Ga naar inhoud


Plotseling enkel Astra 1 op duo lnb


Koolraapje

Aanbevolen berichten

Och trust, of dat nu 4 graden is of 4,3 graden maakt allemaal weinig uit. Veel belangrijker is de schoteldiameter en de plek in Europa waar de schotel staat.
In Spanje gebruiken we toch ook volop 6 graden monoblocken om de Astra 19,2 en 23,5 te ontvangen.
En op de Canarische eilanden gebruik ze daar een duo-lnb voor een schotel van 60cm op een schotel van 100cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Och trust, of dat nu 4 graden is of 4,3 graden maakt allemaal weinig uit. Veel belangrijker is de schoteldiameter en de plek in Europa waar de schotel staat.

In Spanje gebruiken we toch ook volop 6 graden monoblocken om de Astra 19,2 en 23,5 te ontvangen.

En op de Canarische eilanden gebruik ze daar een duo-lnb voor een schotel van 60cm op een schotel van 100cm.

 

Tja , maar TS zit in Groningen , als hij losse lnb's zou gebruiken op zijn Triax 88 , welke afstand moeten de lnb's dan hebben voor 19.2 en 23.5º ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was ook al aan't rekenen maar je was me voor  :tired:

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Koolraapje, dat is precies dezelfde lnb alleen hebben ze hem een ander typenummer gegeven om hem als een zogenaamde 4,3 graden duo-lnb te kunnen verkopen maar het is en blijft het 4 graden monoblock bedoeld voor de Eutelsat 9e en 13e. Hij wordt hoofdzakelijk in Tsjechië gebruikt en een heel klein beetje in Spanje.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om er nou achter te komen wat van lnb het nou echt is, zou Koolraapje het nog

even na kunnen meten , hoe ver de koppen uit elkaar staan, van puntje tot puntje

op de dop van de lnb

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...