Ga naar inhoud


NPO 1,2,3, RTL 4,5,7, SBS6 en Net5 in 2016 alleen nog HD


HG5812

Aanbevolen berichten


  • Reacties 149
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wat betreft de extra HD-zenders op de extra kaart die je op 1 jan. kunt ontvangen zonder dat je een extra HD-abonnement op die kaart hebt, het volgende:
Ongeveer een jaar geleden werden de abonnees met een Basis- of Familie-pakket gedwongen €3,- per maand extra te betalen. Ze kregen daarvoor NPO 1, 2, en 3, RTL4, 5 en 7, SBS6 en Net5 in HD.
Ik kan me voorstellen dat ze dit nu ook gaan doen voor de extra kaarten.
Je betaalt nu €4,50 per maand voor de extra kaart en omdat je vanaf 1 jan. dezelfde extra HD-zenders kunt bekijken, dat ze het ook met €3,- gaan verhogen naar €7,50 / maand.
Daarmee kun je nog steeds niet alle HD-zenders ontvangen die je ontvangt als je het HD-pakket als extra neemt.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje schreef op 27 Nov 2015 - 10:48:

Beste leor888

 

Waar lees jij dat de abonneeprijzen preventief met ruim 10% worden verhoogd?

 

 

Dat staat in een mailtje wat diverse mensen hebben ontvangen. Fam HD gaat bijv van 19,95 naar 21,95 euro per maand.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje schreef op 27 Nov 2015 - 11:46: Sprietje schreef op 27 Nov 2015 - 11:46:

OK, ik heb nog geen mailtje gehad van CanalDigitaal.

Op de site van CanalDigitaal staat nog steeds dat de prijs €19,95 is voor familie-HD.

 

Ja dat zal best maar het is dan ook nog geen 1 januari. Punt blijft.. de prijzen gaan weer stijgen en wie weet hoe duur de 2e/3e kaart straks weer wordt.  Ze prijzen zichzelf compleet uit de markt.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede zaak dat de zenders straks in HD zijn te ontvangen, SD is toch wel uit de tijd.

Een prijsverhoging zou de pret weer behoorlijk drukken. Die extra kaarten zijn nu al veel te duur.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

?...  Ze prijzen zichzelf compleet uit de markt.

Hoe zo, heb jij dan een goed alternatief voor satellietontvangst?

Als je een monopoly positie bezet kun jij je nauwelijks uit de markt prijzen.

 

En met hun prijzen valt het nog wel mee, ik heb een Basis HD abo voor € 12,95 en ik zou niet weten waar ik goedkoper terecht kan.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een BasisHD is er al voor € 10,-- per maand en twee jaar vast.

De prijs voor een 2e en/of 3e kaart zal zo rond de € 12,--  per maand gaan doen voor bestaande abonnementen zie ik in mijn glazen bol.

Nieuw af te sluiten 2e en/of 3e kaart abonnementen krijgen een stevige korting en komen zo rond de € 4,50 per maand.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja ik ziet het dus 100% als klant pesten en deze op kosten jagen om zelf te bezuinigen, dat siert CanalDigitaal beslsit niet maar ik kijk daar ook niet gek van op.

Ik zie dat toch anders. Toen SD de standaard was en ze alle zenders dubbel moesten gaan uitzenden i.v.m. HD, zou uitbreiding van het aantal transponders op Astra 1 19 Oost  onbetaalbaar geworden zijn. Omdat transponders op Astra 3 goedkoper zijn is men toen begonnen met de HD zenders op Astra 3.

Iedereen is het er ondertussen wel ver eens dat de meerderheid HD kijkt, SD op Astra 1 is een behoorlijk bedrag aan geld wat nu elke maand betaald wordt door de HD kijker zonder dat er gebruik van wordt gemaakt.

 

Wanneer je nu echter alle HD zenders zou verplaatsen naar Astra 1 zou je dat ook abonnee pesten noemen.

 

Door het wegvallen van de Astra 1 transponder ruimte zou men de extra kaarten zonder extra kosten met HD kunnen voorzien.

 

Maar eens afwachten waarmee de marketing van Canaldigitaal mee komt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

M7 blijft SD op de Astra 19.2 uitzenden voor de zakelijke markt.

De kosten van SD uitzenden worden dus ook betaald door de zakelijke markt mag je toch aannemen.

Sd uitschakelen voor BasisHD klanten levert geen enkele besparing op .... dus wat de beweegredenen dan zijn is me niet geheel duidelijk.

De zuidelijke gebruikers met een BasisHD abonnement zouden er wel blij mee zijn.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer ik daarvoor op mijn 2 extra kaarten de HD i.p.v. de SD zenders krijg, prima.

 

Ik zou wel eens willen weten hoeveel van die 2 euro bij Canaldigitaal blijft hangen en hoeveel ze moeten doorschuiven naar de zenders voor de doorgifte vergoeding.

 

Die hoge doorgifte vergoeding die RTL voor RTL Z gekregen heeft bij de andere aanbieders was de opmaat voor vergelijkbare hogere kosten bij de andere RTL/SBS en co.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb familie pakket hd light voor 17,95/maand, moet ik dan 4 euro meer gaan betalen en vervalt het "light" pakket?

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johan45 schreef op 27 Nov 2015 - 16:41: Johan45 schreef op 27 Nov 2015 - 16:41:

 

M7 blijft SD op de Astra 19.2 uitzenden voor de zakelijke markt.

 

 

Hoezo kom je daarbij?  Voor zover ik weet moeten ook de zakelijke klanten over, de besparing komt juist als ze de transponder kunnen uitzetten.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het zou mij ook bevreemden wanneer voor de zakelijke kijker de sd zenders in de lucht zouden blijven.

 

Dit zegt Canaldigitaal Zakelijk op haar webpagina:

 

Een aantal zenders vermeldt in het Basis-pakket is niet meer beschikbaar in SD en/of MPEG2.

Naar verwachting zullen meer zenders stoppen met de dubbele doorgifte en uitsluitend nog in HD uitzenden. Om deze zenders te kunnen blijven zien kan het HD Plus-pakket uitkomst bieden. Neem daarom vandaag nog contact op met CanalDigitaal Zakelijk voor een persoonlijk en scherp aanbod.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...