Ga naar inhoud


NPO 1,2,3, RTL 4,5,7, SBS6 en Net5 in 2016 alleen nog HD


HG5812

Aanbevolen berichten

Zeker voor een tweede TV zou je kunnen overwegen om DVB-T te gaan gebruiken.

Je plukt dan NPO 1/2/3 + de regionale zender gratis uit de lucht.

Let op: Vanaf januari 2017 gaat er DVB-T2 gebruikt worden en heb je een ontvanger nodig die daarmee overweg kan.

De beeldkwaliteit wordt dan wel stukken beter dan nu.

 

Je mist dan weliswaar de commerciele zenders in de slaapkamer, maar het bespaart je wel 9,50 per maand.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 149
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat lokaal verdelen zou op termijn voor nieuwe klanten ook niet meer kunnen ;-)

Als deze optie dan ook definitief komt te vervallen dan maak ik de overstap naar iptv via Glasvezel..kosten zijn dan 16,50 extra per maand op mijn Glasverbinding.

Ik heb schotel altijd aangehouden voor de grote hoeveelheid vrijheid is dit straks helemaal voorbij dan sluit ik me aan bij de grote kudde.

 

Daarbij kijk ik zelf praktisch nooit naar de NPO en commerciële zenders het zijn voornamelijk mijn vrouw en kids.. 

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarbij kijk ik zelf praktisch nooit naar de NPO en commerciële zenders het zijn voornamelijk mijn vrouw en kids.. 

 

Dus die zenders zul je gewoon moeten houden :P

]-[an - Utrecht.

 

Xtrend ET7500 - Triax 88 voor 13 19.2 23.5 en 28.

Ziggo - Humax 5200C en 5300C - Samsung UE43KS7500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als deze optie dan ook definitief komt te vervallen dan maak ik de overstap naar iptv via Glasvezel..kosten zijn dan 16,50 extra per maand op mijn Glasverbinding.

Ik heb schotel altijd aangehouden voor de grote hoeveelheid vrijheid is dit straks helemaal voorbij dan sluit ik me aan bij de grote kudde.

Bij iptv betaal je ook voor de 2e, 3e ontvanger. Dus met €16,50 erbij kom je er nog niet.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over een paar weken wordt er een meetrit gestart met campers met professionele meetapparatuur waarbij 3 verschillende automatische schotels worden getest met 4 verschillende satellietontvangers en een tv met ingebouwde satellietontvanger. Gedurende ruim 5 weken worden op 20 plaatsen in Spanje en Portugal metingen verricht op de Astra 23,5 om de HD-zenders van CanalDigitaal te testen.
Er worden grote automatische schotels gebruikt van 85 en 100cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Georganiseerd door?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door een bekend Servicebedrijf voor automatische sat-installaties voor de merken Maxview, Kathrein, ten Haaft, Nedsat, Alden en Teleco.
Tja, het is voor dergelijke servicebedrijven ook belangrijk dat ze weten welke schotel ze moeten adviseren voor camperbezitters die naar de Algarve en Zuid -Spanje gaan om daar de Astra 23,5 te kunnen ontvangen. Ze krijgen een hoop problemen als ze voor een klant een schotel hebben geadviseerd en gemonteerd op de camper die daar niet waar kan maken wat er beloofd is.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus gelijk met Parijs-Dakar, in een paar weken Hilversum-Gibraltar! :D

 

Zoeken ze nog testrijders ;)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat gaat toch niet gebeuren, die berichten heb ik nog niet gezien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij iptv betaal je ook voor de 2e, 3e ontvanger. Dus met €16,50 erbij kom je er nog niet.

Klopt maar bij Xs4all krijg ik 2 digitale ontvangers bij het abonnement dus moet er dan nog maar 1 bij huren a 4 euro dus dat is 12,50 + 4,00 voor een extra ontvanger.

 

En ja de dames moeten een beetje gaan inschikken wat abonnement betreft...maar daarvoor hebben ze weer Netflix.

 

Maar goed ik heb nog geen bericht gehad over een evt verhoging van de kosten op de 2e en 3e kaart dus wacht het nog even af.

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de camper waar de drie verschillende automatische schotels op gemonteerd zijn om te kunnen testen hoe de Nederlandse zenders van de Astra 23,5 te ontvangen zijn in de Algarve en Zuid-Spanje.

Toch wil ik ook nog wel iets zeggen over de footprints.

Wat mag je verwachten van de lijnen van de footprint van een bepaalde satelliet?
Niet meer dan een globale indicatie tot waar en met welke schotelgrootte.

Waarom globaal?
Omdat er transponders zijn die heel erg makkelijk te ontvangen zijn en transponders die heel erg moeilijk te ontvangen zijn. Er is een enorm verschil tussen een transponder die in SD uitzendt met DVB-S, QPSK, fec 3/4 of met HD uitzendt met DVB-S2, 8PSK, fec 5/6. Voor deze laatste zou de lijn van de footprint honderden kilometers dichter bij het centrum van de footprint getekend moeten worden.
Dan is het nog wat je verwacht van de weersomstandigheden.
Wil je de lijn getekend hebben als het prachtig zonnig weer is of als er een flinke regenbui is.

Al deze variabelen maken het dat je geen harde conclusie kunt trekken aan de lijnen die op een footprint zijn aangegeven.

Wil je in de Algarve een moeilijk te ontvangen transponder ontvangen met bijv. de zender Nat.Geo.Cannel Wild HD bij een aardige regenbui, dan heb je toch echt een schotel nodig van 120cm breed en 130cm hoog met een Inverto Black Ultra lnb.
Gaat het om de ontvangst van NPO1-2-3 en de commerciëlen bij mooi weer, dan gaat dit net met een Oyster 85cm  maar zeker geen beeld op NGC Wild HD en ook geen Nederlandse zenders bij een flinke regenbui.


In ieder geval ben ik ook benieuwd naar de testresultaten.
 

post-60869-0-47915300-1448965323.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...