Ga naar inhoud


Meeste klachten over Online.nl


Sprietje

Aanbevolen berichten

Bijna alle providers maken gebruik van de infra-structuur van bijv. een KPN. Uiteraard heeft Ziggo zijn eigen kabel netwerk maar het zou me niks verbazen als die ook landelijke glasvezel capaciteit huren bij een andere aanbieder. (mogelijk zelfs weer KPN of een backbone aanbieder) Verder zijn er providers die hebben eigen apparatuur staan in PoP's (point of presence) van regge-fiber (ook in handen van KPN)

 

Kortom of ze nu gebruik maken van mekaars servers en diensten of (deels) wholesale doen of het is op the last mile. Uiteindelijk ga je toch wel door de infrastructuur van een kpn heen ergens. En dan ligt het er natuurlijk aan waar een storing zit.

 

Je hebt wel  verschil in dienst verlening (ook op netwerk level) een budget provider zoals telfort (ook kpn)  of tele2 kan er bijv. voor kiezen om veel meer te overboeken dan een premium provider zou doen. Kortom je krijgt waar je voor betaald.  

 

En wat betreft online, die is in handen van M7 dus ja wat kunnen we anders verwachten?  Het satelliet gebeuren is ook zwaar onder de maat dus waarom zouden ze het op dit vlak wel beter doen.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb sins kort ook online.nl begin klein probleempje gehad modem werkte niet monteur 2 dagen later geweest heeft 2 aderparen omgewisseld, en alles werkt naar behoren had een lijntje van 40MB aangevraagd en zit nu op 45 mb netjes toch. verder geen problemen gehad helemaal top. mag ook eens gezegd worden.

 

  VDSL Port Details       Upstream         Downstream
               Line Rate:      5.282 Mbps       45.249 Mbps
    Actual Net Data Rate:      5.223 Mbps       45.181 Mbps

 

o ja online is ook overgestapt naar de kpn lijnen, als ik het goed gehoord heb.

aangepast door spijk

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, T55: 4.8E,9E,13E,19E,23.5E,28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hier in al die jaren nooit geen problemen gehad, bovendien ook altijd de scherpste prijs!

Ik heb ook net mijn contract met online weer verlengt.Sinds ik bij Wanadoo ben ingestapt nooit geen problemen gehad.

Ben het dan ook volledig met Penix eens.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik zit al jaren bij online , de snelheid is goed 45M/bit maar dat komt dat ik naast een centrale woon dus weinig verlies op de kabeltjes.

Ben erg tevreden over online, maar neem nu eens welk willekeurig bedrijf dan ook, klagers  heb je altijd.

Een blijde en tevreden Gigablue Quad+ gebruiker met een triax88 met astra 1/3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prijs je gelukkig dat je naast een centrale woont en zonder klachten bent.

 

De berichten over de klachten stroom bij Online zijn al een jaar terug gemeld door de Consumenten bond.

Dit bericht in dit tweede Online klachten topic bevestigd slechts dat de problemen bij Online nu we een jaar verder zijn nog niet verholpen zijn.

Lees het eerste online klachten topic van een jaar terug er maar eens op na.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

de vrije marktwerking heeft nelletje kroes daar goed door de strotgedrukt in " Brussel "

en de consument is de lul

 

wat dat aan gaat is de kritiek helemaal terecht die de konsumentenbond heeft, namens de konsumenten

 

de kolder die er tussen netbeheerders en providers bestaan is eerder te kenschetsen als onprofessioneel gedrag van enkelen

dat mag niet voorkomen bij professionals

doet het echter toch

 

maar Online breekt de rekorden gezien de klachten.

 

je Helpdesk / Support adequaat uitbouwen en met het juiste personeel bezetten is echt al meer dan de helft van het probleem oplossen

wie spreekt u dan die de helft van het probleem wegneemt?

 

ik heb er toch echt enkele gesproken de afgelopen maanden op zoek naar een snelle internet mogelijkheid

dat is in dit onderontwikkelde Duitsland een groot probleem en is jullie misschien niet zo bekend

 

maar de helpdesk / support is en blijft uw eerste echalon die ook een fysiek probleem zal moeten herkennen en oplossen

ik ben extreem tevreden als het over snelle hulpverlening gaat bij mijn huidige provider

ook

ben ik extreem tevreden over die mensen die het qua logistiek en verzending, afleveren.

