Ga naar inhoud


Twee nieuwe M7 interactieve ontvangers bij TV-VL


Marc-Sim

Aanbevolen berichten

Ik vraag me toch af, door al die bezuinigingen, die onze regering doorvoerd, mensen maar verder zullen investeren in tv zien?

Alhoewel, hun dagelijkse soap mag wel ettelijke euro's kosten, want ze willen kost wat kost het vervolg zien.

Maar onlangs nog, hoorde ik, dat er veel wordt opgenomen, en dus een recorder wordt genomen, om de reclame te omzeilen.

Als dit teniet zal gedaan worden met de + functionaliteiten, vraag ik me af, of een investering in een recorder nog loont?

Zeker als zij ook nog eens zullen kunnen beslissen, hoelang je een opname mag bewaren, of hoeveel keer men die mag zien.

Of ze gaan er een optie van maken, betaal zoveel euro, en je kan bvb wel doorspoelen, of je kan ze extra zoveel tijd bewaren etc.

Als je maar (fors) zal betalen, zal alles mogelijk worden, en de maffia, zij zullen ons uitlachen, omdat zei wel de kennis zullen hebben om al die beveiligingen te omzeilen :mad:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor mijwordt het simpel.Ik wilde opname vrijheid behouden. Met Canal Digitaal gaat dat straks niet meer. ik heb nu Ziggo (Irdeto) tot zolang dit werkt. Satellietschotel voor FTA. Verdwijnt dit ook dan is het voor mij einde verhaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat jij en eventueel je gezin (net zoals ik) geen dagelijkse of wekelijkse soap zie. Maar ik denk niet, dat deze zullen stoppen bij einde vrijheid opname mogelijkheden. Bij jullie in Nederland, is de mentaliteit mogelijks anders, maar hier zijn Vlamingen "gemakzuchtdieren". Buiten dat ze al 8 euro huur betalen voor te kunnen opnemen (recoder huren) gaan de meesten dan ook nog betalen voor terugkijk tv. Bij terugkijk tv, kan doorspoelen al niet meer, zelfs niet bij een nieuwsuitzending, en morren ze, maar enkele maanden later, hoor je niemand meer. Als dit straks zo wordt met de ci+ of de ingebakken software, gaan ze wel morren, maar aanvaarden.

Maar het ergste vind ik vooral, degene die de kennis hebben, zullen verder van alles kunnen profiteren, en houden (begrijpelijk wel) alles voor zich. Zo zie je maar de sessionkey bij M7, de aes key voor TNT HD, enz.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even gebeld met CDS, maar zoals verwacht, men wist totaal niet van het bestaan af, erg slordig, maar van een callcenter had ik dat al verwacht.

 

Ik heb me aan het invulveld gewaagd, over het algemeen wordt ik dan gebeld en krijg keurig antwoord, dus ik wacht even af.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een e-mail bericht gekregen, dat betekend meestal niet veel goeds, want anders bellen ze mij wel. De volgende mail is alweer onderweg om een deugdelijk antwoord te krijgen op al mijn vragen.

 

Ik heb verschillende vragen en voorbeelden aangehaald, maar het wordt incompleet beantwoord, niet beanwoord en ontkent:

 

 

Geachte mevrouw X,

Hartelijk dank voor uw email.

U geeft aan dat u een aanbieding heeft ontvangen maar dat er mogelijk nieuwe decoders worden verstrekt.

Op dit moment zitten de nieuwe decoder in de testfase en is er geen indicatie wanneer en/of deze decoder uitgebracht zullen worden. Dit is de reden waarom wij de M7 Sat801 aanbieden.

Deze decoder zullen wij nog geruime tijd gebruiken. Er is ons nog niets bekend over het nieuwe coderingssysteem.

Daarnaast functioneert de M7 Sat801 goed met de Triple LNB die verkrijgbaar is op onze website. 

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

  

Met vriendelijke groet,

CDS

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toen was er toch reactie, alleen had ik liever wat meer duidelijkheid gehad qua ondersteuning. CDS is zegt niet op de hoogte te zijn, TVV weet ik niet, maar daar komen de foto's wel vandaan, maar blijkbaar is er onduidelijkheid binnen de M7 groep dan wel wordt er geen duidelijkheid gegeven:

 

 

Geachte mevrouw X,

Hartelijk dank voor uw bericht.

U geeft aan dat u een aantal zaken wilt weten over de M7 SAT801 en de nieuwere versies van de M7 HD-satellietontvangers.

Aangezien de M7 SAT801 door ons is aangeboden zullen wij de aankomende jaren daar nog ondersteuning op bieden, helaas kunnen wij alleen niet zeggen welke exacte periode hieraan vast zit. Dit is niet bekend op dit moment.

