Ga naar inhoud


advies turksat oost beam


hakan

Aanbevolen berichten

Hoi allen

 

Hier heb ik ook het filmpje gezien en ik weet dat de dreambox met en standaard ingebouwde bcm broadcom tuner minder signaal pakt als een alps tuner module, dat zou ik eerst even controleren als je bij je systeem settings kijkt welke tuner modules in je box geinstalleerd zijn. De ontvangst module kan je dus omwisselen in je dreambox.

 

Het enige nadeel is dat je dan geen blindscan meer hebt en je xml settings van satbeem moet halen en dan  zelf via je pc gaat inloggen op je dreambox in /etc/tuxbox (satelites.xml) om daar je sateliet settings in te laden  en de box na restart een nieuwe scan te geven om de zenders weer in te laden in je systeem.

 

ik geef toe, dat is geen beginnersklusje en mischien zijn er mensen die dat voor je willen doen. In ieder geval heb je met een alps tuner module 3 db betere ontvangst als met een gewone tuner module.

 

Wat je ook nog kan doen is een gibertini feed waar een flens opzit bestellen die voor de antenne gemaakt is en daar een invacom quad flens lnb op monteren, dat is wel een dure optie, maar dan hem je wel meer signaal kwaliteit, het is namelijk zo dat bij een 150 schotel met een gewone lnb niet het maximale signaal wordt binnen gehaald omdat de feedhorn kop hoogiut tot een 1 m schotel signaal oppakt.

 

Er zijn nog meerdere en goedkopere flens lnb`s die gemaakt zijn om op de gibertini flens te monteren zoals de inverto white tech dan de duurdere invacom lnb alleen zal daarmee je kwaliteit van je signaal door de lagerekruispolarisatie van laatst genoemde types minder zijn.

 

Het signaal is van verschillende factoren afhankelijk je schotel diameter je feedhoorn die aangepast moet zijn aan je schotel oppervlak, je kruispolarisatie van je lnb om een schoon signaal te krijgen en je tunergevoeligheid en treshold (de hoveelheid signaal waneer je box beeld geeft) van je sateliet ontvanger..

 

Bedenk wel dat je door wolken en dus regenbuien altijd minder signaal hebt, het aanschaffen van een een andere ontvanger kan ook helpen, ik heb hier voor dx verre signalen een technomate 5500 en die presteert beter bij zwakke signalen als de dreambox. Skybox en Openbox voldoen daar ook voor.

 

Succes ermee..

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites


...

het is een Invacom Universal Single LNB 0.3dB Horn - SNH-031 lnb

Als je deze LNB gebruikt op je 150 cm Polar mount schotel dan gebruik je de verkeerde LNB.

De SNH-031 is bedoeld voor off-set schotels (uitgaande van de informatie van Global Invacom zelf) en de ingebouwde feedhorn is daar dan ook op afgepast en zal niet het maximale signaal uit je schotel halen.

 

Zoals Phoenix al aangaf heb je op jouw prime-focus schotel een C120 feedhorn met C120 flens-LNB nodig.

 

De linkjes zijn slechts voorbeelden zodat je ziet wat we bedoelen. Phoenix noemde ook al wat merken en types feedhorns en LNB's, hij heeft meer ervaring met verschillende merken en types.

 

De C120 feedhorn is aan te passen op de f/D verhouding van je schotel, welke dat is kan je uitrekenen, makkelijker is denk ik dat even te informeren bij de leverancier.

Meer daarover hier. (Alhoewel die tabel misschien niet hetzelfde is voor Ku-band?)

Uitrekenen van f/D verhouding vind je op satlex.

 

Geef niet op als het je te ingewikkeld wordt, we leggen het je dan gewoon nog beter uit.  ;)

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Hakan,

 

Heb je ook signaal/lock op 12209H(ShowTV HD),  12103H(Kanal7 HD)  ,beide op de 4A East.

Helaas hebben ze bijna alles vd East naar de TR beam geplaatst en deze is nogo vanuit Nederland.

Maar gelukkig zijn er nog nuttige zenders die op de West beam hangen.

H9.Twin  :::  H9.2H :::  H9.S ::: HD1265 ::: H2H :::::::::: WaveFrontier T90: 1W, 3, 7, 13, 16, 19, 23, 28, 42E ::::::::::

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herstel, een prime focus schotel heeft een primefocus feed nodig en geen Gibertini feed,

maar een adf 120 of een famaval primefocus feed.