 

prima volk, eens de hoed afnemen voor die medewerkers die door de trappenhuizen rennen voor ons comfort

(juist nu, met de kerstgeschenken en postpakketten tsoenamie)

 

betreffende de bitrates kunnen jullie huilen of lachen,

het gaat om duidelijkheid

 

als ik je nu zeg dat de Antenne's op de Daken van de gebouwen in jouw omgeving meer DATA leveren dan de koperleidingen in de grond, dan kun je jezelf toch ook voorstellen dat er heel veel reclame in het spel is die een belofte weerspiegelen welke niet waargemaakt kan worden.

 

ik ken enkele providers die elk duurzaam netwerk opkopen en voortgaan met beloftes over hun dienstverlening.

of die beloftes nagekomen worden is deel twee van dit vraagstuk.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Online.nl

Ik kan je zeggen dat ik nog nooit zulke wan-producten heb gehad als de online-producten. Begin dit jaar zijn wij verhuisd naar het buitengebied van zuidoost-groningen en daardoor moesten we een nieuwe provider kiezen voor internet, telefoon en tv. Daarvoor (in het vorige huis) hadden we ziggo, al een jaar of 8, wat al die jaren probleemloos gewerkt heeft en steeds sneller werd, voor ongeveer hetzelfde geld.

 

Geen kabel op het nieuwe adres, alleen een telefoonlijn. Geen probleem, Online.nl biedt internet 30Mb, telefoon en iptv, met 100 uur opnemen, video on demand, alles was mogelijk op ons nieuwe adres.

 

Resultaat: via de telefoon zijn we vaak niet bereikbaar. Helaas merk je dat als als iemand klaagt, dus hoor je dat niet zo snel. Internet is redelijk, alleen de laatste maanden wordt het steeds trager. 30 Mb wordt absoluut never nooit gehaald. Het Zyxel modem heb ik inmiddels al een keer of 20 moeten resetten om alles weer aan de praat te krijgen.

 

De TV is gewoon een absolute crime. Ik heb 100 uur opnemen erbij genomen, omdat ik 's avonds graag naar de programma's van syfy en discovery kijk, die 's middags uitgezonden worden. Helaas pindakaas, na het afsluiten van het contract blijkt dat de opname-functie alleen werkt bij de eerste 12 zenders en dus niet bij syfy of discovery of alle andere zenders.

 

Helaas kan je alleen aangeven welk programma je opneemt, niet van zo to zo laat. Dat betekent dat in het begin je ieder begin en ieder einde miste en tegenwoordig alleen vaak de laatste paar minuten van een film.

Opnemen gaat prima, want er wordt natuurlijk niets opgenomen, men registreert alleen het programma wat je aanklikt en houdt bij hoeveel je ervan bekeken hebt en streamt dat als je er om vraagt. In het begin van dit jaar werkte het afspelen alleen bij korte 'opnamen'. Had je een film 'opgenomen' en wilde je die afspelen, dan kreeg je in beeld: de opname wordt geladen, na twee minuten werd het beeld zwart en daar bleef het bij. Tegenwoordig spelen de opnamen meestal wel af, maar vrjwel altijd hapert het beeld elke 5 seconden. Dan staat hij een halve seconde stil en gaat dan weer door. Valt dus niet naar te kijken. Ook loopt het beeld en het geluid bij 'opnames' totaal niet synchroon.

 

Het M7-settopboxje moet elke twee drie dagen gereset worden. Dan werkt de programmalijst niet meer en druk je op teletekst, dan krijg je in beeld: geef uw pincode om het erotheek te openen. Resetten maar weer... Dan doet ie het weer een dagje. Dan moet je niet vergeten weer een nieuwe pincode te genereren voor je ipad, anders kan je daarmee geen tv meer kijken. Aangezien ik dat dus wel steeds vergeet, werkt tv kijken via de ipad dus nooit als ik het wil.

 

Teletekst ondertiteling (888) is ook nooit op tijd, of 5 seconden te laat of 5 seconden te vroeg, maar nooit op tijd, onbruikbaar dus.

