Ga naar inhoud


RTL Z pas om half negen met live nieuws


Sprietje

Aanbevolen berichten

De Vlaamse nieuwszender is ook gecodeerd.

En DVB-T2 in Duitsland zal alleen FTA bieden voor de publieke zenders. Ook daar gaan de commerciëlen coderen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zullen we die discussie heir verder maar niet aangaan?

Ik lees hier ook genoeg berichten van mensen die al tevreden zijn met het huidige fta aanbod vanaf de clark belt.

 

Afgezien van de publieke omroepen in een land zijn zenders er om veel  kijkers te trekken waardoor er vooral meer reclame-inkomsten komen.

Die commerciële belangen zijn anders dan de belangen van kijkers.

Uiteindelijk zal vraag en aanbod bepalen wat het allemaal gaat kosten en voor wie.
 

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

RTL FTA?

 

De kans dat ik de hoofdprijs in de staatsloterij win is groter.

 

Wanneer RTL 4 een film uitzendt, moeten ze daarvoor de rechten betalen om de film te mogen vertonen... in het Nederlandse verspreidingsgebied.

Wanneer ze met die film fta op de Astra satelliet gaan wordt die film onbetaalbaar voor RTL Nederland.

 

En DVB-T HD in Nederland? alleen met een abonnement en een smartcard.

DVB-T SD is in Nederland al gecodeerd, met uitzondering van Ned. 1,2,3

Hoe zit dit dan, nu dat je officieel deze kan zien in bepaalde andere Europese landen? Of betaald M7 dan de auteursrechten daarvoor?

Wel raar dat die nieuwszender gaat coderen, terwijl grotere als cnn, bbcworld, euronews, FTA te zien is. 

Ik vraag me wel af, of er daar een markt voor is? Want voor wereldnieuws, ben je beter af, bij bvb cnn e.d.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je moet RTL-Z niet met CNN en BBC-World vergelijken. De Z staat voor zakelijk en dat houdt in dat er ook veel beursnieuws is, iets wat niet de hoofdaandacht heeft van bijv. CNN is maar wel van bijv. CNBC en Bloomberg.

 

 

Die laatste twee zijn toch ook beide fta via de schotel (o.a. op Hotbird) te ontvangen.

Reden om extra blij te zijn dat CD zich niet het vel over de oren laat trekken waardoor ook kijkers met wat minder Z belangstelling zouden gaan meebetalen.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je moet RTL-Z niet met CNN en BBC-World vergelijken. De Z staat voor zakelijk en dat houdt in dat er ook veel beursnieuws is, iets wat niet de hoofdaandacht heeft van bijv. CNN is maar wel van bijv. CNBC en Bloomberg.

 

Iets als de Belgische tegenhanger van kanaal Z dan? Best interessant, als je houdt van beursnieuws, maar er extra voor betalen? Nee dank u.

Maar soms wel best interessant, als ik vroeger wel eens keek.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die informatie  van deze zender heeft waarde voor beleggers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt tijd voor het Britse Free view principe gewoon 95% van de zenders gewoon gratis , SBS kan dat zowie zo al doen daar men deels al via de Mol in Britse ITV handen zijn .

En RTL zou dan ook overstag gaan dan in DVB-T2 .

Waarom betalen voor commerciele zenders die al grof draaien op reclame geld .

Hier al nu bijna 2 jaar geen Nederlande zender meer behalve dan weer de NPO waar ik ook zelden meer naar kijk .

Geef mij Free sat maar uit the UK , daar heb je tenminste de zender Spike 24 uur ipv van straks maar een paar uur spike nl versie .

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is die voorkeuze lijst dan zo belangrijk?

Of een zender op 4 of 72 staat intereseert me geen bal,

 

Die informatie  van deze zender heeft waarde voor beleggers.

 

Beleggers zijn mensen die wellicht slecht kunnen tellen zodat een goede positie in een voorkeurslijst van levensbelang lijkt ;)

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb het al eerder betoogd, de rangschikking op de afstandsbediening vertaalt zich in kijkdichtheid en wordt aan de hoogste bieder verkocht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het al eerder betoogd, de rangschikking op de afstandsbediening vertaalt zich in kijkdichtheid en wordt aan de hoogste bieder verkocht.

Blijkbaar is dat zo...  ik kan met me alleen erg moeilijk voorstellen.

Volgens mij sorteren de meeste mensen hun lijstje zoals ze het zelf graag willen hebben, en niet zoals het aangeboden wordt.

Ik zet ook meer achteraan wat ik minder vaak kijk... 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het al eerder betoogd, de rangschikking op de afstandsbediening vertaalt zich in kijkdichtheid en wordt aan de hoogste bieder verkocht.

 

Dat is dan een marketing trucje.

Want wordt kijkdichtheid niet gemeten door bij een selecte groep kijkers een kastje neer te zetten?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zet je tv aan, meestal op 1 en zapt tot je iets ziet wat je aandacht trekt, alles daarboven heeft dan pech.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk altijd eerst in mijn Papieren tv gids en bepaal dan wat ik wil gaan zien, en wat ik moet opnemen (voor de dagen dat er niets van mijn gading is) omdat het te laat komt of samenvalt met iets wat ik wil kijken...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...