Een offset schotel van 150 daar kan wel een Gibertini feed op omdat deze voor offset schotels gemaakt is.
Bij een prime focus feed zijn de ringen recht op gelijke afstand gemonteerd
Bij een offset feed zijn de ringen stapsgewijs in gefreest in de feed van groot naar klein

Even een reken sommetje volgens de satlex site

Als je diameter van je prime focus schotel 150 cm is en je diepte 25 cm is je
f/d verhouding 0.38 Dat is een gebruikelijke waarde voor de meeste schotels
De afstand van je schotel naar de rand van je adf 120 feedhorn moet dan 56.25 cm zijn
De feedhorn moet eerst 4 mm vanaf het end van de schroefdraad iets terug gedraait worden
zodat je 4 mm schroefdraad op het end overhoud, dan staat je feed goed afgesteld.

Als je diameter van je prime focus schotel 150 cm is en je diepte 23.5 cm is je
f/d verhouding 0.4 Dat is een waarde voor een hoger rendement schotel dus die pakt
meer signaal op maar zijn daarom ook veel duurder

 

-----------------------------------------------------------

Het afstellen van de feedhorn voor optimaal signaal..

 

Eerst zet ik altijd de Antenne richting zuid naar Astra 3 a op 5 graden oost.

Dan zoek ik daar een zwakke transponder ( 12.669 H fec 2/3 symbolerate 2600 )

op en regel de feed af (fine tunen) op maximaale kwaliteit van het signaal. 

 

Als de feed afgeregeld is dan pas draai ik de antenne om het signaal te bekijken

op zwakke transponders voor andere satelieten.

De afstand van je schotel naar de rand van je adf 120 feedhorn moet dan 59.84 cm zijn
ook weer gemeten vanaf de schotel tot de rand van de feedhorn.

Bij een f/d verhouding nu van 0.4 kan het wiel (feed) van de adf 120 uit gedraait worden
zodat het end van je schroefdraad gelijk in de feed staat en dus het end van het wiel
gelijk staat met het end van je schroefdraad. De feed staat dan op f/d 0.4 afgesteld.

De Famaval feedhorn is een ander type feedhorn die niet regelbaar is en vanuit de
fabriek op f/d van 0.4 staat afgesteld. Hier kan niets aan veranderd worden.

Een famaval feedhorn werkt beter op de lagere frequenties van de ku band (10.7 -11.5 Ghz)
Terwijl de adf 120 beter werkt op de hogere band van 11.2 - 12.5 Ghz.

Zorg ook dat je skew dat is de hoek van je feedhorn met lnb ten opzichte van je schotel
optimaal staat afgesteld. Heb je een polarmount dus is je schotel draaibaar staat je
skew altijd op nul dat wil zeggen gelijk met de draaihoek van je schotel.  

Heb je GEEN polarmount, pas dan moet de lnb met feed (adf 120 of Famaval) handmatig
afgesteld worden op maximaal signaal. Hoe meer ja van het nulpunt afdraait des te meer
moet je feed dan ook draaien om je polarisatie gelijk te laten lopen met het uitgezonden
horizontaal / verticaal signaal.

De beste lnb met flens is de Invacom Quad lnb, deze lnb is duurder, heeft 4 aansluitingen
en er kunnen meerdere ontvangers (quad is vier) op en deze lnb geeft ook meer signaal als de Invacom single of twin uitvoering een of twee uitgangs uitvoering

De gibertini andrews of channel master zijn ofset feedhorns die gebruik je alleen
voor een offset schotel

De adf 120 en de Famaval feedhorn zijn voor en prime focus schotel die jij dus hebt
en daarmee kan je de feeds mmonteren en afstellen op maximaal signaal op zwakke transponders.

Succes ermee..

post-59919-0-51025000-1442144726.jpg

post-59919-0-68833500-1442144735.jpg

post-59919-0-93920100-1442144754.jpg

post-59919-0-90855900-1442144764.gif

post-59919-0-02500300-1442144776.jpg

post-59919-0-33779000-1442144809.jpg

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Wat zou je zeggen van verhuizen?

Of in Türkye gewoon een schotel plaatsen? VPN verbinding maken en RemoteStreamConvert gebruiken?

