Ga naar inhoud


Hoe wordt het gemaakt?


Sprietje

Aanbevolen berichten


Beste Sverige

Jij reageerde vanochtend ook op het filmpje van afdichtkit aanbrengen in de lnb-kap. Drs.IJzerbout heeft er ook naar gekeken maar die geeft ook geen antwoord wat er nu precies gebeurt in het filmpje hoewel ik daar een paar keer om gevraagd heb.
Het is inderdaad vreemd wat je op dat filmpje ziet gebeuren. Je ziet iets naar de kap toe bewegen en er weer vandaan gaan. Wat je moeilijk kunt zien is dat de witte kap ook rond draait.
Als je goed kijkt, zie je dat het een ronde aluminium schijf is met een opstaande rand zodat de kap goed centreert. In de bodem van de schijf zitten twee grote gaten waar vacuüm op gezet wordt om de kap goed op de schijf vast te zuigen.
De schijf draait telkens ruim één omwenteling. Dat kun je zien op het moment dat de kap eraf gehaald wordt en er een nieuwe op geplaatst wordt. Je ziet dat de twee grote vacuümgaten zich steeds iets verplaatsen in de draairichting. Dit zal wel nodig zijn omdat het natuurlijk heel even tijd kost voordat de kit uit het pistool komt en er toch voor gezorgd moet worden dat er precies over 360 graden een kitspoor aangebracht is.

Tja, ik heb ook even een paar keer goed moeten kijken wat er nu precies gebeurt op het filmpje.
Overigens zijn niet alle lnb-kappen voorzien van afdichtkit. Bij de meeste merken zie je dat er een rubber afdichtring tussen de feedhorn en de rand van de kap zit die voor de afdichting zorgt.

Zie hier nogmaals het filmpje:


 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog wat productieprocessen van coaxkabel.
Bij de tweede en derde link gaat het niet speciaal over coaxkabel maar het geeft wel een goed beeld hoe kabels in zijn algemeenheid worden gemaakt op een moderne manier.

Productie van coaxkabel in China in een oudbollige fabriek



Hier een supermoderne kabelfabriek in China


Hier nog een moderne kabelfabriek in China


Een coax strip machine

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vlak William Shockley niet uit... Zonder hem zaten we nog steeds briefjes per postduif rond te sturen :whistle:

En dan alle dierenorganisaties achter ons aan vanwege dierenmishandeling.

Want dan komen die klungels naar ons land: http://youtu.be/sj6-LG5VpGk

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad vreemd wat je op dat filmpje ziet gebeuren. Je ziet iets naar de kap toe bewegen en er weer vandaan gaan. Wat je moeilijk kunt zien is dat de witte kap ook rond draait.

Als je goed kijkt, zie je dat het een ronde aluminium schijf is met een opstaande rand zodat de kap goed centreert. In de bodem van de schijf zitten twee grote gaten waar vacuüm op gezet wordt om de kap goed op de schijf vast te zuigen.

De schijf draait telkens ruim één omwenteling. Dat kun je zien op het moment dat de kap eraf gehaald wordt en er een nieuwe op geplaatst wordt. Je ziet dat de twee grote vacuümgaten zich steeds iets verplaatsen in de draairichting. Dit zal wel nodig zijn omdat het natuurlijk heel even tijd kost voordat de kit uit het pistool komt en er toch voor gezorgd moet worden dat er precies over 360 graden een kitspoor aangebracht is.

 

Tja, ik heb ook even een paar keer goed moeten kijken wat er nu precies gebeurt op het filmpje.

Overigens zijn niet alle lnb-kappen voorzien van afdichtkit. Bij de meeste merken zie je dat er een rubber afdichtring tussen de feedhorn en de rand van de kap zit die voor de afdichting zorgt.

 

 

Ik zag nu ook de gaten in de alu schaal die inderdaad iets anders gepositioneerd staan als ze de kap er afhalen. Dat wil dan inderdaad zeggen dat die schaal draait....  zó goed had ik dus niet gekeken.

Of het kitspoor inderdaad de volledige 360 gr aangebracht is, blijft de vraag... waarschijnlijk is dat niet zo ben ik bang.

Ik zie bij mijn LNB ook geen dichtingsring oid zitten... maar die kan meer inwendig zitten uiteraard.

Als de LNB het niet meer doet maak ik hem wel eens open... maar ik hoop dat hij het nog erg lang blijft doen  ;)

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag met toch werkelijk af wat een posting over dierenorganisaties te maken heeft over het onderwerp "hoe wordt het gemaakt".

En Sverige, waarom zou dat kitspoor niet 360 graden worden aangebracht? Ze kunnen het aantal graden dat die ronde schijf ronddraait toch instellen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat het uiteraard de bedoeling is dat het spoor 360 graden rondloopt... maar je spaart geld door het spoor niet 100% rond te laten lopen, en ieder 100:e deel van een cent is belangrijk in de industrie... bovendien denk ik dat je een probleem hebt als op het begin/eindpunt de kit dubbel komt te liggen... dan is die te dik en sluit de kap waarschijnlijk niet perfect op de behuizing...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Kathrein LNC´s zijn om van te watertanden, je moet eens voelen wat ze wegen.

Ik heb er hier 2 van liggen.

 

Die afdichtkit film..ik weet niet wat je bedoeld.

Als je genoeg lnb's geopend hebt weet je dat het geen kit is maar een soort vet voor een betere afdichting .

Ook gaat de kap er dan makkelijker op zonder de ring te beschadigen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wie nog even wil lachen hoe een satellietschotel wordt gemaakt moet maar eens even op de website van de Chinese fabrikant Yoohon kijken, zie:
http://www.yoohon.com/#TB_inline?height=365&width=645&inlineId=myOnRequestQuote
en dan het videofilmpje aanklikken.
Helaas kan ik het filmpje niet beeldvullend zetten.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In hun folder kom staat bij sommige schotels ,  Offset , maar lijken me toch duidelijk Prime Focus 

post-30993-0-51471500-1445764756_thumb.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een 1,5 centimeter (sic!) schotel is dat toch leuk gemaakt :-)

 

Groet, A33

  • Like 1

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...