Ga naar inhoud


waarom vraagt gmail mijn wachtwoord?


pirrewit

Aanbevolen berichten

Thunderbird moet toch iets doen op jouw ene gmail account dat er voor zorgt dat hij steeds het password vraag.

 

Meeste resultaten hebben toch vaak te maken met plugins/extensions om bv contacts tussen thunderbird en gmail te syncen (gezocht met volgende gegevens: thunderbird keeps asking for password gmail).

Sommige melden dan weer dat het te maken heeft met google calendar syncing.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vermits aangeraden wordt het paswoord regelmatig te veranderen dacht ik dat het tijd was om iets te wijzigen.

Paswoord in google mail verandert en dat werkt prima.

Gmail opent zonder fouten.

Sinds deze aanpassing is opent gmail in thunderbird evenwel niet meer .

Mijn overige 2 accounts van telenet doen het nog prima.

Ik kan dus nog alles lezen alleen omslachtig omdat ik voor gmail naar de snelkoppeling van google mail moet.

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je de account voor gmail in thunderbird eens verwijderd, en opnieuw aanmaakt (na eventuele backup van belangrijke mails)?

Staat me voor dat je dat al geprobeerd had, en dat het even correct gewerkt heeft.

 

Vandaar ook de vraag of je met plugins/extensions voor gmail werkt in Thunderbird.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is de oplossing

 

Enkele voorbeelden van apps die de nieuwste beveiligingsnormen niet ondersteunen, zijn:

•De Mail-app op uw iPhone of iPad met iOS 6 of lager

•De Mail-app op uw Windows-telefoon met een eerdere Windows Phone-versie dan 8.1

•Bepaalde desktop-e-mailclients zoals Microsoft Outlook en Mozilla Thunderbird

 

Optie 2: wijzig uw instellingen om toe te staan dat minder veilige apps toegang krijgen tot uw account. We raden deze optie af omdat onbevoegden hierdoor gemakkelijker toegang tot uw account kunnen krijgen. Volg deze stappen als u dergelijke toegang toch wilt toestaan: 1.Ga naar het gedeelte 'Apps met lagere beveiliging' in 'Mijn account'.

 

optie 2 en opgelost.

grts

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja datzelfde probleem heb je ook als je een bewaking ip camera via gmail de foto's wilt versturen. Dan moet je Gmail ook instellen op een lagere bescherming.

Voor een email pakket als Thunderbird vindt ik het wel een beetje gek dat die niet up to date is met de laatste beveiligingseisen.

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij blijft met IMAP de data op de server van je mail dienst staan...  Met POP kan je kiezen om het er af te halen, nadat het door jouw client binnengehaald werd.

Daarom kies ik POP, omdat ik wil dat het van de server gehaald wordt na downloading door Outlook...

 

Ik kan me vergissen, dat je met IMAP ook kan opteren om de data van de server te verwijderen, maar in Outlook kon ik die optie nergens vinden.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus de berichten blijven zo lang op de server staan tot je ze wist in je client...

Dat is dus niet wat ik zoek.  Ik wil niet dat ze op de server behouden blijven. POP is dus toch gewoon de enige optie voor mij.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Imap is makkelijk als je op verschillende informatiedragers je mail wilt checken.

 

Als je bij gebruik van pop op 2 laptops je mail wil checken via bvb outlook dan zal je nooit dezelfde info op beide apparaten hebben.

 

Bij imap gebruik wel.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En dat is precies het juiste argument wat je bij je keuze helpt.

 

Je kan ook overwegen je eigen mail server op te zetten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...