Slingbox in Türkye neerzetten.

Goedkoper en trefzeker dan een peperdure wok van 3,50m

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog maar weer eens mijn Prime Focus van 150 cm, alleen gebruik ik die "omgekeerd", namelijk voor ontvangst van Astra 1&3 in Turkije.

 

De LNB waar het om gaat is die zonder het witte kapje, deze gebruik ik voor Astra 3, o.a. de NL zenders.

 

LNB:   TWF-031 van Global Invacom.

Flens: ADF-120  van Global Invacom.

 

Voor een nog betere ontvangst, zou ik de LNB met wit kapje, ook door zo'n LNB moeten vervangen.

 

post-59723-0-90081300-1452259701_thumb.jpg

post-59723-0-83354100-1452259625_thumb.jpg

post-59723-0-62412300-1452259703.jpg

post-59723-0-32636500-1452259734.jpg

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zou je zeggen van verhuizen?

Of in Türkye gewoon een schotel plaatsen? VPN verbinding maken en RemoteStreamConvert gebruiken?

Slingbox in Türkye neerzetten.

Goedkoper en trefzeker dan een peperdure wok van 3,50m

De upload snelheden in turkije zijn daar niet genoeg voor. Ook zit je daar met een datalimiet..

 

De east beam zou misschien nog net bereikbaar zijn in het meest ooste deel van nederland maar de turkey focus beam zal onmogelijk zijn voor nederland. Of je moet denken aan een schotel van 30 meter...:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

De east beam zou misschien nog net bereikbaar zijn in het meest ooste deel van nederland maar de turkey focus beam zal onmogelijk zijn voor nederland. Of je moet denken aan een schotel van 30 meter... :P

 

Hier met een Channel Master 1,8 m  van de oost beam alleen de fta zenders van een 12 tal frequentie's met een kwaliteit van 10 tot 70 % dit varieert nog al, zitten dus aan het randje.

Van de Turkiye focus beam geen ontvangst.

 

 

post-75492-0-74908800-1452292522_thumb.png

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een gewone schotel van 64 cm kun je nu nog ELTR ontvangen van de oostbeam.

Enkele maanden geleden was ook BUGUN en KANAL TURK te ontvangen van op de 3A East-beam,

maar die zitten nu op 10°E met een beter signaal.

 

Satfeeds-DX

post-79750-0-01847400-1452295394_thumb.jpg

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier met een Channel Master 1,8 m  van de oost beam alleen de fta zenders van een 12 tal frequentie's met een kwaliteit van 10 tot 70 % dit varieert nog al, zitten dus aan het randje.

Van de Turkiye focus beam geen ontvangst.

 

 

attachicon.gif1.png

Zou het aan je lnb liggen? Je hebt wel beeld met een 1.8m terwijl volgens satbeams je minimaal 3m moet hebben om beeld te krijgen. Dus evt met een betere lnb en kabel zou het bij slecht weer ook moeten werken?

aangepast door Sambir
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het aan je lnb liggen? Je hebt wel beeld met een 1.8m terwijl volgens satbeams je minimaal 3m moet hebben om beeld te krijgen. Dus evt met een betere lnb en kabel zou het bij slecht weer ook moeten werken?

 

Ik heb de schotel tweede hands gekocht zonder lnb, en heb er nu een black ultra op staan maar vanavond met regen maar een paar frequenties met signaal en beeld van de 4A, de 3A wel beeld en de 2A geen beeld.

Of het met een andere lnb met regen weer wel werkt weet ik niet, maar de gecodeerde zenders van Tivibu daar krijg ik GEEN signaal van binnen, en op 8 januari ook niet.

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 4 maanden later...

Hoi allen

 

Hier heb ik ook het filmpje gezien en ik weet dat de dreambox met en standaard ingebouwde bcm broadcom tuner minder signaal pakt als een alps tuner module, dat zou ik eerst even controleren als je bij je systeem settings kijkt welke tuner modules in je box geinstalleerd zijn. De ontvangst module kan je dus omwisselen in je dreambox.

 

ATV HD ontvang ik goed sinds ik de Si2166B dual tuner heb. Dus een andere tuner kan zeker soelaas bieden voor een betere ontvangst van de Türksat East Beam.

 

(dm7080 / rotor triax110)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...