Ga naar inhoud


VU solo se v2 zenderlijst laden? Wat doe ik fout?


Silenlien

Aanbevolen berichten


Volgens de VU is het netwerk ok, wil ik uploaden vanaf de laptop naar de vu dan krijg ik foutmeldingen over wachtwoord en dat soort dingen.
Voor zover ik weet heb ik alles staan zoals het hoort maar....

De laatste melding was dat er in de door mij aangegeven map waaruit geupload moet worden geen lamedb bestand staat, terwijl het er wel staat...
Maar goed, first things first zodra mijn hoofd er weer naar staat ga ik het weer proberen :-)
Dank jullie wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst de zenderlijst Inladen bij dreambox edit.

Daarna ga je via de menu bovenaan naar Tools, Options, profiles.

Klik daar voor alle zekerheid eerst een keer op Enigma 2 settings, dan wordt de juiste map geselecteerd. Nu vul je het ip adres van de VU in, daaronder als login: root , paswoord maak je maar leeg. Nu helemaal rechts bovenaan staat er “Test ip adres” en net daaronder “Test username / passwoord” klik daar op, als alles goed ingevuld is moet je telkens OK te zien krijgen. Daarna klik je op save. Nu in de menu op het icoontje van een ontvanger klikken, en daarna op send files to dreambox klikken.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaaaa geslaagd!

Dus nu heb ik een zenderlijst?
Check.... ??? nu staat alles er dubbel in.
Ff zien, hoe kom ik nu gewoon in een lijst zonder 4 keer te hoeven zappen, zoek zoek zoek.

Super bedankt alvast allemaal, ik was er alleen echt niet uitgekomen.

 

Enne..... wat zijn picons eigenlijk? 

aangepast door Silenlien
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is er in de basis iets fout, fastscan van canal digitaal laden lukt niet.
Als we de box laten zoeken zoekt hij op tuner a, alleen naar de 19,2, vind dan wel HD zenders maar we hebben dan een lijst van heb ik jouw daar om doorheen te scrollen voor we vinden waar we naar willen kijken.
Na het inladen van de lijst via FTP vind de box de zenders niet krijg dan de melding SID not found in PAT.
Met mijn amateurgedachten komt dat omdat in die lijst de zenders op de 23.5 gevonden zijn en niet op de 19.2, de box weet niet waar ie moet kijken ofzo.

 

 

Pffff jemig, ik dacht aansluiten, op NL zetten, open pli erop zetten en kijken maar helaas.

Zou het een of andere simpele setting kunnen zijn die we moeten aanpassen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat eens zien hoe je disecq instellingen zijn ? Als je handmatig gaat kijken naar de ontvangst van je sat 23.5 heb je dan signaal (met signaalzoeker van de image) ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bellejt, bijzonder aardig dat je me zoveel hulp bied!

 

Inmiddels de fabrieksinstellingen opnieuw geladen en tadaaaaaa na alles opnieuw doorgelopen te zijn hebben we nu een lijst met de zenders.
Nog altijd niet via fastscan maar het werkt en de lijst lijkt aardig op de jouwe.
Net jammer dat de Belgische zenders ver vanonder staan maar een kniesoor die daar op let.

 

Alleen lukt nu het opnemen niet, ik lees iets over PAU ik ga nu dus op zoek om te te zien hoe en waar ik dat vind en installeer.
De aanhouder wint, ik leer het nog weleens!
Maar niet zonder hulp  ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je ff die DBE onder de knie kon krijgen dan is het aanpassen van die lijsten kinderspel.Dan kan je makkelijk zelf favoriet lijsten aanmaken en de kanalen zetten zoals je wil.

aangepast door bellejt
  • Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook een probleem met de zenderlijste

ik krijg dreambox edit of dcc niet aangesloten

ik krijg steeds foutmelding Telnet Connected
FTP Connected
FTP Disconnected
Telnet Disconnected
Telnet login incorrect!

 

 

ook al staat bij mij de code correct

 

wat doe ik fout?

 

 

alvast bedankt

tendoryu
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

na veel omwegen en veel uittesten heb ik gemerkt  bij hoofdmenu system netwerk netwerk browser onder vuzero (gebruikersnaam admin paswoord dreambox) en onder verbindingsbeheer

rootvuzero (zelfde gebruikersnaam admin en pass dreambox) en bij gebruikersbeheer  ook zelfde

 en algemene root staat ook pass: dreambox 

en toch werkt er niks dcc geeft ook fout bij telnet paswoord niet ok???

 

 

nu heb ik wel de settings kunnen wissen en aanpassen webif via http://192.0......

rechtstreeks

alleen settings nu erin zetten gaat niet met open webif dan vraagt hij als ik op exporteer druk ip vraagt om geef bestand naam in    (bouquets_backup)

dan op ok

dan krijg ik foutmelding (error while preparing backup file, /etc/tuxbox/cables.xml does not exists)

 

 

ik kan dus alleen aanpassen realtime wissen van zenders wat ik niet meer wil maar kan niks erbij zetten

weet iemand raad

 

tendoryu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...