Ga naar inhoud


Hoe een switch gebruiken?


pirrewit

Aanbevolen berichten

ik vemoed eerder dat de telenetdecoder ooit een verkeerde netwerkinstelling heeft gekregen via het menu,

en daarmee een conflikterend adres of een verkeerde c-class range

 

ik zou via het menu eens de dhcp kiezen en de telenetdecoder herstarten.

baad het niet schaad het niet, kwestie van 5 minuten instellingen checken en rebooten

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik vemoed eerder dat de telenetdecoder ooit een verkeerde netwerkinstelling heeft gekregen via het menu,

en daarmee een conflikterend adres of een verkeerde c-class range

 

ik zou via het menu eens de dhcp kiezen en de telenetdecoder herstarten.

baad het niet schaad het niet, kwestie van 5 minuten instellingen checken en rebooten

Een juist aangemelde telenet decoder bij telenet heeft, indien deze ook juist is bekabeld altijd een 10.X.X. enz ip adres.

Heeft hij een adres van 192 of zoiets, dan is de bekabeling onjuist, of de decoder niet aangemeld bij de provider, en kan dan wel elk adres hebben.

Maar dat was blijkbaar niet echt het probleem van T.S.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een juist aangemelde telenet decoder bij telenet heeft, indien deze ook juist is bekabeld altijd een 10.X.X. enz ip adres.

Heeft hij een adres van 192 of zoiets, dan is de bekabeling onjuist

 

Ik denk dat het niets heeft te maken met juist of onjuist aangesloten maar met het soort modem die je hebt.

 

indien je een (nieuwe) modem met ingebouwde wifi en 4 LAN uitgangen hebt. Dan worden alle ip adressen  192.168.x.x ip adressen 

 

Indien je modem met slecht 1 uitgang en een extra switch hebt krijgen de digiboxen een 10.x.x ip adres.

 

Ik ga dat asap eens controleren. Bij mij staat een installatie met 1 uitgang + extra switch en bij mijn ouders staat een recente installatie.

Ikzelf heb een 10.x.x ip op de digibox.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het niets heeft te maken met juist of onjuist aangesloten maar met het soort modem die je hebt.

 

indien je een (nieuwe) modem met ingebouwde wifi en 4 LAN uitgangen hebt. Dan worden alle ip adressen  192.168.x.x ip adressen 

 

Indien je modem met slecht 1 uitgang en een extra switch hebt krijgen de digiboxen een 10.x.x ip adres.

 

Ik ga dat asap eens controleren. Bij mij staat een installatie met 1 uitgang + extra switch en bij mijn ouders staat een recente installatie.

Ikzelf heb een 10.x.x ip op de digibox.

Je moet bij gelijk welke modem zij het een modem only of hun wifi modem met 4 uitgangen altijd een 10.X.X adres hebben op de ontvanger als je alle diensten wilt gebruiken. Een voordeel van die laatste is, dat je maar 1 kabel naar tv nodig heeft. Maar dit weegt niet op tegen de massa's nadeel van deze. Zeker met diverse linux toestellen in je huis.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is sprake van een router asus achter de telenet water zooi

 

dus wie vergeet welke c-classe ingesteld is voor het LAN via de tweede router kan met een decoder die enkel dat ene adres mag hebben de verkeerde keuze hebben gemaakt...

 

ergo we checken het internet adres via de setting op de telenet decoder

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ip adres van de decoder is inderdaad een 192.168.x.x Dit is dus een verbinding modem only naar router naar switch naar decoder.

Als ik van modem only naar decoder ga zonder router krijg ik inderdaad een 10.0 adres en een 195.130.x.x primary en secondary DNS

Mac adres is in beide gevallen gelijk.

Natuurlijk komt enkel voorlopig optie in aanmerking. :D

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet bij gelijk welke modem zij het een modem only of hun wifi modem met 4 uitgangen altijd een 10.X.X adres hebben op de ontvanger als je alle diensten wilt gebruiken. Een voordeel van die laatste is, dat je maar 1 kabel naar tv nodig heeft. Maar dit weegt niet op tegen de massa's nadeel van deze. Zeker met diverse linux toestellen in je huis.

 

Ok duidelijk

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...