Ga naar inhoud


Telfort via een fritzbox 7390 modem


gerrit B
Ga naar oplossing Opgelost door abmg,

Aanbevolen berichten

Gisteren bij een klant zijn beveiligingssysteem omgezet naar Ip en omdat hij graag met zijn oude vertrouwde fritzbox wil blijven werken deze er weer tussen gezet.

Internet, meldkamer aansluitingen enz. werken nu allemaal prima alleen krijgen we het internet bellen van Telfort niet aan de praat.

Wie weet welke instellingen je dan moet maken?

we zijn nl. al wel aan het zoeken geweest in vind verschillende mogelijkheden maar helaas tot op heden niet de juiste om het werkend te krijgen.

Nu hebben we e.e.a zo ingesteld

 

instellingen frtizbox.pdf

 

Maar dat werkt dus niet, of moeten we ergens anders ook nog instellingen maken?

 

Sluiten we de experiabox van Telfort zelf aan dan werkt de telefoon wel dus het signaal is er wel.

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zitten een paar opmerkelijke dingen in de instellingen zoals je die gemaakt hebt. Ik heb zelf geen Telfort internet of telefonie - wel een Fritzbox -, maar ik heb het vergeleken met instellingen die op telfort.gebruikers.eu en bij callvoip worden gegeven.

 

De usernaam is het telefoonnumer zonder @telfort.nl

De proxy server wordt soms als tel.telefoniedienst.nl gegeven, soms als sip.telefoniedienst.nl.

Use internetnumber for registration wordt eigenlijk niet aangevinkt, hoewel sommige mensen juist wel een verbinding hebben hiermee.

Voor Always use an internetconnection geldt hetzelfde.

 

Bij mij staan de laatste 2 voor al mijn 8 accounts uit en het werkt.

 

Hoop dat het buikbare tips zijn!

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben hier alleen maar ADSL (zelfs VDSL was niet mogelijk) dus valt er niets uit de glasvezelbox te halen oid.

 

Maar kun je die Sip gegevens dan ook niet uit de Experiabox halen?

 

Want sluiten we die aan dan werkt de telefonie prima alleen heb je met de Fritzbox gewoon veel meer mogelijkheden vandaar ook de voorkeur voor de Fritzbox, dan kan ik de toestellen gewoon rechtstreeks aansluiten zonder extra basisstation, heb ik meteen antwoordapparaten ter beschikking, kan ik oproeplijsten opvragen enz.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Ik heb in de Mijn Telfort van een kennis gekeken bij instellingen voor vast bellen (even zoeken). Daar staat behalve instellingen voor nummerweergave e.d. onderop ook "toegangscode  wijzigen" met de info:

 

Met deze optie kun u uw toegangscode voor dit telefoonnummer wijzigen. Als u de toegangscode voor uw telefoonnummer hier wijzigt, dient u dit ook te wijzigen in uw internetmodem. Anders kunt u niet meer bellen of gebeld worden op dit nummer. Kijk hiervoor in de handleiding Telfort vast bellen bij 'Eenmalig instellen van uw Telfort internetmodem'.

 

 

Dat lijkt me dus het sip wachtwoord.

aangepast door abmg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zult de boel moeten hacken... Nu heb ik dat met sip nog niet eerder hoeven te doen (ik neem never nooit niet geen abbo bij een provider die voip gegevens niet vrijgeeft)

Als het mogelijk is om de voipserver in te stellen in de originele box zou je die kunnen laten verwijzen naar je eigen server waardoor je vervolgens de netwerkpackages kunt sniffen met wireshark. Als de originele box dan probeert de sip server te authenticaten op jouw server heb je username en password te pakken en ben je klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is opgelost en alles werkt nu gewoon op de Fritzbox.

Wat ABMG aangaf heeft ons op het juiste spoor gebracht nl. het SIP wachtwoord.

Dus vanavond gewoon de stoute schoenen aangetrokken en Telfort gebeld met de vraag wat er bij het SIP wachtwoord ingevuld moest worden. Dit werd gewoon zonder problemen gegeven en toen werkte het ook meteen.

 

Onderstaand nog even hoe alles nu is ingevuld en hoe het werkend is gekregen

 

Iedereen die heeft bijgedragen tot de oplossing in ieder geval bedankt.

 

suc6

 

Gerrit

 

instellingen fritzbox 7390.pdf

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zitten hier in het buitengebied en moeten nog een jaartje (of langer) wachten op glasvezel.

De ADSL kabel gaat nu inderdaad gewoon rechtstreeks van het ISRA-punt de Fritzbox in en er is niets meer op de zwarte Tel kabel van de Fritzbox aangesloten.

We hebben niets extra's op het modem open gezet, er staan alleen 2 poorten open voor het beveiligingssysteem.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar heb je bij die klant nog wat veranderd want die heeft toch glasvezel van Telfort of heb ik dat verkeerd begrepen?.

 

 

Dat heb je dus inderdaad verkeerd begrepen, ze willen wel graag glasvezel en er zijn ook al diverse gesprekken geweest maar helaas op dit moment alleen nog maar ADSL en zelfs geen cai.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

weet iemand of de 7390 met FRITZ!OS 06.30 ook inderdaad telfort IP TV ondersteunt (op LAN4)? In het profile kun je wel voor ITV kiezen, maar ben voorts  benieuwd of je die dan zo je TV in kunt knallen ( optie IP-TV op een Pana TX-50CX800E )

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...