Ga naar inhoud


FOX komt naar het Vlaamse televisiescherm


chukky2

Aanbevolen berichten

Ik zou overigens erg graag weten wat de bevolking nou precies denkt over die regel, en welke zenders dan wel of niet moeten meetellen bij die "30". Want blijkbaar mag Canaldigital zenders als ZDF NIET meetellen, terwijl anderen dat dan weer wél mogen... Erg onduidelijk voor mij.

 

Ook is er volgens mij geen enkele partij de verkiezingen in gegaan met "wij willen de verplichting dat er minimaal 30 zenders in een tv pakket zitten" . Een belachelijke regel.

In de meeste "buitenlanden" heb je dit gelukkig niet, en de mensen zijn er niet ongelukkiger door... helemaal omdat blijkbaar de meest oninteressante zenders goed genoeg zijn om aan het willekeurig gekozen aantal '30' te komen.

 

Ik heb destijds de uitspraak gelezen en volgens mij is de reden dat het settop box pakket verdwijnt niet het aantal van 30 zenders, maar het feit dat de drie Vlaamse zenders in het instappakket moeten zitten. CD wil deze drie zenders niet aan het settop box pakket toevoegen en besluit dus op deze manier te stoppen met dit pakket. Dus in april is het bye bye CD voor mij.

 

Fox België heeft aangegeven op termijn bij alle digitale aanbieders beschikbaar te willen zijn, gesprekken met Proximus lopen al. Dus wie weet is er snel goed nieuws voor de TVV kijkers.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Is niet zo.  Telenet in Vlaanderen wil ongeveer iedere zender in exclusiviteit doorgeven.  En laten dit niet na als ze de gelegenheid hebben.

Er zijn diverse voorbeelden te geven.  Lacht, Studio 100, het terziele gegane Libelle TV.  Telenet schudt met de beurs en betaalld meer voor exclusiviteit (en rekent dit dan leuk door aan de klanten)  en de zenders trappen daar in.

 

Daarom zeg ik dus ook, Iedere zender om ergens zijn beeld te kunnen vertonen moet kunnen aantonen dat ze moeite gedaan hebben om met iedere Service Provider tot een overeenkomst te komen.  En indien dit niet lukt - geen uitzendrecht.  Om toch recht van uitzenden te krijgen moeten ze dan maar een controle commisie passeren, die alle betrokkenen hoort.  Exclusiviteits contracten vallen dan door de mand.

 

Willy

 

Om de exclusiviteits drang van Telenet te illustreren (ietwat bezijden deze discussie).

 

In Vlaanderen zijn er maar 2 distributie bekabelde netwerken.  Het Proximus netwerk en het Telenet netwerk (Kabel)

Beiden hebben de verplichting om hun netwerk open te stellen voor alternatieve Service Providers.  Op het Proximus netwerk zijn er enkele (alhoewel Proximus ondertussen eén ervan overgekocht heeft - Scarlet).

Ken jij één alternatieve provider op het Telenet netwerk.  Die is er niet.  Kandidaten genoeg, alleen komt het nooit tot een overeenkomst.  Mobistar zou willen proberen, maar ik hoor weinig van enige implementatie.

Mobistar is in feite klaar om morgen te starten, want nu zit die viacces codering daar maar op, voor wie zijn heiligen.

De doorgeefkosten die telenet vraagt, om hun netwerk te gebruiken, zijn zo hoog, dat ze gewoon geen bestaan hebben. Zij hebben hierover een klacht naar de mededingen gestuurd en naar het bipt. Maar het blijft stil? Politiek vriendjes en/of aandelen bij telenet?

Bij proximus hetzelfde. Daar is ook snow ten onder gegaan, omdat zei niet konden concurreren.

Dommel is technisch en hardwarematig kaar om tv te brengen, echter melde diverse medewerkers me, dat er geen enkel land is als belgie, die zo duur is om tv door te geven.

Volgens mij is telenet,proximus,medialaan,sbs,vrt en de politiekers één pot nat, die overal véél geld wilt slaan uit de kijker.

En als de hardwarevrijheid binnen bepaalde tijd valt bij TVV, dan vraag ik me af, hoelang zij nog een bestaansrecht hebben.

