Ga naar inhoud


De leugens van Canal Digitaal


pel

Aanbevolen berichten

Hartelijk dank voor deze nuttige informatie. Zelf ben ik zo langzamerhand erg kopschuw geworden waar het om abonnementen gaat. Dat gedoe met "de eerste x-aantal maanden goedkoop en dan pas duur" dwingt je om dan steeds maar je afschriften in de gaten te gaan houden. Het wekt bij mij in elk geval heel veel weerzin op. Ik met toch ees gaan checken of ik echt wel een tientje per maand betaal sinds ik op hun aanbod ben ingegaan. Dom misschien dat ik te goed van vertrouwen ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

 

 
 

 

Ik denk dat je juridisch sterk staat.

Wacht gewoon even af tot begin 2016. Dan zal er vrees ik 3 x € 6,64 van je rekening zijn afgeschreven.

Maar je hebt wel een vordering op Canal Digitaal. Die verjaart pas na vijf jaar.

Deze kun je op relatief eenvoudige wijze innen via de Kantonrechter.

Daar wil ik je wel bij helpen (pb me t.z.t. maar). CD zal alle kosten betalen, Maak je geen zorgen. Van het bedrag dat je terug krijgt kunnen we altijd ergens een pilsje gaan drinken.

 

Ik ben ben dat de rechter me ziet aankomen met dan een vorderingetje van EUR 19,92....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de rechter me ziet aankomen met dan een vorderingetje van EUR 19,92....

 

Daar zou ik me maar geen zorgen over maken. Het blijft mijn hobby.

Neem t.z.t. maar contact met me op. Ik ken de weg.

Niet helemaal no cure no pay. Griffierecht betaal jij en krijg je terug.

Ik wil dan uiteraard delen in bedrag dat je terugkrijgt + de vergoeding de CD voor jouw gemachtigde moet betalen.

 

Maar misschien kun je wel iets waar juist ik veel behoeft aan heb.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Griffierecht per 1 januari 2015 is € 876 voor natuurlijke personen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Benieuwd, of mijn rekening juist zal zijn de 27 ste. Wel erg, dat je als niet nederlander je factuur niet kan inkijken, omdat hun database van mijn canal digitaal nog niet is upgedate.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Griffierecht per 1 januari 2015 is € 876 voor natuurlijke personen?

 

Hoe kom je daar nu bij?

Zie: https://www.rechtspraak.nl/procedures/tarieven-griffierecht/pages/griffierecht-sector-kanton.aspx Het is € 78.

Principes kosten nu eenmaal geld. Maar dat bedrag moet CD je terugbetalen als je de zaak wint. En waarom zou je niet winnen?

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, voor onvermogenden, dat is een jaarinkomen van € 24.600 voor alleenstaanden en € 34,700 voor niet alleenstaanden.

Datg is dus je inkomen uit arbeid, toeslagen, overwerk, vakantiegeld, rente, etc.

Onder deze bedragen kan men misschien in aanmerking komen voor dat lage tarief.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de link wel bekeken?
En kun je tabellen lezen?

Wat staat in de kolom Griffierecht natuurlijke personen?  Juist, € 78.

De € 876 die je eerder noemde staat ook nergens in die kolom. Waar haal jij deze kennis vandaan?

 

De bedragen die jij nu noemt zijn de inkomensgrenzen voor degenen die in aanmerking kunnen komen voor subsidie op hun advocaatkosten. Iets wat bij lage vorderingen zoals hier niet aan de orde is..

Dat is wat het griffierecht betreft alleen relevant voor vorderingen van meer dan € 12.500 en zo ver komt het bij CD denk ik niet.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien heb je op een oude tabel gekeken?

 

https://www.rechtspraak.nl/Procedures/Tarieven-griffierecht/Pages/Griffierecht-bij-de-rechtbank.aspx

 

Zaken met betrekking tot een vordering, dan wel een verzoek met een beloop van niet meer dan € 100.000  Griffierecht natuurlijk persoon  € 876,00, voor een minvermogend natuurlijk persoon  € 78,00.

 

Is nogal wat gemopper over geweest, omdat je recht halen voor de burger hierdoor duur uitvalt.

