Ga naar inhoud


France 1.2 en3 te verkrijgen via sateliet


bosneger

Aanbevolen berichten

bizar - hier is de TVV zenderlijst : http://www.tv-vlaanderen.be/uploadedFiles/Prospect/Klantenservice/Downloads/Zenderlijst_TV_VLAANDEREN.pdf

 

op de positie 453-499 staan een heel pak franse zenders onder de optie "télésat", waaronder TF1 en alle zenders van France Télécom. Ge zou dus verwachten dat ge de optie hebt bij TVV om die télésat kanalen toe te voegen aan uw basispakket, anders heeft het niet veel zin om die zenders in de zenderlijst te zetten.

 

ik heb de ganse TVV site afgezocht, maar ik vind nergens iets terug over een optie "franstalig" ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja klopt, mij gaat het om de franse zenders 1-2 en 3

Ik ben een totale leek op het gebied van schotels, dus elk advies is welkom.

Het zal toch wel op een of andere manier te doen zijn?

 

Er zijn al een aantal opties gegeven.

 

Maar ik denk dat je een vaste schotel hebt gericht op Astra 3B (23.5E) en Astra 1 (19.2E)? Wat heb je nu precies?

 

Zonder een andere schotel of de schotel draaibaar maken zou je dan alleen de beschikking hebben over de zenders op Astra 1.

Deze zijn te abonneren via TNTSAT. Kijk zelf even op die site hoe het werkt. Volgens anderen hier: €45 per 4 jaar en éénmalig ca. €100 voor de ontvanger. Frans adres nodig?

 

Woon je in België en dan ook nog redelijk zuidelijk, dan kan je met een normale TV-antenne gratis de DVB-T zenders uit Frankrijk ontvangen.

 

Als je bereid bent een extra schotel te plaatsen of je schotel draaibaar te maken, dan heb je de keuze uit:

-Het Fransat pakket op 5W. Eénmalig ongeveer €69. Ook een Frans adres nodig?

-Gratis TF1 (en M6, NT1, 6ter, W9 en TMC, géén France 2 en 3) op 9E.

-Via Télésat heb je TF1 en France 2-5 in het Basic Light pakket (€11,90/maand) via 13E maar weet niet of dat buiten België te abonneren is.

-Met speciale multistream ontvanger op 5W maar geen garantie dat die zenders altijd vrij te ontvangen blijven.

 

Probleem voor je is dat je teveel keuze hebt, een luxe probleem dus...

 

Zonde te weten wat voor ontvanger en schotel je nu hebt wordt het lastig en als je er zelf weinig verstand van hebt zou ik adviseren om een installateur om advies te vragen.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

-Het Fransat pakket op 5W. Eénmalig ongeveer €69. Ook een Frans adres nodig?

 

Zeker geen Frans adres nodig.

Ik weet nog wel ergens de benodigde (vrijwel nieuwe) Fransat kaart met CI module liggen.

Daarbij is ook de Baskische zender ETB 1 al vrijgeschakeld (waarvoor weer wél een adres in Frans Baskenland nodig is).

 

Je hebt dan bij alle zenders (voor zover dat bestaat) HD en de originele taalversie (doorgaans Engels).

Ook zie je alle regionale versies van France 3 mee, zo'n 26 in getal.

 

 

-Gratis TF1 (en M6, NT1, 6ter, W9 en TMC, géén France 2 en 3) op 9E.

Dat zijn de Zwitserse versies, nagesynchroniseerd in het Frans. Zónder de mogelijkheid de originele taalversie te beluisteren bij bijv. buitenlandse films en series.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker geen Frans adres nodig.

Ik weet nog wel ergens de benodigde (vrijwel nieuwe) Fransat kaart met CI module liggen.

Daarbij is ook de Baskische zender ETB 1 al vrijgeschakeld (waarvoor weer wél een adres in Frans Baskenland nodig is).

