Ga naar inhoud


advies decoder voor beschikbaar stellen opname via (wired) netwerk


panini

Aanbevolen berichten

Allereerst dank aan iedereen voor zijn / haar bijdrage - bijzonder leerzaam en interessant!

 

Budget?
Eigenlijk relatief irrelevant.

Ik wil vooral vermijden een "te dure" straat in te slaan en achteraf spijt te krijgen.

Van Linux moet je mij niet overtuigen - ik geef sowieso de voorkeur aan unix-achtigen, vandaar ook mijn voorkeur voor OS X en Android, zeker in functie van het budget.

 

Net diagonaal de test van de Maxdigital XP1000 doorgenomen; op  eerste gezicht verleidelijk want niet al te duur en waarschijnlijk zeker niet verkeerd (vanuit mijn zeer beperkte kennis beoordeeld natuurlijk)

 

Maar als ik dan de lees dat de Vu solo se v2 ook slechts 199 € kost dan ligt dit zeker in een haalbaar budget.

 

Ik stel me ook de vraag of het mogelijk is een image stijl OpenPLI of VTI op een klassieke PC te installeren in combinatie met een insteek kaart?

 

Ik besef dat dit een interessant maar waarschijnlijk niet erg kort leer proces is...

Zo ben ik nog niet eens zeker van de juiste positionering van mijn schotel… Ik vermoed nl dat ik niet alle TVV kanalen kan ontvangen, en dat dit te maken heeft met het feit dat mijn schotel slechts 1 van de 2 TVV sat's ziet.

Uit één van de commentaren van wolverine begrijp ik dat hiervoor de duo LNB dient. Maar heb je dan aan 1 (coax) kabel voldoende?

 

Nog veel interessants te leren voor mij :-)

TVV - M7 sat801- midden i/d bossen

domotica - linuxmce

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een duo lnb kan je gebruiken om de beide astra posities voor tvvl te kunnen ontvangen.

 

Maar als je wil kunnen opnemen en onafhankelijk naar een ander kanaal kijken heb je een tweede kabel nodig die naar de 2de tuner gaat (dan valt de maxdigital af)

 

 

Dus heb je een twin duo lnb nodig of 2 aparte twin Lnbs met bij horende disecq switches

 

Bijkomende opm : niet alle duo Lnbs zijn geschikt voor gebruik in elke schotel

aangepast door wolverine

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...