De settopbox heeft geen mogelijkheid om een harddisk of zo aan te hangen om daadwerkelijk iets op te kunnen nemen. De helpdesk gevraagd of ze de genoemde problemen kennen, of ze een oplossing hebben en of er een andere box bestaat waar ik wel mee op kan nemen. Geen antwoord.

Nog een keer gevraagd en gelijk gemeld dat ik niet meer kon inloggen op mijn.online.nl. Ik kreeg antwoord op het niet in kunnen loggen, de andere vragen werden weer genegeerd.

Een bekende mailde dat onze telefoon al twee dagen niet werkte. Klacht ingediend via de email. Een dag later deed de telefoon het weer. Nog een dag later kreeg ik een mail van online.nl, we hebben het zojuist getest en geen fout kunnen ontdekken. Ja, als je maar lang genoeg niets doet, dan lossen veel problemen vanzelf wel op...

Weer konden we niet gebeld worden, maar ik kon wel uitbellen. Dus de helpdesk gebeld, kost € 1,-. Belachelijk dat je moet betalen om te melden dat hun dienst niet werkt, maar ja, op emails reageren ze ook niet, dus toch maar bellen. Na tien minuten wachten verbreken ze gewoon de verbinding, zonder dat ik ook maar iemand aan de lijn heb gehad. Een dag later krijg je een uitnodiging voor een enquete over de probleemoplossing. Of de medewerker die me geholpen heeft deskundig genoeg was en of ik tevreden ben over de geboden oplossing. Niet zo moeilijk voor te stellen wat ik geantwoord heb. Of ze nog contact op mochten nemen met me over de antwoorden, ja hoor, dat mag. Uiteraard ook daar nooit meer wat over gehoord.

 

Gelukkig heb ik voor een éénjarig contract gekozen, dat 6 jan afloopt.

We hebben een nieuwe tv, samsung uhd curved, met dubbele ingebouwde satellietontvanger. De settopbox van online heeft twee dagen hd signalen doorgegeven aan de tv, daarna was alles ineens weer sd, met trillend beeld. Ik ben nu dus bezig de schotel die hier nog hing te vervangen en ga dus eerst satellietontvangst op de tv regelen en dan ook voor internet en bellen snel weg bij online.nl en nooit meer terug.

 

We hebben een boerderij en de buren zitten 400 en 300 meter verderop, dus kabel of glasvezel hier, dat zal er de eerste jaren echt niet komen. Voor internet zijn we voorlopig dus toch op adsl aangewezen en gelukkig kunnen we tv via de satelliet gaan krijgen.

 

Voor ons is online.nl ene grote teleurstelling.

Groetjes, Frank (The Groov)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satelliet TV is inderdaad de enige oplossing. Want met een brakke ADSL aansluiting wil ik wel eens zien welke provider wél fatsoenlijk TV kan aanbieden. Niemand dus. Dat is dus niet specifiek Online aan te rekenen, andere providers zou het (vermoedelijk) ook niet gelukt zijn.

Echter slechte helpdesk, service ed. kan je Online wel aanrekenen en als ze er echt daadwerkelijk alles aan gedaan zouden hebben zouden ze je uiteindelijk zelfs satelliet hebben moeten aanbieden. Immers beide bedrijven vallen onder M7. Maar dat kan dan blijkbaar niet.

Terecht dan dat je weggaat en nooit meer iets met Online te maken wilt hebben.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb ze vorige week nog een kans gegeven. Uitgelegd wat er mis is aan hun iptv-oplossing,verteld hoe vaak ik de settopbox moet resetten, voeding er af, minuut wachten, voeding er weer op, en dat meerdere keren per week. Ik heb ze gevraagd wat ze voor me kunnen betekenen als ik, nu mijn contract afgelopen is, TV naar hun M7-collega Canaldigitaal over wil hevelen en dan internet en bellen bij hun wil houden.

 

Na een week kreeg ik antwoord: Ik moet kijken of de stekkers goed in de settopbox zitten en als dat mijn problemen niet oplost, dan moet ik de spanning even een halve minuut van de box afhalen. Als ik dan nog problemen heb, moet ik de helpdesk bellen.