 

Je hebt dan bij alle zenders (voor zover dat bestaat) HD en de originele taalversie (doorgaans Engels).

Ook zie je alle regionale versies van France 3 mee, zo'n 26 in getal.

 

 
 

Dat zijn de Zwitserse versies, nagesynchroniseerd in het Frans. Zónder de mogelijkheid de originele taalversie te beluisteren bij bijv. buitenlandse films en series.

Ik kijk toch regelmatig CSI op die zenders, met Engels geluid en Franse ondertitels. Op 9 oost. Alleen de reclame is af en toe Zwitsers, voor de rest zijn de zenders identiek aan de Franse versies.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het eens bekijken.

Als ik films bekijk via het Fransat boeket kan ik vaak de taal kiezen. Daar ben ik nog geen ondertitelde uitzendingen tegengekomen.

Op 9 oost is de keuze alleen maar Frans. Dat sommige programma's ondertiteld zijn kan wellicht. CSI bekijk ik elders.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet nog wel ergens de benodigde (vrijwel nieuwe) Fransat kaart met CI module liggen.

 

Is die CI module per sé nodig of kan de kaart ook in een OScam server gebruikt worden?

 

Dat zijn de Zwitserse versies, nagesynchroniseerd in het Frans. Zónder de mogelijkheid de originele taalversie te beluisteren bij bijv. buitenlandse films en series.

Alle kanalen (behalve W9) hebben een extra audio-kanaal voor origineel audio of engels, of het ook gebruikt wordt heb ik nog maar op twee kanalen gehoord. Maar ik neem aan dat TS geïnteresseerd is in Franstalige programma's. Dingen als Storage Wars of zo zijn ook elders (in het Engels) te volgen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Is die CI module per sé nodig of kan de kaart ook in een OScam server gebruikt worden?

 

Geen idee. Kun je wellicht het beste op een Frans forum navragen.

Volgens mij worden kaart + module (of kastje)  ook alleen samen verkocht. De kaart los ben ik nooit tegengekomen.

 

 

Alle kanalen (behalve W9) hebben een extra audio-kanaal voor origineel audio of Engels, of het ook gebruikt wordt heb ik nog maar op twee kanalen gehoord. 

 

Bij mij zit de sat tuner in de tv. Achterin gaan ook kaart en module van Fransat (of in voorkomend geval een andere).

In het  menu bij tools krijg ik op het Zwitserse bouquet geen taalkeuze, bij Fransat wel. Als ik tijdens een programma snel even van sat wissel krijg ik in de praktijk bij de Zwitsers alleen Frans ook als Fransat wel de originele Engelse versie geeft.

 

Frans nagesynchroniseerd is net zo fijn als Duits nagesynchroniseerd. Geef mij als het kan maar (ergens) het origineel.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 7 maanden later...

Inmiddels zijn op 5W FR2/3/4/Ô in HD vrij te ontvangen.

Samen met 9E maakt dat toch een leuk Frans(talig) FTA pakketje:

TF1 HD (Suisse)

France 2 HD

France 3 Sat HD

France 4 HD

France Ô HD

M6 HD (Suisse)

TMC HD (Suisse)

NT1 HD (Suisse)

W9 HD (Suisse)

TV5 Monde Europe

TV 5 Monde France Belgique Suisse

BFM Business

M6 Boutique & Co

Dici TV

Bein Sports Actu

Vosges TV

KTO

TV8 Mont Blanc

GrandLille.TV

 

En met een multistream-ontvanger ook nog:

D8 HD

BFM TV HD

iTELE HD

D17 HD

Gulli HD

LCI

HD1

L'Equipe 21

Numéro 23

RMC Découverte

Cherie 25

 

en dan nog een aantal Franstalige Afrikaanse kanalen:

Berbère TV

Berbère Music

Berbère Jeunesse

Sikka TV

RTI 1 (Ivoorkust)

ORTB TV (Benin)

TVT International (Togo)

Afrique Média (Kameroen)

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...