Ga naar inhoud


Laptop weggeven met alle gegevens er nog op. Hoe dit op te lossen?


psv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

beste lijkt mij om op die laptop een nieuwe gebruiker aan te maken voor de huidige gebruiker, en dan het gebruikersaccount van je vriendin inclusief haar profiel te verwijderen. Als het goed is worden dan alle gegevens verwijderd. Daarna kijken of in c:\users\ alleen de nieuwe account nog aanwezig is, en anders daar de oude accountfolder alsnog verwijderen met shift-delete.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites


Niet dat 84 jarigen nu nog heel veel geheimen hebben in de emails.

Maar het belangrijkste is dat er geen mogelijkheid bestaat om de identiteit te stelen en daarmede allerlei bestellingen te verrichten of zelfs bankzaken op te dragen.

 

De desbetreffende vragen om even het apparaat terug te geven indien die niet allang een ander OS erop heeft geknalt.

Of beter nog samen in het bijzijn van elkaar even de accounts aanpakken. Want ook de krijger van de laptop heeft misschien al persoonlijke data erop staan.

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste lijkt mij om op die laptop een nieuwe gebruiker aan te maken voor de huidige gebruiker, en dan het gebruikersaccount van je vriendin inclusief haar profiel te verwijderen. Als het goed is worden dan alle gegevens verwijderd. Daarna kijken of in c:\users\ alleen de nieuwe account nog aanwezig is, en anders daar de oude accountfolder alsnog verwijderen met shift-delete.

 

 

Dat is inderdaad de snelste manier, maar niet alles is dan weg van de hdd. Met wat software is nog heel veel terug te halen.

Vorig jaar heb ik een oude laptop verkocht en heb daarvoor 60 euro meer gevraag en er een nieuwe hdd in geplaatst en fresh install gedaan.

Pas dan ben je zeker dat je gegevens niet bij iemand anders terecht komen en beide partijen zijn tevreden. Ikzelf omdat mijn gegevens veilig zijn en de koper omdat er nieuwe een hdd in de laptop zit.

 

Het is ondertussen al een hele verzameling, maar ik heb hier thuis nog alle hdd's liggen die ooit in een computer van mij hebben gezeten.

aangepast door Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nou met een wipe tool en verse installatie van het operating system durf ik dat wel aan hoor :). Je moet inderdaad wel zorgen dat je zo'n laptop niet zo maar meegeeft aan een ander.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

wiz

zo een wipe, dus wis, tool doet er wel al minstens enkele uren over

laat staan we verwiszelen de s met een zet

 

afhankelijk van de grootte van de HDD

 

die paar oude disks heb ik voor dien met de moker eens echt goed behandeld

stel je voor je de chef heeft je net zo als gisteren weer eens zijn mening gezegd

en nadien enkele secondjes in de microwave gehouden

 

de destructive methode is de beste

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

We dwalen een beetje af, je hebt gelijk dat zo'n wipe wel even duurt, maar goed, ik hoef er niet bij te staan, en ik heb het systeem wat gewiped wordt toch niet nodig.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...