Ga naar inhoud


Stroom probleem met dreambox aansluiten.


Satfreaked

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Een situatie die in Nederland niet voorkomt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Daarom deze zin in mijn handtekening:

Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld

Deze heb ik wel nog tegengekomen in een belgische situatie, wat dat ik denk "gevaarlijk" kan zijn.

Maar misschien kennen of kenden jullie ook niet 3X220V+N?Ja hoor, 110V, op een zéér oude boerderij, waar die Nulgeleider niet meer gebruikt wordt, maar wel de andere stroomdraden.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Al jaren niet meer in gebruik.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat johan45 schrijft is waar. Er wordt soms geknoeid, om toch maar meer uit het net te halen, die er niet voor voorzien is. Oude elecktra kasten waren destijds gesloten met zogenaamde europese noodsleutels die je nodig had om ze te openen. Tegenwoordig kan je die ( en vooral sinds de opkomst van het net) overal vinden, en is het een koud kunstje om die te openen.

Enkel een onafhankelijke expert, die niet afhangt van enige belangende partij, kan hier mogelijks uitsluitsel brengen.

Maar je moet niet vragen wat er gebeurd in een dubbel stopcontact, waar er L1,L2 en ėėn nulgeleider toekomt. Ze gebruiken bij de 2 stopcontacten elk een L draad met de gezamelijke nulgeleider.

Een beetje kenner weet wat er gebeurd als de nulgeleider losraakt van de stopcontacten, of wat jullie ook zeggen wcd's.

2 fasen in  een gewone  WCD is niet toegestaan ,alleen in de 5 polige Perilex WCD's{voor elekto ovens ed en in de rode 4 of 5 polige wcd;s en stekkers voor kracht stroom } in de meeste europese landen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zal met dat net gerommeld zijn door beunhazen.

Dan krijg je kruipstromen via de coax door phases die de nul niet zien, geen Fi en dan gaat het mis.

Je moet daar onmiddelijk een electricien bij halen, die meten zo waar de fout zit met een phaseprüfer etc.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 fasen in  een gewone  WCD is niet toegestaan ,alleen in de 5 polige Perilex WCD's{voor elekto ovens ed en in de rode 4 of 5 polige wcd;s en stekkers voor kracht stroom } in de meeste europese landen.

Dat geloof ik graag, maar bepaalde situatie's die ik al gezien heb, zou er niet op mijn gemak mijn elecktronische aparatuur op aansluiten.

Wat denk je van hoofdschakelaars, waar het ijzer nog bloot is. Toen bestonden nog geen gsm's met foto camera, maar anders had ik een foto genomen en eens geplaatst. De naamswijze is misschien verkeerd, maar je zou moeten weten in hoeveel huizen nog loden kabels aanwezig zijn, ongelooflijk. En daar sluiten ze dan wel een verwarmer van 2000 watt op aan. Om dan nog niet te beginnen over de schrijnende toestand van zekeringskasten. Mij soms een raadsel, dat er niet meer huisbranden zijn.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

hallo

 

Nou de verzekering van de tegenpartij zegt dit is geen verzekerings dekking een apparaat die kortsluiting maakt.

Maar ze zeggen dan ook dat zoals de verzekerde zegt dat de decoder de oorzaak is ( zo is het gebracht ) dit niet vergoed word.

en ook omdat het bedrag te laag zou zijn word er geen expert geststuurd.

 

Dus nu zijn we terug bij af en ik ben weer de schuldige volgens de getroffen partij.

maar wat moet ik nu doen, want wie bepaald dan de hoogte van de schade ? de getroffen partij die emotioneel betrokkken is ?

ik ben hier niet voor verzekerd iedereen geval.

 

maar wat kan ik nu aan stappen nemen.

 

Iedereen zegt dit kan jij nooit van beschuldig worden, zeker niet zonder een onderzoek.

Maar goed ik wil het ook wel weer netjes opgelost hebben en zeker niet dit afhandelen met de gedachte dat ik hier verantwoordelijk voor ben terwijl het niet zo is.

aangepast door Satfreaked

Satfreaked.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja,er zal niets anders opzitten dan een erkend elektro installatie bedrijf in te schakelen ,en die zal ongetwijfeld de zelfde mening als ik eerder  had aangeven nl dat dit nooit door een adapter in verbinding met een sat receiver veroorzaakt kan worden,dat zelfs HDMI kabel gesmolten is.

Echter wat de exakte oorzaak was laat zich waarschijnlijk nu niet meer achterhalen.

Er zijn helaas mensen die proberen met de door hun gemaakte fouten er iemand anders er voor op laten draaien.

Mijn advies ,laat je niet in de maling nemen en,als ze jou blijven beschuldigen ,kan de Rijdende Rechter misschien  uitkomst bieden .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...