Ga naar inhoud


Delta ziet groeiend aantal storingen op HD zenders


Sprietje

Aanbevolen berichten

In Totaal TV is het volgende te lezen:

Op het Zeeuwse kabelnet is recent het zenderaanbod, vooral de HD-kanalen, uitgebreid. Delta krijgt nu steeds meer klachten over beeldstoringen die extern worden veroorzaakt.

Delta krijgt op haar serviceforum regelmatig vragen binnen over de herkomst van hinderlijke blokjes tijdens een tv-uitzending. Delta wijt de storingen aan het uitrollen van draadloze netwerken zoals het mobiele 4G, maar wijst ook op (het al langer bestaande) digitenne. Delta nam onlangs zelf ook nieuwe uitzendfrequenties in gebruik.

Interferentie meestal boosdoener

Delta merkt dat klanten het vaakst klagen op storingen op RTL7 HD, RTL8 HD ,DisneyXD/ Veronica HD, Net5 HD, Discovery HD, Animal Planet HD, Eurosport HD en History HD. Net als bij andere kabelbedrijven in Nederland die vergelijkbare problemen constateren adviseert Delta altijd om betere bekabeling en splitters te gebruiken om interferentie te voorkomen, bij voorkeur met het label van Kabelkeur. De storingen liggen niet bij Delta zelf.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites


Tsja.. Vol is vol zullen we maar zeggen. De frequentieband is helemaal vol. Weet niet of Delta ook nog analoog aanbiedt, maar hier in de randstad is er geen plek meer vrij. Alles dicht op elkaar om maar zoveel mogelijk zenders te kunnen aanbieden. Zelfs geen UHF 36 meer voor een eventuele oude VHS recorder.. Enige oplossing is een perfecte aansluiting.. Galvanisch gescheiden AOP, kabelkeur kabels (of zelf maken met PTC connectoren en geen simpele splitters meer maar b.v. een Tratec 752N... Dan geen probleem (uit eigen ervaring)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan gebruikt DELTA nog 64-QAM, terwijl Ziggo alles (op één kanaal na) op 256-QAM heeft staan.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klanten zijn ook eigenwijs, je moet inderdaad met de tijd meegaan en ook je kabels eens vervangen als die er nog liggen uit de tijd van analoge televisie.

 

Drie splitters op elkaar, oude connectors van b-kwaliteit (zonder afscherming) gemonteerd zonder de kabel juist te strippen....en dan klagen over storing in het beeld. Maar aan de bekabeling ligt het niet, want die werkte vroeger ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach Delta is ook maar Zeeuwse boeren provider, ons bent zuunig hé. :lol:

Mens betalen ook hun abonnementsgeld, boeren gemeente of provider, beeld moet goed zijn (als ook hun binnen installatie in orde is natuurlijk).

Maar er wordt nogal wat afgepruts bij bepaalden op coax. Hoeveel je van deze op foto met rood kruis nog terugvindt, je zou nogal staan kijken.

post-40019-0-44833600-1448054282.jpg

En ja, sommigen gaan dan nog 2 coaxen gaan aansluiten op 1 zo'n connector, wat de ohmse weerstand onjuist maakt. Je mag dan aan bepaalden 25 uur gaan uitleggen, dat hun beeld niet mooi kan zijn zo, ze willen het niet begrijpen. Maar dan laat ik ze  achter met hun belabberd analoog beeld als ze het beter willen weten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is de schotelkijker nog niet zo slecht bediend. Ook bij KPN gaat het mis, zoals gisteren bleek.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is de schotelkijker nog niet zo slecht bediend. Ook bij KPN gaat het mis, zoals gisteren bleek.

 

Ach, je kan ook een complete satelliet kwijtraken: https://www.sat4all.com/forums/topic/349117-amos-5-170°e/?p=2342151

 

 

 

In het filmpje onderaan op deze site nog een prachtexemplaar van de typische klagende klant. Wil wel alle kanalen in HD kijken op z'n nieuwe HD-televisie, maar te beroerd om z'n kabel te vervangen.

 

Met de laatste zin heeft-ie wel een punt.

De frequentieruimte is van oudsher voor televisie bedoeld en wordt nu door de mobiele-datahonger ingepikt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind je? De kabelproviders kunnen er niet zoveel aan doen dat de frequenties die zij op de kabel gebruiken, verstoord worden door o.a. 4G van mobiele telecomproviders? Laat staan van andere draadloze apparaten zoals babyfoons of huistelefoon.

 

Zij kunnen de zenders zo goed mogelijk indelen, maar aangezien de consument ook meer (HD)kanalen wil, wordt het steeds drukker op de kabel. Met een goede kabel kunnen we allemaal van mooi beeld genieten. Als je geld neerlegt voor een nieuwe televisie en een decoder, waarom dan moeilijk doen over een kabel van een paar tientjes? (oké, kan lastig zijn als die goed is weggewerkt, maar dan nog).

 

De consument ligt het probleem te makkelijk bij de kabelprovider neer. Vaak zijn mensen er ook van overtuigd dat het probleem bij het binnenkomende signaal ligt (dus provider), en niet bij hun eigen kabels of installatie.

 

Nog zoiets (een beetje off-topic) is bijvoorbeeld de combi modem/routers die Ziggo levert. Ik hoor vaak zat mensen in mijn buurt die weg willen bij Ziggo, want "het internet" is zo slecht. Als ik dan vraag wat ze precies bedoelen blijkt dat het draadloze bereik van de modem met ingebouwde router onvoldoende is en ze op de slaapkamer/zolder een wegvallende verbinding hebben. Daarbij komt dat Ziggo de laatste tijd vaak in het nieuws is geweest met storingen, dus "zie je wel, Ziggo is slecht".

