Ga naar inhoud


Oscam: protocol CCcam wel - protocol cs378x niet


Aanbevolen berichten


Ik heb het volgende gedaan.

 

serverip verwijdert in mijn oscam.conf (op server).

=> geen beeld.

 

heb user dvbapiau in groep 2 gezet in oscam.user (op client)

=> geen beeld.

 

Tussendoor nog even Oscam met CCcam protocol aangezet

=> beeld.

 

@donpedro: ik heb jouw bestanden vergeleken en ik zie geen verschil. Een copy/paste zorgt ervoor dat andere instellingen verdwijnen dus heb dat niet gedaan.

[VU+ Uno 4k SE 8.3] [VU+ ZERO 4k OpenPli 8.3] [ET7000 OpenPli 8.x]

[Cahors BiG BiSAT - 1.9E, 9E, 13E, 19.2E, 23.5E, 28.2E & 5W]

[Diseqc switch - 2x Edison 10/1] [Diseqc switch - 1x Maximum 4/1]

[1.9E & 9E - 2x LNB Alps Twin] [13E, 23.5E & 28.2E - 3x LNB Evo Quad] [19.2E - LNB Alps Quad] [5W - LNB Inverto Black Ultra Twin]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik start Oscam met cccam protocol en zie in mijn logging (Live log) het volgende:

 

Encrypted cccam-client <ipnr> granted (user10, au=auto (2 reader))

 

Ik start Oscam met csc378x protocol en zie geen melding in mijn logging (Live log).

 

Ik ga nu eerst Oscam op mijn server naar de laatste versie upgraden zodat de Oscam op mijn server nieuwer is dan op mijn client....

[VU+ Uno 4k SE 8.3] [VU+ ZERO 4k OpenPli 8.3] [ET7000 OpenPli 8.x]

[Cahors BiG BiSAT - 1.9E, 9E, 13E, 19.2E, 23.5E, 28.2E & 5W]

[Diseqc switch - 2x Edison 10/1] [Diseqc switch - 1x Maximum 4/1]

[1.9E & 9E - 2x LNB Alps Twin] [13E, 23.5E & 28.2E - 3x LNB Evo Quad] [19.2E - LNB Alps Quad] [5W - LNB Inverto Black Ultra Twin]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt!!

 

En nu komt de uitleg die ik als automatiseerder niet kan verklaren ... Oscam opgestart met cs378x protocol. Vervolgens een "netstat" uitgevoerd en ik zie <server ip nr> met poort 12000(!!!). Daarna heb ik configuratie bekeken en opnieuw opgeslagen en Xtrend box opnieuw opgestart (spanning eraf) .... beeld!!

 

Iedereen ontzettend bedankt voor jullie reacties!

aangepast door pieter532

[VU+ Uno 4k SE 8.3] [VU+ ZERO 4k OpenPli 8.3] [ET7000 OpenPli 8.x]

[Cahors BiG BiSAT - 1.9E, 9E, 13E, 19.2E, 23.5E, 28.2E & 5W]

[Diseqc switch - 2x Edison 10/1] [Diseqc switch - 1x Maximum 4/1]

[1.9E & 9E - 2x LNB Alps Twin] [13E, 23.5E & 28.2E - 3x LNB Evo Quad] [19.2E - LNB Alps Quad] [5W - LNB Inverto Black Ultra Twin]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet om te pochen hoor :) Maar als de TS nu even mijn oscam files download. Hoeft in principe alleen maar zijn eigen IP's aan te passen... Zit een reader in voor TVV en CDS (en op verzoek ook Ziggo). Is hij meteen klaar..

 

Inderdaad is dat een stevige basis om mensen op gang te krijgen Mimisiku. En ook het topic over Oscam homeshare bevat naar mijn mening redelijk veel basis waarbij veel mensen het uiteindelijk toch aan de praat krijgen.

 

Nogmaals voor een ieder, als je een configfile wijzigd, HERSTART Oscam altijd voor de zekerheid.

Dit om te voorkomen dat Oscam gewoon doorgaat met files in memory.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...