Daarnaast geeft u aan dat u informatie wenst over wanneer u de nieuwe apparatuur kan verwachten. Helaas, is daar op dit moment niets over te zeggen. Het is op dit moment niet bekend, wanneer deze nieuwe satellietontvangers door ons aangeboden zullen worden. Wij zijn ook niet bekend met de informatie die u in de bijlage heeft toegevoegd. 

Wanneer de nieuwe apparatuur uitgebracht wordt, of wanneer er een datum bekend zal zijn, zal dit ook via de website en de klanten nieuwsbrief gecommuniceerd worden.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

  

Met vriendelijke groet,

CDS

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals steeds gaan ze het u maar vertellen op het allerlaatste moment.

Feit dat ze zeggen dat ze niet weten hoe lang ze precies ondersteuning gaan bieden is ook niet echt hoopgevend.

Het toont maar aan hoe weinig waarde de woorden gecertifieerd of ondersteuning wel hebben.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ilseonline U 2 brieven eindigen met CDS. komt die ene dan wel van TVV, of van CDS? Want CDS zal die nieuwe nog niet uitbrengen?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sattv4iedereen,

 

Sorry,

 

Ik heb de naam uit privacy redenen in CDS veranderd, want ik richt mij op CDS i.v.m. dat ik Nederlander ben, er staat in het voorbeeld inderdaad TVV, mijn excuus.

 

Zoveel zal het toch niet verschillen, of is CDS echt een apart bedrijf dan TVV, voor mijn gevoel is het gewoon de zelfde tent met voor Nederland CDS en voor Vlaanderen TVV, het komt tenslotte ook allemaal van de M7 groep.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag iedereen

 

ik heb een mail gestuurd aan Peter Deruddere om duidelijke antwoorden te krijgen op de vele vragen de hier gesteld worden.

 

Peter Deruddere is een acount manager van het (nog niet ter ziele gegane ) tv vlaanderen dealernetwerk. Peter is afwezig tot  12/10/15

 

en zal dus geen antwoord kunnen geven , maar zijn collega's misschien wel hierbij het mail adres   "dealers@tv-vlaanderen.be"

 

ik laat zeker iets weten wat het antwoord is op mijn vele vragen  die hier  evneens in deze "draad" gesteld worden en hopeloos wachten op een duidelijk antwoord.

 

mvg

 

hereberie1234

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hereberie1234,

 

Ik hoop dat er danj ook wat duidelijk heid is over CDS, want dan is het wel het wachten waard.

 

Als de oude type decoders nu als nieuw uitgegeven worden, dan mag naar redelijkheid een ondersteunende verwachting van 10 jaar redelijk genoemd worden, alles wat korter is, dan moet CDS gaan compenseren door onduidelijkheid i.v.m. dat ze zich schuldig maken aan dwaling van klanten, om het juridisch compleet te maken.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 jaar... als ik kijk wat er in 10 jaar allemaal aangepast is in techniek vindt ik dat anno 2015 geen redelijke termijn meer.

Ik ken bv niemand die 10 jaar met eenzelfde smartphone of computer doet. Ander voorbeeld, je zult als Noor maar net een nieuwe FM ontvanger gekocht hebben in 2017 is er in dat hele land geen FM zender meer mee te ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het begin van het einde voor TV-Vlaanderen (althans voor mij).

 

Maar wat dan.  Een IP verbinding met een maxcimale downloadsnelheid van 12mbps is alleen maar goed voor SD.

Een kabel van Telenet die hier in de straat kaduuk is, en maar niet hersteld word.

 

En nu straks ook nog een brakke ontvanger. 

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

En een voorspelling.

 

Na een tijdje duikt er een oplossing op voor deze Orcacodering en softcams.  Maar die is alleen beschikbaar bij de illegale van Ali Baba en de 40 chinezen.

En hier op het forum wordt er zeer geheimzinnig gedaan over hoe het wel moet, want is dan zogenaamd illegaal om dat te bespreken.

 

Resultaat:  de eerlijke gebruiker is weeral eens de dupe.

 

Willy

 

PS:  Er wordt nu al zeer geheimzinnig gedaan over het gebruik van een CI+ module in een enigma ontvanger.  Is ook al zgn. illegaal

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En hier op het forum wordt er zeer geheimzinnig gedaan over hoe het wel moet, want is dan zogenaamd illegaal om dat te bespreken.

 

PS:  Er wordt nu al zeer geheimzinnig gedaan over het gebruik van een CI+ module in een enigma ontvanger.  Is ook al zgn. illegaal

Iets is illegaal of legaal.

 

De wetgever heeft bepaald dat het wettelijk niet is toegestaan een versleuteling te kraken of publiek te maken.

 

Er is niets geheimzinnigs aan een CI module in een Enigma ontvanger, dat werkt, tot zover de Enigma software de implementatie juist heeft uitgevoerd.

Een CI+ module kijkt of de ontvanger waar die in gebruikt is gecertificeerd is, geen certificaat betekent geen beeld.

Een certificaat is een onderdeel van de encryptie en valt onder de wettelijke bescherming.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...