Ga naar inhoud


Twee nieuwe M7 interactieve ontvangers bij TV-VL


Marc-Sim

Aanbevolen berichten

Onbevestigde bronnen bij diezelfde, meldde dat tvv onder druk van de kabelaar medialaan en sbs die orca versneld zouden invoeren.

Het is altijd hetzelfde bij TV Vlaanderen.

Bij elke negatieve zet die ze doen, direct van de anderen de zondebok maken.

Versneld invoeren, maar ze hadden die modules al wel jaren geleden besteld.

Je moet ze natuurlijk wel eerst hebben voor je ze versneld kunt invoeren...

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

En het zijn altijd onbevestigde bronnen die dat melden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

De beste bron van nieuws - voor de krant en voor de lezer - is iemand die we bij naam kunnen noemen. Maar we erkennen ook dat we vitale informatie soms alleen kunnen publiceren als die afkomstig is van een bron of bronnen die anoniem willen of moeten blijven. Het achterhouden van de identiteit van een bron is alleen toegestaan indien de bron ernstige beroepsmatige of fysieke schade zou kunnen oplopen bij het bekend worden van zijn naam (zoals ontslag of bedreiging met geweld).

 

Bron: :)  http://apps.nrc.nl/stijlboek/anonieme-bronnen

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er bestaat ook nog zoiets als self-fulfilling prophecy.

 

Wanneer je maar lang genoeg roept dat de aardappelen schaars worden en de prijs omhoog zal gaan....

Zullen veel mensen naar de winkel rennen en aardappels in grotere hoeveelheden inkopen.....

Bij een stijgende vraag stijgt de prijs en ijlt de bevoorrading achter......

 

En zie daar, de aardappels zijn schaars dit jaar.....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Off topic: het omgekeerde heb je ook. Als een product goed verkoopt, gaan ze allerlei negatieve geruchten rond verspreiden, waardoor de verkoop ineenstuikt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, niet ontkend kan worden dat M7 jaren terug al bezig was met de nieuwe codering/decoders.

Mocht je toch nog ontkennen dat er geen signalen zijn  lees dan bericht #50 nogmaals.

Inderdaad, ik zie ook niet in hoe het verspreiden van geruchten er zou kunnen toe leiden dat er plots nieuwe decoders met een totaal nieuwe codering komen.

Die codering moest immers eerst grondig voorbereid worden, er moest een licentie op genomen worden, ze moest toegevoegd worden aan de bestaande transponders, en voor het geheel moest eerst nieuwe apparatuur geïnstalleerd en getest worden.

Conclusie, de nieuwe codering is al jarenlang voorbereid, en wordt nu uitgerold.

Het verhaaltje dat het weer eens "de schuld van de kabel" is, is zo doorzichtig als wat, en de zoveelste poging van een spin-doctor met gebrek aan inspiratie om de verantwoordelijkheid in andermans schoenen te schuiven.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beste CeesV

 

om het nog eens over de hete aardappels te hebben , hetgeen in deze draad besproken wordt is "En het zijn altijd onbevestigde bronnen die dat melden. 3 oktober"  Welnu  als ik de vragen stel , om duidelijke antwoorden te bekomen  aan Peter krijg ik hierop geen antwoord.  Zelfs geen onbeduidend antwoord.  Mensen hun privé email verspreiden is inderdaad niet netjes en niet volgens de regels. Het is een beetje zoals bij de politie , deze mensen moeten zich strikt aan de regels houden maar diegene die informatie achterhouden mogen enkel gecontacteerd worden via de "geijkte kanalen" en kunnen het zich veroorloven om "contractbreuk" te plegen zonder ook maar een enkel gevolg. Mocht u nog beschikken over een ander e-mail adres dat ook niet bekend mag gemaakt worden , maar waarop de vele vragen die de mensen hebben in deze draad over de invoering van de nieuwe codering en dergelijke   , beantwoord kunnen worden, dan  hoop ik dat u ook zoveel ijver aan de dag legt om het antwoord te geven , als om het vorig bericht te verwijderen.

 

U zou kunnen zeggen , dit laatste is mijn job, en dit is ook heel correct, maar de geest van het forum is volgens mij om antwoorden te geven op de vragen. Mocht deze zienswijze niet stroken met het reglement , dan bied ik bij deze mijn excuses aan. 

 

hereberie1234

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ de geïnteresseerden

 

hierbij de gestelde vragen die wachten op antwoord , en er mogen door iedereen nog vragen bijgesteld worden.

