Ga naar inhoud


Alle canaal digitaal zenders zwart met nieuwe TechniSat Technicorder ISIO STC


dutchmaninvienna

Aanbevolen berichten

Wat ingewikkeld.

Heb je niemand meer in NL met een NL adres die een en ander voor je regelt of dat je kunt opgeven als je het zelf regelt.

En die vervolgens alles naar je doorstuurt. Zo'n CI module weegt nog geen 100 gram en verzenden naar Oostenrijk kost dan ongeveer € 2,50

Of denk ik nu te simpel?

 

Overigens, had je geen zwarte module meer die je gratis kon omruilen voor een witte?

Sorry, hiervoor geen volledig antwoord. Ik had het wel naar familie kunnen laten sturen, maar die moeten hem dan doorsturen. Als die dan niet aankomt is het je eigen schuld. Als die niet aankomt wanneer Canaal digitaal hem stuurt is  het de schuld van Canaal digitaal. Aangetekend doorsturen wass ook mogelijk maar volgens mij wel weer een stuk duurder.  Ik had gehoopt dat ik de CI module morgen of of dinsdag zou krijgen zodat ik nog naar de vriendschappelijke wedstrijd tegen duitsland zou kunnen kijken. Maar die gaat nu misschien toch niet door....

Ik had nog een heel oude smartguard uit 2003, die het nog wel deed met mijn Vu+ duo. Wat betreft de "duitse" technisat ISO STC. Mijne heeft een integrierte CONAX leser en 2 CI+ slots.

Technisat Technicorder ISIO STC

Duo LNB Astra 19,2 en Astra 23,5

Zyxel NSA325 v2 NAS server en d-link Powerlan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een nog prangende vraag: waarom koop je na het hebben van een VU+ zo'n exotisch ding? Juist wetende dat Technisat eigenlijk alleen voor de Duitse of Duitstalige markt apparatuur maakt? Canal Digitaal technisch heb je gewoon een 'zeperd' gekocht..

Mijn advies: Breng die Technisat gewoon terug en koop weer gewoon een Enigma2 doosje.. Scheelt ook weer €60 voor een CI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil het toch even opnemen voor Technisat.....  Ik ben heel erg blij met mijn Technisat. Het beeld is supergoed, en hij is eenvoudig te bedienen. Geen gedonder met telkens weer nieuwe software etc etc.  Technisat is een  kwaliteitsmerk, geen "exotisch ding".

Het enige verschil met mijn al wat oudere digicorder is de CI+  Ik heb ook 2 conax kaartlezers, en daarin zit mijn Zweedse canaldigital smartcard. Werkt prima, je kan ook 1 zender kijken en de 2e opnemen.

Ook met de modules geen probleem gehad, maar zoals ik al schreef zijn de nieuwe apparaten voorzien van CI+ ipv CI. Maar ik heb altijd begrepen dat je altijd gewoon een CI module in een CI+ slot kan schuiven zonder problemen te krijgen.

 

Mijn advies is overigens om contact op te nemen met de servicedesk van Technisat... je krijgt altijd snel, netjes een goed antwoord.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een nog prangende vraag: waarom koop je na het hebben van een VU+ zo'n exotisch ding? Juist wetende dat Technisat eigenlijk alleen voor de Duitse of Duitstalige markt apparatuur maakt? Canal Digitaal technisch heb je gewoon een 'zeperd' gekocht..

Mijn advies: Breng die Technisat gewoon terug en koop weer gewoon een Enigma2 doosje.. Scheelt ook weer €60 voor een CI.

 

1) Ik woon in Oostenrijk, een Technisat is in het duitstalige gebied met ca. 100 miljoen mensen zeker niet exotisch. Sterker nog de Technicorder ISIO STC , is in meerdere duitse SAT tests een van de beste SAT receivers. 2) Vu+, alles leuk hoor, fantastisch dat je daar zoveel dingen mee kunt doen, maar er is altijd wel wat waardoor je constant bezig bent om te bekijken waarom iets weer niet werkt. Ik heb dat ding 3 jaar gehad. Na 1,5 jaar was 1 van de 2 CI slots al kapot, dus mijn ORF kaart verder met een softcam, die een keer in de zoveel tijd vastloopt.... HD opnemen werkte niet goed omdat op de een of andere manier steeds te weing werkgeheugen voorhanden was, zelfs met opslaan van plugins op externe SD. Hetzelfde met het afspelen van HD filme, na een half uur liep de heleboel vast, VU+ opnieuw starten en verder kijken... Waarschijnlijk met de nieuwe generatie VU+ met groter geheugen geen probleem. VU+ is leuk als je alleen bent en je het leuk vind om op zoek te gaan naar oplossingen, maar mijn familie wil gewoon TV kijken en niet ieder keer moeten wachten tot er weer een probleempje is opgelost. En vertel me alsjeblieft niet dat er nooit problemen zijn met de Vu+, het vuplus-support.org forum is vol met threads met problemen! Ik heb mijn Technisat technicoder nu een week, en ik moet zeggen dat alles probleemloos werkt. Alle zenders gevonden en met de windows software gesorteerd, internet werkt zonder problemen, de technisat vindt mijn server, ik kan al mijn mp4s en avi´s afspelen. De enige uitzondering is het probleem met mijn oude CI module voor Canaal digitaal, en ik neem aan dat dat met de komst van mijn witte moduul opgelost is.

aangepast door dutchmaninvienna

Technisat Technicorder ISIO STC

Duo LNB Astra 19,2 en Astra 23,5

Zyxel NSA325 v2 NAS server en d-link Powerlan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb ik zelf geen VU+ maar een DM8000. Daar draait al sinds jaar en dag een softcam op. Draait nu op OpenATV en vroeger op OpenPli. Liep nooit vast en ik kon prima opnemen (uiteraard ook in HD). Ken mensen genoeg die wel weer een VU+ hebben en ook de problemen niet hebben die je beschrijft.

Uiteraard ga ik niet zeggen dat er met de VU+ nooit problemen zijn. Ieder merk en type heeft zo zijn 'ding'. Maar over het algemeen werken ze prima. De meeste problemen zijn toch geinstalleerde Plugins die niet lekkker lopen of een defecte voerding...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...