Ik ken er nu persoonlijk maar 3, die bij TVV klant zijn, maar die 3 melden, als die orca niet werkt via de module op de linux ontvangers, gaan ze over naar telenet of proximus, en er zullen er wel nog zijn.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hadden vorige eeuw in Limburg, Infrax (InterElectra) voor kabeltelevisie.  Eind negentiger jaren, begin tweeduizender jaren hebben we enkele forse prijsverhogingen moeten slikken.  De reden die toen opgegegeven werd was dat er moest geinvesteerd worden om digitale televisie tot bij de klant te brengen.  En toen er digitale televisie was (IN-DI) heeft de voorzitter van Infrax de boel verkwanseld aan Telenet voor een appel een ei.  Waarna we nogmaals zwaar konden afdokken om die beloofde digitale TV te ontvangen.

 

Die voorzitter was dezelfde persoon waarvoor alles gratis moest zijn.  En die vorig jaar bijna heilig verklaard werd toen hij overleed.  En ook een politieker.

 

Nu is Telenet al meer dan 10 jaar eigenaar van de kabel voor TV distributie en internet.  Maar denk je dat ze al één cent geinvesteerd hebben in dit netwerk om het te upgraden?  Neen hoor.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

We dwalen af, maar op bepaalde plaatsen, is die kabel zo van dergelijke kwaliteit, dat geen digitale diensten mogelijk zijn. Mijn nonkel (infrax gebied) heeft van armoe TVV genomen, omdat ze er niet in slaagden goed analoog beeld bij hen te brengen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja... dan moet je je abo opzeggen en gewoon FTA kijken via satelliet.

Ik heb ook geen Nederlands abonnement meer omdat het gewoon te duur is voor wat ik wilde hebben. Door die "foute" beslissing om zó veel zenders te moeten doorgeven is het gewoon veel en veel te duur vind ik. Dus opzeggen en duitse en/of engelse tv kijken... daar hoef je niets extra's voor te betalen, en is gewoon goed. ik  ben er erg tevreden mee, doe het al vele jaren en zou nu niets anders meer willen.

 

Fred_m: Bij CD waren het dus de 2 belgen? dat is dan helemaal een belachelijk gedoe... als je die wil hebben, neem je toch het duurdere pakket, maar lang niet iedereen wil deze zenders hebben... daar is in principe toch niets op te zien wat je niet op een andere zender ook kan zien.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan wel een beetje mijn plan trekken in Engels, helaas is mijn Duits zeer slecht.

Maar ik vraag me af, hoeveel er van de gedachte zijn zoals jij Sverige. Want als je hier meld niet te kijken via telenet, maar via satelliet, of zelfs bij proximus, dan kijken ze je aan, of dat je van een andere planeet komt.

Als ze geen domein gebruiken, zijn de meeste adressen @telenet.be of @skynet.be. Kom eens af met een adres@dommel.be of scarlet.be of nog iets anders.

Hier hebben we tientallen jaren gewoonweg maar één gehad, en dat was kabel, en men vind je excentriek als je niet via deze tv ziet.

Bij jullie was het gewoon (ik bedoel in Nederland) dat de commerciële gewoon te zien waren op sat, dan (uitgezonderd de hardware) gewoon gratis. Toch een hele evolutie. Hier heb je zelfs groepen, die ganse dagen VTM zien, want daar niet naar zien= abnormaal, zelfs uren televerkoop staat 's morgens op.

Daar wordt grondig misbruik van gemaakt, en ze weten dat de kijkers hier maar al te graag tientallen euro's dokt, voor wat ik noem rommel,rotzooi en gemanipuleerde programma's.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het dramatische prijsbeleid van Telenet en het ontbreken van een degelijke service (gezien de bedragen die men doorrekent), heeft er wel toe geleid dat nogal wat mensen overstappen naar Scarlet, Proximus en TVV.

Dat ze verder alles proberen af te blokken dat op de kabel wil komen, gaat hun geen meerwaarde bezorgen, menigeen is het zat geworden en een zeer strenge regelgeving is in de maak.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen zien of die amerikanen die strenge regel gaat aanvaarden. Want zal Amerika zo'n groot continent zich de les laten spellen door een land, waar je een vergrootglas nodig hebt om het te vinden op de landkaart?

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...