Ga naar inhoud


Nieuw UHD kanaal "Insight", eerste UHD kanaal voor NL


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Dewelke inmiddels verouderd is, de boodschap is dat je steeds over de laatste hardware (module) dient te beschikken, dat hun ontvangers ondermaats zijn is een feit, dat is echter bij andere providers in Vlaanderen niet anders.

 

De betalende klant wordt steeds voor een voldongen feit geplaatst, de communicatie vooraf laat te wensen over, ook is duidelijk ze met een stappenplan werken om uiteindelijk volledig naar de Orca beveiliging te gaan, kwestie van nu niet massaal opzeggingen mee te maken.

 

U dokt af, wij bepalen de rest, of u zegt op, naar eigen keuze dus.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tof, je hebt dus een pakket waarbij je betaalt voor een zender die je niet kunt bekijken, en je hebt gecertifieerde hardware.

Tot zover de "altijd beeld" garantie...

Je redenering klopt gedeeltelijk, echter is deze zender nu recent erbij gekomen en betaal je even veel als vroeger. Natuurlijk jammer als je echt deze zender wil bekijken, je dus extra kosten zal moeten maken. Ik zie ook bij andere providers, de stoelendans van zenders, is dus geen alleenstaand feit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je redenering klopt gedeeltelijk, echter is deze zender nu recent erbij gekomen en betaal je even veel als vroeger. Natuurlijk jammer als je echt deze zender wil bekijken, je dus extra kosten zal moeten maken. Ik zie ook bij andere providers, de stoelendans van zenders, is dus geen alleenstaand feit.

Ik weet niet, de prijs is namelijk nog maar net verhoogd.

Als (potentiële) klant heb je daar geen zicht op.

Bovendien, geen enkele zender is gratis, zelfs als de transponderruimte niet hoeft gehuurd te worden, er zijn nog uitzendrechten, namelijk.

 

Ik zie bij andere providers dit soort grappen trouwens niet.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al met al een dure grap om van een losse kaart in een witte CI-module over te stappen naar de geïntegreerde kaart in de CI+-module.
Ze ruilen hem dus niet gratis om. Je betaald voor die geïntegreerde module €99,-. Dan moet je je kaartnummer over gaan zetten via "mijn CanalDigitaal".
Welke kosten zijn daar dan nog aan verbonden?
- Registratiekosten?
- Zit je dan ook weer een jaar vast omdat je een verandering hebt aangebracht aan je abonnement?

Heeft iemand ervaring met deze kosten?
En dat allemaal om die ene zender "Insight" te kunnen ontvangen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al met al een dure grap om van een losse kaart in een witte CI-module over te stappen naar de geïntegreerde kaart in de CI+-module.

Ze ruilen hem dus niet gratis om. Je betaald voor die geïntegreerde module €99,-. Dan moet je je kaartnummer over gaan zetten via "mijn CanalDigitaal".

Welke kosten zijn daar dan nog aan verbonden?

- Registratiekosten?

- Zit je dan ook weer een jaar vast omdat je een verandering hebt aangebracht aan je abonnement?

 

Heeft iemand ervaring met deze kosten?

En dat allemaal om die ene zender "Insight" te kunnen ontvangen.

 

En eens ze merken dat de klant dit slikt, kunnen ze zo nog wel een paar keer van codering veranderen, tegen betaling.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ sprietje

 

de rubriek  2 nieuwe m7 interactieve ontvangers van tv Vlaanderen bevat (in 2015 ) reeds alle info over de swop. Er zijn dus geen registratiekosten  (tenminste als uw abonnement verder loopt ),maar inderdaad  elke verandering geeft weer aanleiding tot een "nieuw" contract met ander smartcard nummer enz. Helaas de uitfasering van de seca 3 (merlin) codering is begonnen, en zoals reeds te lezen in 2015 , gaat dit inderdaad beetje bij beetje gebeuren.  De gecertificeerde witte module kent geen viacccess orca alsook geen + (doorspoelbeperking ) maar de nieuwe module heeft deze mogelijkheid wel (maar nog niet actief ).

De parasol heeft dus ongelijk gekregen en ook de hete aardappel waarvan sprake werd door ceesv slecht verteerd.

 

graag wil ik dan ook alle lezers uit 2015 bedanken voor hun positieve bijdrage aan dit verhaal

 

hereberie1234

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen probleem, er zijn oplossingen.

 

En ik kijk naar de beste oplossing voor mij.

En zoals Johan opmerkt, binnenkort is het feest toch over en is er geen keuze meer.

 

Duidelijk, je dooie mus was bedoeld als oplossing. Man man man...

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Canaldigitaal heeft ons dus blij gemaakt met een dode mus, Insight UHD.

Wil je het UHD kanaal kijken zijn er de volgende oplossingen.

 

De dode mus is voor kijkers zonder Orca CI module met geïntegreerde kaart, die hebben geen beeld.

Willen die wel kijken moeten ze hun SECA kaart inleveren voor een ORCA CI module en hun abonnement daarop laten omzetten.

Daarmee verliezen zede voordelen van De Dreambox en VU+ ontvanger en consorten.

 

De UHD VU+ ontvangers werken op dit moment met het ORCA module.

 

Kijkers met een Canaldigitaal ontvanger hebben geen UHD satellietontvanger, voor hun speelt het probleem niet.

UHD TV's met CI slot hebben beeld met het ORCA module.

De groep Canaldigitaal abonnees die Insight in UHD zullen kunnen kijken is dus erg klein. (De dode mus!)

Alleen massaal klagen bij Canaldigitaal kan misschien iets veranderen, maar ik zie nog geen grote aantallen klagers ontstaan.

 

Om Insight, en ook andere UHD kanalen te kunnen bekijken kan je ook een Duits HD+ abonnement aanschaffen voor € 60 /jaar.

De Canaldigitaal kaart in de interne lezer voor de CD programma's en het Duitse HD+ CI module in het CI slot voor de UHD en Duitse private HD kanalen.

 

Waarschijnlijk op dit moment de beste oplossing.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Die mogen hunne orca ergens heel diep & donker steken !!!! devil-smiley-095.gifdevil-smiley-083.gifdevil-smiley-095.gif

Als de klant niet wil , daar staan ze dan met hun bullen !!!! devil-smiley-023.gif

 

 

34g0web.jpg 

 

Het is gewoon niet meer bij te houden , constante veranderingen !!!!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Kan mij iemand bevestigen of de Insight UHD ook HDR ondersteunt als je deze via de Orca module kijkt?

HDR geeft toch een duidelijke meerwaarde dan enkel 4K op zichzelf.

Tijdens de demo clips van Insight wordt de HDR dan ook erg benadrukt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

IK heb eigenlijk hier nog niemand gehoord die het kan ontvangen.

Dat wil zeggen, ontvangen gaat wel, maar die een Orca Ci+ module in een UHD ontvanger heeft gestopt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...