Wordt gebruikt als drempel voor zaken waar men een procedure gaat aanspannen over kleine bedragen van bijvoorbeeld € 19,50.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat jij bij de verkeerde tabel kijk, te weten die van de rechtbank.

In dit geval moet je de door mij aangehaalde tabel hebben voor de sector kanton.

kantonrechter

De kantonrechter behandelt zowel civiele zaken als strafzaken.
Het is een alleensprekende rechter die zaken als overtredingen uit het strafrecht, arbeidszaken, huurzaken
en civiele zaken onder de € 25.000 behandelt.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Is uw vermogen in box 3 (inkomsten uit sparen en beleggen) hoger dan het heffingvrij vermogen, dan betaalt u alleen over het vermogen boven die grens inkomstenbelasting. Het deel van het vermogen waarover u belasting betaalt heeft heffingsgrondslag.

De Raad ontvangt alleen gegevens over uw vermogen, als uw vermogen hoger is dan het heffingsvrij vermogen. Als u in het peiljaar een heffingsgrondslag heeft die hoger is dan '0', dan heeft u geen recht op gesubsidieerde mediation of rechtsbijstand.

Bron: Raad voor de Rechtsbijstand. http://www.rechtsbijstand.nl/begrippen/h

 

Dus: het lak wordt duurder dan de brief. Als in januari a.s. blijkt dat het pakket Basispakket of HD Basispakket Light of welke fantasienaam CD dan weer heeft bedacht, niet 10 euro/mnd blijkt te zijn maar hoger, stop ik de betaling. Dan zal CD wel menen dat ze van mij geld tegoed hebben (jaarcontract) maar dan is het contractbreuk van hun kant. Incl. de 3 maal 6,64 over okt t.m. dec. 2015. Dan wordt het een principezaak ook al kost het 1000 euro griffierechten. En ik ga dan op zoek naar een goede hybride ontvanger. Vrije zenders via satelliet en de rest via of Digitenne (misschien in 2017 DVB-T2 ?) of IPTV. Heb me vroeger ook altijd met succes verweerd tegen gedram (je moet dit en je moet dat) toen de kabel tv werd aangelegd, tijdje terug tegen glasvezel-gedram (altiijd hekel gehad aan dat soort kabels; ooit nog lid geweest van vereniging Antenne-Vrij)  en dan zal het tegen CD ook wel lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Is uw vermogen in box 3 (inkomsten uit sparen en beleggen) hoger dan het heffingvrij vermogen, dan betaalt u alleen over het vermogen boven die grens inkomstenbelasting. Het deel van het vermogen waarover u belasting betaalt heeft heffingsgrondslag.

De Raad ontvangt alleen gegevens over uw vermogen, als uw vermogen hoger is dan het heffingsvrij vermogen. Als u in het peiljaar een heffingsgrondslag heeft die hoger is dan '0', dan heeft u geen recht op gesubsidieerde mediation of rechtsbijstand.

Bron: Raad voor de Rechtsbijstand. http://www.rechtsbijstand.nl/begrippen/h

 

Bovenstaande is alleen van belang als je een advocaat wilt EN er een procedure is met voldoende financieel belang (tenminste € 500).

 

O.a. bij de kantonrechter kan iedereen echter zelf optreden of een gemachtigde nemen, ook als deze geen advocaat is.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben ben dat de rechter me ziet aankomen met dan een vorderingetje van EUR 19,92....

pel had het over de rechter, niet de kantonrechter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik ben ben dat de rechter me ziet aankomen met dan een vorderingetje van EUR 19,92....

 

Veel leveranciers halen er voor wel kleinere bedragen een incassobureau bij. Gaat allemaal via de computer.

Het beste betaal je ze als burger met gelijke munt terug.

Ik vermoed dat zo'n rechter juist zal denken "CD waar bent u mee bezig".

 

pel had het over de rechter, niet de kantonrechter.

 

Ik ga er van uit dat Pel het heeft over de bevoegde rechter, bij dergelijke lage bedragen per definitie de Kantonrechter,.

En dat jij in ieder geval zoveel kennis in huis hebt dat onderscheid anders voor hem te maken. Blijkbaar niet dus, want je gaat op de verkeerde link kijken en doet er als nadien de juiste gegevens op tafel komen niet wijselijk het zwijgen toe.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...