Ga naar inhoud


VUSOLO2 en CrossEPG na update naar VTI 9.0


Hugo1953
Ga naar oplossing Opgelost door Hugo1953,

Aanbevolen berichten

heb je je epg.dat file ook al eens delete ,ik vind het een heel raar probleem ik gebruik ook VTI ik heb hier geen last van

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Tonskidutch

 

Dank voor deze reactie. Natuurlijk ben ik daar mee begonnen, alleen zijn deze berichten niet allemaal even begrijpelijk, zeker niet je niet elke dag met deze materie bezig bent.

Insiders slaan nogal eens essentiële stappen over in hun voorstellen tot oplossing, waardoor het voor een relatieve leek snel ondoorgrondelijk wordt.

 

Vriendelijke groet, Hugo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard apprecieer ik alle geboden hulp, net zoals alle inspanningen die worden gelverd om VTI te verbeteren!

 

Ik heb wellicht al alles geprobeerd. Ik heb ook al dubbele services vermeden door EPG EIT uit te  schakelen en zeker geen epgimort samen met Cross epg.

Wat bedoel je met UK uit de DB? Heb je het dan over epg import of over nog wat anders. Meteen een voorbeeld van hoe onduidelijk (hoe goed bedoeld ook!!!) sommige antwoorden kunnen zijn.

Het helpt veel indien enkel en alleen correcte termen = concrete verwijzingen naar menu's, plugins, ... worden gebruikt.

 

Wat CrossEPG betreft, ik krijg dus steeds de melding dat de Rytec bronnen niet toegankelijk zijn.

Daarover heb ik al veel gevonden, maar nog geen stapsgewijze en duidelijke uitleg naar een oplossing. Ik heb nood  aan zoiets als wat Jürgen deed ivm installatie/flashen VTI.

 

 

Vriendelijke groet, Hugo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de bronnen die je / ge kunt instellen in CrossEPG zijn meerdere versies mogelijk voor de Britse zenders.

 

je / ge moet enkel één bron kiezen, nadat je CrossEPG instaleert en inricht!

 

indien je een dubbele had ingesteld als bron dien je de gedownloade EPG.dat te wissen ook op uw harddisc, de bronnen aan te passen en via het VTI menu de box te herstarten.

 

Een Tutorial kan ik momenteel niet maken betreffende de CrossEPG en VU+, daar ik geen VU+ en of schotl aangesloten heb.

 

EPG inladen via internet aansluiting is echter (zoals blijkt uit alle voorgaande berichten betreffende EPG en UK) via EPGimport stabieler en beter t.o.v. CrossEPG.

 

Overigens heb ik nog nooit EPG EIT uitgeschakeld

daar ik een vaste opstelling voor de satellietposities had op schotel en geen draaibare wok aangesloten in een niet EU land met andere tijdzone

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Oplossing

Ik heb inmiddels na lang zoeken het probleem opgelost. Achteraf gezien is het eerder eenvoudig.

Hoe ging ik te werk?

 

Na uiteraard voorafgaande installatie van CrossEPG deed ik het volgende:

 

Via Filebrowser opende ik via opslagmedia het internal flash geheugen.

Dan naar usr, vervolgens naar lib, enz

 

De volledige volgorde is usr/lib/enigma2/python/plugins/systemplugins/CrossEPG

 

Ik kopieerde het bestand crossepg_rytec_update.py naar mijn PC en paste in kladblok de tekst aan (=vervangen door tekst die ik vond op website GitHub.com). Vervolgens correct .py bestanden oploaden via filebrowserVTI  naar usr/lib/enigma2/python/plugins/systemplugins/CrossEPG in het flashgeheugen en klaar was kees.

 

Na updaten van de Rytec bronnen, kan ik nu eindelijk de EPG van de BBC HD terug ontvangen.

Ik ondernam ook nogal wat pogingen om dit via de EPGImport plugin te doen, wat steeds bleef mislukken.

 

Uiteraard heb ik nu een correct crossepg_rytec_update.py bestand dat ter beschikking is.

 

Vriendelijke groet, Hugo

 

PS Ik hoop dat mijn uitleg/stappenplan geen Chinees is :) .

aangepast door Hugo1953
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...