 

In dit geval zou de provider de consument natuurlijk wel beter kunnen informeren over het apparaat, of betere apparatuur leveren (ik hoor wel vaak dat het bereik van de routers echt matig is), maar de consument mag ook wel wat meer verantwoordelijkheid nemen.

 

Ik ontvang perfect beeld, en heb een losse router geïnstalleerd zodat ik verder bereik heb in huis. De provider levert tot de AOP waar ik voor betaal, daarna is het mijn eigen verantwoordelijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat vind ik maar niet dat de kabelprovider wat te verwijten valt.

De veroorzakers van de storingen zijn de mobiele providers.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Beetje kort door de bocht, die mobiele providers hebben op uitnodiging van de overheid veel geld betaald om een frequentieband te mogen gebruiken en staan in hun recht.

 

Wanneer de overheid besluit frequentiebanden 2 keer te verkopen ......

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje kort door de bocht, die mobiele providers hebben op uitnodiging van de overheid veel geld betaald om een frequentieband te mogen gebruiken en staan in hun recht.

 

Wanneer de overheid besluit frequentiebanden 2 keer te verkopen ......

 

Zo bedoel ik het ook niet.

Het is in ieder geval zo dat de TV-kijker hier niet de oorzaak van is.

Dan zou je de overheid nog als veroorzaker kunnen zien, maar als ik me daarover moet gaan uitten dan gaat dit teveel een politieke discussie worden.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De overheid zal zich best wel hebben laten adviseren.

Maar dat advies baseert zich op een kabelnet, zoals het op de tekentafel bedoeld is.

 

Er er wordt wat afgeprutst in de reële wereld, en niet alleen door de particulier in zijn huis installatie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De overheid zal zich best wel hebben laten adviseren.

Maar dat advies baseert zich op een kabelnet, zoals het op de tekentafel bedoeld is.

 

Er er wordt wat afgeprutst in de reële wereld, en niet alleen door de particulier in zijn huis installatie.

 

Dat zeker. Ik heb een vriend van me ook nieuwe (goede) kabels laten kopen in plaats van de "ik-heb-nog-wat-liggen"-coax waar hij eerst mee kwam.

Maar zelfs met KOKA799 en afgeschermde pluggen ervaar ik toch nog dat bepaalde zenders te zwak zijn....

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind je? De kabelproviders kunnen er niet zoveel aan doen dat de frequenties die zij op de kabel gebruiken, verstoord worden door o.a. 4G van mobiele telecomproviders? Laat staan van andere draadloze apparaten zoals babyfoons of huistelefoon.

 

Zij kunnen de zenders zo goed mogelijk indelen, maar aangezien de consument ook meer (HD)kanalen wil, wordt het steeds drukker op de kabel. Met een goede kabel kunnen we allemaal van mooi beeld genieten. Als je geld neerlegt voor een nieuwe televisie en een decoder, waarom dan moeilijk doen over een kabel van een paar tientjes? (oké, kan lastig zijn als die goed is weggewerkt, maar dan nog).

 

De consument ligt het probleem te makkelijk bij de kabelprovider neer. Vaak zijn mensen er ook van overtuigd dat het probleem bij het binnenkomende signaal ligt (dus provider), en niet bij hun eigen kabels of installatie.

 

Nog zoiets (een beetje off-topic) is bijvoorbeeld de combi modem/routers die Ziggo levert. Ik hoor vaak zat mensen in mijn buurt die weg willen bij Ziggo, want "het internet" is zo slecht. Als ik dan vraag wat ze precies bedoelen blijkt dat het draadloze bereik van de modem met ingebouwde router onvoldoende is en ze op de slaapkamer/zolder een wegvallende verbinding hebben. Daarbij komt dat Ziggo de laatste tijd vaak in het nieuws is geweest met storingen, dus "zie je wel, Ziggo is slecht".

 

In dit geval zou de provider de consument natuurlijk wel beter kunnen informeren over het apparaat, of betere apparatuur leveren (ik hoor wel vaak dat het bereik van de routers echt matig is), maar de consument mag ook wel wat meer verantwoordelijkheid nemen.

 

Ik ontvang perfect beeld, en heb een losse router geïnstalleerd zodat ik verder bereik heb in huis. De provider levert tot de AOP waar ik voor betaal, daarna is het mijn eigen verantwoordelijkheid.

Bij onze kabelboer veel dezelfde wifi klachten. Maar mensen willen alles voor zo weinig mogelijk.

Ik heb verkregen om in mijn woning een modem only te plaatsen, en werk met mijn eigen wifi router, en kan ver buiten nog wifi ontvangen. Veel worxen die geplaatst, in garage of op een plaats, die geheel niet geschikt is om wifi uit te zenden.

Maar om op beedl terug te keren, zijn er die nog nooit gehoord hebben van een coax afschermen, of die rechtstreeks de kabel van de tap aan hun tv's sluiten, zonder enige afscherming en verdelers ten tijde van een hark op het dak.

Maar vroeger had onze ex kabelaar, die overgenomen is, last van veel lekkende aftakdozen, en gebruikten ze weet ik veel, die op de radio amateur band zit. Als je dan zo iemand als buur hebt?

Maar na klachten heeft het bipt bevolen om lekkende aftakdozen te vervangen, en is het veel beter, tenzij, ik weet het niet, of je beeldkwaliteit verlies kan hebben, als je net een prutser van een buur hebt, zoals hierboven beschreven, en dan mag je nog de beste bedrading hebben, die tip top in orde is.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...