Ga naar inhoud


Vu+ SOLO2 uitleg polarisatie


sac

Aanbevolen berichten

1 indien je de kabeltjes aan en afschroeft terwijl de solo2 onder spanning staat werkt de switch niet meer correct, dus welke LNB aangestuurd wordt tijdens scannen is niet duidelijk

2 als je dus op tuner B wel signaal hebt (hetgeen de primaire tuner in de SOLO2 is) stel je alle in op TUNER B A/B/C/D etc

herstart de SOLO2

en scan de hele reeks

 

als je nog geen voldoende aantal zenders binnen krijgt is misschien je default settingslijst niet juist

die settings kun je ook per dreamboxedit erin zetten (lijstje voor 13 - 19,2 - 23,5 - 28,2) dan heb je meteen beeld.

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wanneer je maar 160 zenders scant op Astra 1 staat de schotel niet gericht op Astra 1 maar op een andere satelliet.

Kan je eens aangeven op welke transponder je welke zender ontvangt?

 

 

bijvoorbeeld: zender Challange-frequentie 11836000-orbit positie 19.2 E Astra 1KR/1L/1M/1N

                     zender BBC One Wales-frequentie 10788000-orbit positie 19.2 E Astra 1KR/1L/1M/1N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Tonskidutch


 


als je nog geen voldoende aantal zenders binnen krijgt is misschien je default settingslijst niet juist


die settings kun je ook per dreamboxedit erin zetten (lijstje voor 13 - 19,2 - 23,5 - 28,2) dan heb je meteen beeld.


 

Het spijt me ik ben een beginneling ,bedoel jij met  default settingslijst:  fabrieksinstellingen?  standaardinstellingen? 

dreamboxedit bedoel je daar een op een USB-stick gezet  lijstje voor 13 - 19,2 - 23,5 - 28,2 mee.

Indien ja kan je mij een link geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Beste ceesv,

 

Wanneer je maar 160 zenders scant op Astra 1 staat de schotel niet gericht op Astra 1 maar op een andere satelliet.

Kan je eens aangeven op welke transponder je welke zender ontvangt?

 

 

bijvoorbeeld: zender Challange-frequentie 11836000-orbit positie 19.2 E Astra 1KR/1L/1M/1N

                     zender BBC One Wales-frequentie 10788000-orbit positie 19.2 E Astra 1KR/1L/1M/1N

Dit zijn zenders welke op astra 2 worden uitgezonden. de LNB waarmee je kijkt is dus uitgericht op 28 graden oost.

 

Wanneer je dit ziet met de lnb welke bedoeld is voor Astra 1 moet je de schotel 9 graden naar het westen draaien, en de elevatie wijzigen.

 

http://nl.kingofsat.net/pos-28.2E.php

 

Wanneer je voor de schotel staat en in de schotel kijkt is de meest linkse LNB die voor Astra 2, 28 graden oost.

Dus van links naar rechts Astra 2, Astra 3, Astra 1, Hotbird.

 

Het is echt essentieel, dat je eerst zorgt dat je schotel goed is uitgericht voordat je de instellingen van je ontvanger gaat instellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ceesv,

 

 

Dit zijn zenders welke op astra 2 worden uitgezonden. de LNB waarmee je kijkt is dus uitgericht op 28 graden oost.

 

Wanneer je dit ziet met de lnb welke bedoeld is voor Astra 1 moet je de schotel 9 graden naar het westen draaien, en de elevatie wijzigen.

 

Klopt helemaal ik zat er naast.

Inderdaad 9 graden gedraaid en met satfinder sterkste signaal gezocht.

Ik heb nu signaal op alle 4 LNB,s 

 

 

Wanneer je voor de schotel staat en in de schotel kijkt is de meest linkse LNB die voor Astra 2, 28 graden oost.

Dus van links naar rechts Astra 2, Astra 3, Astra 1, Hotbird.

 

Ik heb gekeken op kingofsat en heb nu de goede transponders bij de juiste satelliet.

 

Allemaal zeer bedankt voor de goede adviesen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...