Ga naar inhoud


amos 5 uitgevallen


de vrije fries

Aanbevolen berichten

Dat zie je toch niet vaak ..

Van de week heb ik ook even gekeken en had het data kanaal zwak binnen met de

fibo 120 en de Maximum XO-R2 0,1 dB TWIN LNB.

 

Nog een stukje wat ik vond over de Amos sateliet.

 

http://www.speedcast.co.uk/speedcast-rapid-response-following-amos-5-failure/

 

Persoonlijk denk ik zomaar, een voedings probleem, kosten 1 Miljoen per dag ..

post-59919-0-68932800-1448670106_thumb.jpg

post-59919-0-89647200-1448670114_thumb.jpg

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Complete, abrupte uitval doet mij meer denken aan een inslag van een object.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wat ook de oorzaak. Hij is totall-loss.... Satelliet is niet meer controleerbaar. Er is geen enkel radiocontact.. Speculeren mag: defect aan de zonnepanelen waardoor de voeding langzaam is ingestort. Geraakt door een object waardoor hij uit zijn baan is geraakt of gaan tollen... In elk geval een hele flinke afschrijving..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand toevallig wat er gaat gebeuren met het ACTV 60 channel DTH pakket dat voor Nigeria bedoeld is?

Die zaten ook op deze bird.

Is voor mij van groot interesse.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

amos-5.jpgWe want to thank you for your patience, further to our earlier communication via SMS regarding the loss of our operational Satellite (AMOS-5) in space. Our Satellite operators still do not have communication with the satellite, hence it has not yet been recovered.

We are working round the clock to resolve this problem as we do not take your patience for granted.

Though we have now gone over 2 days without service to our esteemed customers, we have embarked on contingency plans to get the service back up as soon as possible without having to re-point your antennas. This is being done with support from Spacecom, the owners of the Satellite, and NETERRA our technical service partners. Hopefully, normal programming will resume soon.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit moet voor de beheerder als huurder van deze satelliet miljoenen kosten per dag.

Wij kunnen ons dit niet voorstellen dat bvb gans het M7 pakket uit de lucht zou zijn.

Moest de amos geen 36000 km hoog in de lucht hangen, dan dachten ze wellicht:.......

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze op de site van ACTV het al niet zeggen denk ik niet dat ze al ergens anders uitzenden.

Het Satelio pakket (Duitse zenders) is inmiddels te vinden op de Astra 4A (4.8°E).

 

http://www.satelio.tv

 

http://www.lyngsat.com/providers/de/Satelio.html

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zit de nodige resere in een satelliet, alleen wanneer de satelliet niet meer antwoordt houdt alles op.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit de nodige resere in een satelliet, alleen wanneer de satelliet niet meer antwoordt houdt alles op.

Dus kan het nog wel eens spannend worden daarboven.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de ontvangstantenne niet meer op aarde gericht staat wordt dit lastig. vandaar mijn aanname. Volledig power-loos of aan het 'tollen'..... of een operator heeft een mooie blunder gemaakt door een verkeerde koerscorrectie in te geven....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat AMOS, eigenaren heeft uit Israel van Joodse afkomst. En daar is ook het controlecentrum voor de AMOS vloot.

Gedurende Joodse feestdagen wordt zeer strikt de traditie gehouden dat Joodse werknemers niet werken.

Ik kan me voorstellen dat tijdens zo´n dag of periode, die satelliet aan z´n lot is overgelaten en ongecontroleerd was.

Misschien is daardoor wat misgegaan.

Verder is deze satelliet van Russische makelij, iets wat bij mij niet echt als betrouwbaar en van goede kwaliteit overkomt.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het contact is op een zaterdag! verloren gegaan!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie gaan me toch niet vertellen dat een control-center 2 dagen onbemand is??? De satelliet stuurt continue status info terug naar het control-center. Als de positie (teveel) veranderd gaat daar allerhande alarm af. Met de stuurraketjes kan de positie dan gecorrigeerd worden. Er is zelfs voorziening om vanaf andere satellieten stuurcommando's te sturen als direct contact via de aarde niet mogelijk is...

Blijf toch bij de stelling dat er iets grondig mis was met de spanningsvoorziening of dat het ding door iets aangetikt is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...