Ga naar inhoud


Nieuwe software beschikbaar voor de M7 SAT801


Sprietje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nee,geen usb, die is onverwacht zelf gestart. Heb helemaal niets moeten doen.

Is automatisch gestart.

Stond in stand-by en rond 10:00 klonk er plotseling geluid uit de sound bar.

Ben dan gaan kijken en er stond de nieuwe versie in.

Had de vorige dag naar aanleiding van deze posting gaan kijken en was nog de versie 2.10

 

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

So, it's finally airborne.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Wow, wat een vooruitgang zeg

 

Alles blijft gewoon bij hetzelfde na deze zogenaamde upgrade van dit M7 bakje.

 

Al wat je kun ontvangen op bvb. de 19,2°E is Fashion 4K Preview in HD op 11111 H 22000 , gewoon door het feit dat deze de H264 video codec gebruikt. Net zoals Sat.1 Gold HD maar die ga je niet zien want deze is gecodeerd. Al de rest van de zenders die je gaat aantreffen op de 19,2°E worden uitgezonden met de H265 video codec , zo een zes kanalen die je gaat inscannen als radio zenders en niet als TV zenders. Je gaat dus enkel geluid horen en qua beeld alles zwart. Enkel met een 4K ontvanger ( bvb. VU+ 4K) ga je deze wel zien.

 

Wat is dus de meerwaarde van de update. :confused:

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even teruglezen Crazy Sat, het heeft niet te maken met het ontvangen van UHD/4k, maar de update heeft te maken met het HDMI-protocol voor op de ontvanger aangesloten UHD-TV's.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Even teruglezen Crazy Sat, het heeft niet te maken met het ontvangen van UHD/4k, maar de update heeft te maken met het HDMI-protocol voor op de ontvanger aangesloten UHD-TV's.

 

Ja , je hebt gelijk Alex. 

Ik heb hier verschillende buren die ook zo een M7 bakje hebben en een UHD TV hebben aangeschaft. Voor die upgrade kregen ze ook Fashion 4K Preview te zien via een HDMI aansluiting , vraag me dus gewoon af wat de meerwaarde is van deze upgrade.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat je op bepaalde UHD tv's nu sd en hd beeld ziet met deze ontvanger.

 

Voor de update had je een zwart scherm, omdat de HDMI geen handshake maakte

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

bepaalde UHD tv's

 

Dat is dus het antwoord waarop ik wachtte . ;)

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen UHD TV, maar ik heb de M7 SAT801 via een download van de website van Canaldigitaal het op een USB stick geplaatst en de ontvanger een update gegeven, want daar was het stukje software al eerder beschikbaar, waarom ze zo lang gewacht hebben om het OTA door te sturen is voor mij een raadsel, want UHD-TV's waren er inmiddels al voldoende.

 

Misschien een beetje off topic, maar kan iemand mij vertellen of de M7 DSR814 deze update niet nodig heeft? Kan deze standaard al UHD TV aan, wordt dat type inmiddels niet meer ondersteunt, of  wordt dit type niet voor ontvangst voor UHD TV ondersteunt.

 

De M7 DSR8141 is toch de laatste ontvanger met harder schijf voor de getrouwde ontvanger met harde schijf van CDS op de makt is gekomen?

 

Kort gevraagd, hoeveel verschil zit er tussen de M7 SAT801 en M7 DSR8141 met uitzondering van de harde schijf? Ik bedoel, waarom kon de M7 SAT801 niet standaard UHD TV aan en waarom als ik het goed heb kan de M7 DSR8141 dat wel? Of kan de M7 DSR8141 dat helemaal niet aan?

 

Sorry als ik off-topic lijk te gaan, maar volgens mij hoort het er wel bij.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een beetje off topic, maar kan iemand mij vertellen of de M7 DSR814 deze update niet nodig heeft? Kan deze standaard al UHD TV aan, wordt dat type inmiddels niet meer ondersteunt, of  wordt dit type niet voor ontvangst voor UHD TV ondersteunt.

...

Nogmaals:

 

De ontvangers kunnen GEEN UHD TV ontvangen, niet voor de update, niet na de update en ook niet in de toekomst.

De update is alleen bedoeld voor de HDMI-poort die je op een voor UHD TV geschikte TV aansluit.

Maar het blijft hooguit HDTV (dus 1920x1080) wat de ontvanger kan ontvangen en doorgeven aan de TV!

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nogmaals ter verduidelijking:

 

Bij sommige uhd tv's gaf de Canaldigitaal box slechts zwart beeld wanneer je die met elkaar verbond.

Dit kwam door een verbindingsprobleem tussen de hdmi aansluitingen.

 

Na de update zien de toestellen elkaar wel en kan je het HD beeld van de satelliet ontvanger ook op deze (uhd) tv's bekijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals:

 

De ontvangers kunnen GEEN UHD TV ontvangen, niet voor de update, niet na de update en ook niet in de toekomst.

De update is alleen bedoeld voor de HDMI-poort die je op een voor UHD TV geschikte TV aansluit.

Maar het blijft hooguit HDTV (dus 1920x1080) wat de ontvanger kan ontvangen en doorgeven aan de TV!

 

Ik ben in het deel van het bericht wat je van mij over genomen hebt misschien niet helemaal duidelijk geweest, maar wat ceesv schreef bedoel juist, het aansluiten van een UHD TV, echter met een signaal van HDTV, maar dan met beeld i.p.v. zonder. De rest van mijn vragen zijn helaas niet beantwoord, ik hoop juist daar wat duidelijkheid te mogen ontvangen.

 

Nogmaals ter verduidelijking:

 

Bij sommige uhd tv's gaf de Canaldigitaal box slechts zwart beeld wanneer je die met elkaar verbond.

Dit kwam door een verbindingsprobleem tussen de hdmi aansluitingen.

 

Na de update zien de toestellen elkaar wel en kan je het HD beeld van de satelliet ontvanger ook op deze (uhd) tv's bekijken.

 

Als Canaldigitaal dat niet had gedaan waren ze heel snel aardig wat belangrijke klanten kwijt geweest, want vooral bij grotere inch TV's hebben abonnementhouders meestal grotere pakketten die meer opleveren.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De rest van mijn vragen zijn helaas niet beantwoord, ik hoop juist daar wat duidelijkheid te mogen ontvangen.

Die zijn off topic, open daarvoor even een eigen onderwerp.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...