 

Typisch een geval van niet lezen wat het probleem is en een standaard antwoordje inkopiëren. Over het omzetten van mijn aansluiting van Internet/TV/bellen naar Internet en bellen en apart TV naar CDS, geen woord.

 

Nu is het dus echt exit Online.nl, maar dan komt weer de vraag wie ik dan moet nemen.

 

Wij zitten overigens maar 565 meter van de centrale en 48Mb over ADSL/VDSL is gewoon mogelijk.

Wat me ook opvalt, ik heb iptv op onze samsung UHD-TV geïnstalleerd en zit dus over diezelfde ADSL-lijn, via wifi naar de TV, gewoon in UHD naar een testuitzending te kijken, schitterend beeld. Maar de M7-box via dezelfde lijn, bekabeld aangesloten, geeft maximaal 480x720 pixels, met hikkend beeld.

 

Ik ga nu zelf maar een abbo bij CDS regelen. Van Online.nl heb ik niks meer te verwachten. Wat een ballentent.

Groetjes, Frank (The Groov)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het Citaat "waar rook is is vuur" is bij Online.nl zeker van toepassing! Ik ben 1,5 jaar geleden overgestapt van Tele2 naar Online.nl en dat was 1 groot fiasco. Telefonisch geregeld via het bekende promotie team...uiteindelijk bleven bevestigingen via brief of mail uit maar al snel werd een afspraak gemaakt voor het plaatsen van een glasvezel kastje. Vandaar maakte ik me niet te druk, ik had sowieso nog 3 maanden tot aan de overstap datum. Een maand voor de overstap datum bel ik nogmaals met de vraag hoe het nu zit, ik heb nog steeds geen enkele vorm van contract, email bevestiging, login of andere....mij wordt doodleuk verteld dat het abbo al 2 maanden loopt en ik een betalingsachterstand heb. De verbinding zou indien ik niet direct betaalde afgesloten worden met alle bijkomstige kosten van dien. Mijn reactie op dat moment was uiteraard een brok frustratie en woede. Ik heb ze zover gekregen dat dit na 2 weken van herhaaldelijk contact incl. aangetekend schrijven toch werd teruggedraaid. Alles leek opgelost te gaan worden. Ze zouden een correctie sturen op de zogezegd openstaande kosten en mijn gegevens mbt contract ed welke ik nog steeds niet had. Inmiddels 1 maand na de overstap (dus 4 maanden na aanvraag) heb ik nog steeds geen enkele vorm van informatie mbt mijn account of contract bij Online.nl en wat blijkt nu de eerste brief komt binnen, een aanmaning voor een niet betaalde rekening gezien er een fout was met de incasso?!? NA bellen blijkt Online.nl een technisch probleem te hebben en moet ik dit maar oplossen door over te schrijven en wel zeer snel anders wordt het afgesloten. Op dat moment was de maat vol. Ik heb in een aangetekend schrijven mijn verhaal gedaan met de verwachting dat het binnen de 2 weken opgelost moest worden, anders zou ik wegens gebreken het contract beëindigen. Ik had nog steeds geen contract, account of enige vorm van informatie op een aanmaning na. In ieder geval is het op dat moment wel opgelost. Ik vind dit te triest voor woorden en ben ook enkel de contract periode aan het uitzitten, zodra het September is zit ik aan 2 jaar en stap ik zeker over. De lijn welke Online.nl gebruikt kan wel KPN zijn maar de organisatie waar je iets mee moet afstemmen is amateuristisch. Ik ga in ieder geval XS4All proberen gezien de aanschrijving bij consumentenbond en in het algemeen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, nou die mogen ze houden. Ik heb liever een normaal beeld dan een beetje korting. Ik zit te denken aan vodafone voor internet en bellen, maar dan lees ik weer zoveel negatiefs op ervaringen.nl. Xs4all zou kunnen, maar die is weer een stuk duurder en dan lees ik ook weer dat ze helemaal niet zo goed zijn als ze zelf zeggen..... En ik kan niks vinden over een mogelijke tweede telefoonlijn bij xs4all. Lastig.... Voor tv dus cds, mijn nieuwe triax 78 met triple lnb werkt perfect.

Groetjes, Frank (The Groov)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...