Ga naar inhoud


OSCAM WebIf srvid:caid@provider geen zendernaam meer


Gast Mimisiku

Aanbevolen berichten


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

D'r valt niets te kiezen. srvid2 is superieur en vervangend voor srvid. Als je net met oscam start wordt er altijd een oscam.srvid2 gemaakt.

Heb je echter al een oscam.srvid dan blijft die gebruikt worden totdat je hem wist. Zal wel gedaan zijn omdat er toch altijd lieden mekkeren dat hun zorgvuldig gecultiveerde oscam.srvid ineens niet meer gebruikt wordt nadat ze oscam geupgraded hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zowel oscam.srvid & oscam.provid via FTP gewist terwijl ik oscam had uitgeschakeld.

Bij het inschakelen wordt oscam.srvid aangemaakt ipv srvid 2. Nu lig ik er echt niet wakker van hoor want 't belangrijkste is dat ik beeld heb  :) . Ik wou het je bij deze meegeven omdat je bijzonder veel bijdraagt aan de oscam ontwikkeling waarvoor dank.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

@theparasol: Op mijn ontvangers werkt dit als een speer. Op mijn centrale server gebruik ik geen dvbapi in mijn oscam.conf op dit moment. Bestaat er een oplossing voor de server kant dat je weet ?

 

 

 

 

Op 19-9-2015 om 15:20 zei theparasol:

Kanaal naam staat altijd onder de kolom "Current Channel", dat is dus rechts naast de kolom "SRVID:CAID@PROVID"

Dat nieuwe formaat "oscam.srvid2" wordt gebruikt sinds de invoering van SDT fetching in de dvbapi.

Hierdoor wordt automatisch kanaalnaam en provider naam opgepikt ipv dat je dat telkens handmatig moet invoeren.

 

Ik zou zeggen oscam afschieten, verwijder dan zowel oscam.srvid en oscam.srvid2 en start oscam dan opnieuw op.

Als goed is staat er dan onder de webif -> files -> oscam.srvid2

Als je de parameters goed hebt staan in oscam.conf onder kopje [dvbapi] wordt voortaan automatisch kanaal en provider opgehaald.

 

mijn oscam.conf:

 

 


............
[dvbapi]
enabled                       = 1
au                            = 1
pmt_mode                      = 6
request_mode                  = 1
user                          = lokaal
read_sdt                      = 2
write_sdt_prov                = 1
boxtype                       = dreambox
............

 

Mijn huidige oscam.srvid2

 

 

 

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf er in plakken, met een lijst van king of sat bijvoorbeeld

 

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei alias haha:

Zelf er in plakken, met een lijst van king of sat bijvoorbeeld

  Toon verborgen inhoud

 

Dat heb ik op dit moment ook ;-) Maar liever lui dan moe .... Dus geen oplossing voor de server op deze manier. Geen probleem, maar de vraag is dan beantwoord !

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...