist niet meer. Dan kunnen ze de rommel lings laten liggen en alleen kwaliteit uitzenden zonder reclame onderbrekingen tijdens een programma.Immers er zullen 2 of 3 x zoveel kijkers zijn en dan kan er veel meer gevraagd worden voor de reclame blokken voor en na de uitzendingen. Het zelfde geld voor de thema zenders Liever 1 x Discovery en 1 x Nat.G.Ch. dan die vele versies die om de 10 minuten 5 minuten reclame maken.Verder komt er dan meer ruimte op de kabel zodat Ziggo in betere kwaliteit kan uitzenden.Al met al er is veel te veel van het zelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betref beperking van het aantal commerciële TV stations, daar zou ik niet teveel op wedden, in België hadden we 10 jaar lang maar 1 commercieel TV station, VTM

De pulp die ze daar toonden, was niet beter dan wat ik nu vandaag op de andere commerciële zenders zie.

Allemaal beproefde formules, overgewaaid vanuit Amerika, hun eigen inbreng, dat was en is om te janken.

Het draait enkel om opvulling om hun uren zo goedkoop mogelijk vol te krijgen zodat ze reclame kunnen verkopen.

Wat mij opvalt bij al die commerciële zenders, dat ze altijd op save spelen en uitsluitende beproefde formules aankopen.

Idem met series, wat kopen ze aan, iets dat in Amerika goed lag, de concurrentie doet ondertussen net hetzelfde.

Terwijl er goede series zijn die ze links laten liggen, net met origineel te zijn zouden ze kijkers halen, maar die stap durven ze blijkbaar niet zetten.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang ze de linux gebruikers maar met rust laten.

Met dit programma, halen we er alle rotzooi er zo uit:

post-40019-0-35756600-1440007591.jpg

Vraagt een beetje werk, maar het is een verademing, een programma in één keer kunnen uitkijken  ;) .

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-40019-0-35756600-1440007591.jpg

Vraagt een beetje werk, maar het is een verademing, een programma in één keer kunnen uitkijken

 

 

Via mijn p.c. heb ik  vroeger ook wel eens reclame blokken uit een speelfilm weggeknipt. Echter bij b.v. Veronica kwam er toen 5 seconder voor het reclame blok begon een pop-up vogeltje met een bordje aan zijn poten met een boodschap boven door het beeld vliegen. Voor was het toen duidelijk, die zender zet ik gewoon nooit meer aan. Dergelijke rampspoed wil ik niet, gewoon geen reclame tijdens een uitzending klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...