Ga naar inhoud


Files van NAS naar NAS kopiëren


Gast catw

Aanbevolen berichten

Wat is het beste sync programma om enkele mappen op twee servers gelijk van inhoud en up to date te houden.
Op mijn Synology DS214play, welke ik het meest gebruik, heb ik enkele mappen die ik ook op de andere server heb zitten.

Deze mappen hou ik nu bij d.m.v. terracopy alles vanuit de bepaalde mappen naar de andere server, te kopiëren waarbij ik aangeef dat de bestaande file's overschreven of overgeslagen kunnen worden.

De beste oplossing zou zijn dat ik het op een bepaalde tijd(en) zou kunnen (laten)doen en dat van de bestaande files alleen die met een nieuwe datum en tijd overschreven worden.
Met freefilesync ging het niet goed of beter gezegt ging het vreselijk mis dus dat wil ik voorkomen, dus wie weet een betere of de beste oplossing om dit te doen.

post-51681-0-73988100-1441474343.gif

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb 2 Netgear NASsen en die heb ik geconfigureerd met RSync. Eén druk op de backup knop van de NAS en de geselecteerde directories worden incremental overgezet... Ideaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rsync komt bij mij ook als eerste naar boven

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt vor de moeite, ik zal Rsync zeker even nakijken, had alleen de gedachte dat het al super oud was.

Verder kreeg ik gisteren ook melding over Syncovery for Windows – backup and sync software for Windows waar veel mee gewerkt word.

De bijgewerkte en varanderde files komen in de eerste instantie van de windows computer naar de Synology NAS, had ik vergeten te vermelden.

 

post-51681-0-62161400-1441515577.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of de andere ook een Synology is (denk het niet) maar anders kun je gebruik maken van cloudstation.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De andere NAS is een Buffalo LinkStation™ Duo 4 TB welke in een redelijke verhouding staat met de DS214play, zelfs muziek en video kon ik daar redelijk van afspelen.

 

Nadat ik mijn HP X510 data vault, welke gemaakt was voor WHS 2003, omgebouwd had naar Synology/Xpenology kreeg ik natuurlijk veel meer en andere opties vandaar dat er nu een DS214play als hoofd servertje staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

rsync loopt bij mij tussen bureau en thuis tussen de nassies, incremental

erg betrouwbaar,

 

maar besef wel de hoofdmap_backup (of hoe je hem ook noemt) kun je niet iets manueel op zetten of naar kopieren

doe je dat wel is het de dag erna weer weg

 

zelf in de mappen schrijven naar de backupmappen kan dus niet

enkel rsync zelf mag in die mappen iets toevoegen

eruit lezen en kopieren mag natuurlijk wel

 

dus overdenk je mappenstructuur goed

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

dat hangt ervanaf hoe je rsync configureert. Je kan het zo configureren dat alles wat je in je hoofdmap zet wordt gesynct naar de syncmap.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag een tijdje zitten spelen met dat syncovery en dat werkt best wel prettig tevens is het nog snel ook.

En zoals ik heb begrepen is het een op Rsync gebaseerd of gelijksoortig programma en ik kan er dus ook afzonderlijke en aangepaste files mee overzetten (weer een tevreden mens nu). ;)

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...