Ga naar inhoud


1 schotel, 4 lnb's en 6 ontvangers. Hoe?


prohopper

Aanbevolen berichten

Dat ligt niet aan de Quad-lnb maar aan de multiswitch. Op de meeste merken multiswitches kunnen alleen maar Quattro-lnb's aangesloten worden. Op EMP en Spaun ook Quad-lnb's en misschien nog wel meer merken.
Een Quad-lnb wordt ook wel Quattro-Switch lnb genoemd. Er zit dus al een switch ingebouwd. Dat het ene merk multiswitch wel met quad-lnb's overweg kan en het andere merk niet, heeft met de aansturingspulzen te maken die naar de lnb gaan.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tip ' als je ook wil opnemen zul je wel per decoder waar je mee wil opnenen een extra kabel moeten trekken ' dus misschien beter een swith met een paar extra aansluitingen ?

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kan je met een multiswitch alleen maar quattro lnb's (LV, LH, HV, HH) gebruiken. Edit op pagina 2 staat dit ook al maar blijkbaar zijn er enkele switches die ook met een quad werken

aangepast door Endeavour

Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sommige switches hebben op hun  ingangen de bijbehorende stuursignalen (13 of 18 volt en 22 kHz,) waardoor je toch een quad LNB kunt gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Het heeft even geduurd, maar heb a wat door de kruipruimte trekken van wat nieuw kabels, vandaag m'n 4 quad lnb's aangesloten op de EMP MS33/12PIU-6; alles werkt feilloos.

 

Nog even twee vraagjes:

1. Ik heb (zover ik weet) 1 coaxkabel naar de 1ste verdieping, maar wil daar graag twee tv's op aan sluiten. Kan dit d.m.v. een splitter o.i.d.?

 

2. Ik heb. 4 lnb's (13.0, 19.2, 23.5 en 28.2), maar heb nog wat kabel over en een 5 de lnb is natuurlijk zo gekocht. Wellicht een satelliet waar wat FTA-zenders op te vinden zijn, waar Amerikaanse series of films te zien zijn. Iemand een tip?

 

Thanks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...