Beste Mijnheer Derudderena een hopeloos aantal telefoontjes naar de klantendienst en evenveel mails zou ik u  vragen om  zo goed te willen zijn mijn vragen te beantwoorden.Ik weet dat u een gerenommeerd deskundige bent wat betreft tv vlaanderen en daarom ben ik tot bij u gekomen .Hier volgen de vragen :1) er is bekendgemaakt dat er een tweede codering viaccess orca parallel met de huidige mediaguard komt . Daarom de vraag hoe lang zal tv vlaanderen deze oude codering nog ondersteunen voor alle zenders , of zal de uitfasering ook verlopen zoals de irdeto codering ? dus hier en daar beginnen.2) Indien er een nieuwe codering komt , wat dan met de oude smartcard, de zogenaamde kaartwissel ?  Hoeveel zal dat kosten voor een nieuwe kaart en hoeveel zal men moeten betalen voor een omruiling of zal deze gratis zijn?3)  wat met de gecertificeerde apparatuur b.v. m7 SAT801  en de witte huidige CI Module ?  er werd ook bekendgemaakt dat een nieuwe opvolger voor de M7 sat 801  ,namelijk  TVV EVO PVR SC  komt  die deze gaat vervangen  alsook de nieuw CI met smartcard .  Naar het schijnt zullen deze allen gepaired worden . Hoe lang zal TV VLAANDEREN deze oude toestellen nog  supporteren voor het volledig pakket?als er kaart of decoder defect is  is men dan opnames kwijt bij de gepairde  toestellen , en de ci module ?als er een vakantieverblijf is , moet  ook de decoder dan ook mee verhuizen  ,nu is dit enkel de smartcard die verhuisd wordt in geval van 2 m7 sat801 bijvoorbeeld. de enige oplossing lijkt dan de common interface module met kaart , als verhuismeubilair. Maar dan moet de klant twee toestellen hebben met ci .(of is het ci+  ? )dit laatste is belangrijk met welke toestellen  (requirements ) hiervoor nodig zijn.4) Er is bekend dat bij einde contract , de smartcard van tv vlaanderen wordt teruggevraagd.Deze vraag is uiterst ongewoon daar de klant hiervoor de aankoopprijs volledig heeft afbetaald. (althans de nieuwe klanten en niet de omruil klanten van seca 2-)Er is ook bekend dat de m7 sat801 voor een  lage prijs wordt verkocht indien bijvoorbeeld basic + met 24 maanden verlengd wordt, klopt dit verhaal  en wat dan met de ondersteuning ?5)  Er is ook bekend dat tv vlaanderen na de grote wijziging zal opgaan in canal digitaal  wegens te weinig rendabel en een te groot aantal klanten met openstaande rekeningen  en daarvoor werden reeds canal digitaal abonnementen  mogelijk in Vlaanderen.Zal men dan nog de commerciële zenders  VTM  Vier Vijf Vitaya kunnen ontvangen in Vlaanderen ?  dit lijkt nu door de wetgeving niet mogelijk ?Veel klanten zullen de nieuwe investeringen niet accepteren en  gaan kiezen voor een alternatief.  Is het niet dan niet mogelijk om met viaccess orca  een codering op te zetten zonder pairing  maar met beveiliging tegen  het zogenaamde cardsharen?De onzekere toekomst van tv vlaanderen wordt hierdoor nog verder versterkt , ik denk de meeste  klanten duidelijkheid willen.Misschien zijn er nog andere vragen, in dezelfde lijn  maar hieruit kunt u reeds opmaken dat de meeste klanten zich zorgen maken.

iedereen die met vragen zit over de toekomst van tv vlaanderen wordt aangeraden uw vragen hier te stellen , hoe meer mensen belangstelling tonen , des te eerder we een antwoord kunnen krijgen op de gestelde vragen. ik zou zeggen Peter is terug sinds 12 oktober , gif moa goaze ! http://www.vlaamswoo...ties/term/goase

Ten tweede : zeer interessante info is te vinden op een satellietbedrijf 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antwoorden hierop geven is onmogelijk, maar gissen kan wel.

Het zal vanzelfsprekend zijn, dat tvv, haar huidige klanten zal warm maken voor hun nieuwe technologie.

Als deze klanten, hun verstand gebruiken, en massaal "NEE" zeggen, en de nieuwe apparatuur weigeren, zal het buigen of verzuipen zijn. Een probleem echter is, dat mensen zo'n verstokte tv kijkers zijn, en hun tv niet kunnen missen, en misschien helaas toch overgaan op nieuwe apparatuur. Als vele abonnee's dit doen, en er is nog een kleine groep seca gebruikers, kan dit lastig worden.

Ook een truc, dat tv aanbieders doen, zijn bepaalde EMM's sturen, naar hun kaarten, en mensen die ze in niet gecertificeerde apparatuur gebruiken, en dus te laat deze emm's tegenhouden, zo hun seca kaarten doen inkrimpen.

Ik denk dat sky e.a. dergelijke trukken toepassen, om sneller een kaartversie uit te faseren.

Maar van al die zaken, vind ik het spijtig, dat ze daar "altijd" de verkeerde groep mensen mee treffen, en dat willen ze blijkbaar niet erkennen.

Ik vraag me hierbij eigenlijk af, waarom ze nu juist Vlaanderen nemen om die orca te introduceren???? :confused:  :confused: 
Misschien is het de een of andere bedoeling, om TVV gecontroleerd failliet te laten gaan, want in Belgenland verschiet ik in niks meer. Want kan TVV blijven bestaan van expats en mensen, die geen toegang hebben tot kabel of iptv? Want in het kleinste boerengat, ligt er kabeltv. Zelfs in de mijne, van 3 straten groot. Want TVV is nu interessant, vanwege de vrije hardware, en diverse mogelijkheden, maar als dat vervalt, kan je dan evengoed naar de concurrent gaan, en je maandelijkse bijdrage betalen, en dan heb je geen zorgen, om weer eens de schotel her uit te richten na een storm, of weer een lnb te vervangen wegens e.o.l. enz enz.

Dan betaal je,je maandelijkse bijdrage, en gaat iets stuk, ga je om een ander, en bepaalden, zijn wel al zo goed, dat je de schijf gewoon kan meenemen naar je nieuwe ontvanger, waardoor je opname's intact blijven  :)

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede avond ,

 

we hebben reeds iets gehoord van Peter Deruddere,  en wel dat de codering mediaguard seca 3 nog twee jaar zal bestaan.

Deze info komt niet rechtstreeks van Peter zelf maar via een of andere dealer . Let wel  met twee jaar bedoelen ze  dat de laatste zenders die nog in mediaguard gecodeerd zijn dan worden uitgeschakeld , dwz  één voor één verdwijnen ze uit het bouquet als je niet omschakelt.  Dus  reeds de 1 ste vraag beantwoord door Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...