Ga naar inhoud


Hoe vind ik de juiste formulering voor internet radio zenders?


T90user

Aanbevolen berichten


Ik zou het erg fijn vinden als je me gewoon de opdracht gad wat ik specifiek moet doen met dat prio programma of dat prio tekstje.

 

Ik weet natuurlijk ook niet hoever je kennis al strekt, geef anders even aan waar je op vastloopt en/of waar je meer uitleg op nodig hebt.

 

cccam.prio is een tekstbestandje wat je op je ontvanger plaatst in de map /etc

Dit kan met diverse (FTP) programma's, makkelijkste is dan misschien DCC.

Hiermee kan je de Viaccess decodering blokkeren, al dan niet per provider.

 

Voor de test zou je bijgevoegd bestand (eerst even uitpakken) eens kunnen proberen, dat is echt even heel basic maar als CCcam dan nog steeds vastloopt had het dus niet met Viaccess te maken.

cccam.prio.zip

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet natuurlijk ook niet hoever je kennis al strekt, geef anders even aan waar je op vastloopt en/of waar je meer uitleg op nodig hebt.

 

cccam.prio is een tekstbestandje wat je op je ontvanger plaatst in de map /etc

Dit kan met diverse (FTP) programma's, makkelijkste is dan misschien DCC.

Hiermee kan je de Viaccess decodering blokkeren, al dan niet per provider.

 

Voor de test zou je bijgevoegd bestand (eerst even uitpakken) eens kunnen proberen, dat is echt even heel basic maar als CCcam dan nog steeds vastloopt had het dus niet met Viaccess te maken.

 

Hartelijk dank Alex, ik zal het vanavond toepassen. Maar als ik je woorden goed interpreteer heb ik niet zo heel veel kans dat het iets voor me gaat doen. Je spreekt namelijk van "vastlopen" en dat is bij mij niet het geval. Als ik die nieuwste versie CCCam gebruik dan is het niet een kwestie van vastlopen maar van het feit dat op een gegeven moment het decoderen zomaar ineens ophoudt. Daarbij maakt het helemaal niet uit naar welke zender of welk coderingssysteem ik kijk. Als ik de rode toets indruk dan staat er plotseling in plaats van de gebruikte cam ineens "no cam" en moet ik vervolgens dus de cam weer opnieuw instellen om beeld te krijgen. Dat gebeurt zo vaak dat het geen zin heeft om die nieuwste cam te gebruiken, zoals ik al ze: de oudere versie geeft dat probleem niet dus heb ik die in gebruik. Kennelijk is nieuwer niet automatisch beter.

 

Wat de radio betref, gisteravond ontdekte ik ineens dat erg veel zenders die tot nu toe altijd stom bleven nu ineens wel geluid opleverden. Geen idee waarom maar de gedachte komt op dat het misschien te maken heeft met de kwaliteit van mijn provider (Tele2)? Het feit dat ik gisteravond wel heel veel radio zenders via IPTV beluisteren kon lijkt een indicatie dat het dus niet aan de instellingen van mijn ontvanger ligt? Als dat zo is dan mag worden gesteld dat deze thread dicht kan, probleem opgelost.

 

PS: ja ik werk wel al vanaf het begin met DCC_E2 op advies van degene die mij zijn toestel tweedehands verkocht. Werkt doorgaans uitstekend!

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft niet zo slim te zijn voor een backup (suite), die kan iedereen maken. ;)

 

Tja, zo slim was ik best wel hoor. De ellende was alleen dat bij het updaten mijn bestaande settings niet werden vervangen maar in een soort soep werden omgezet waarbij niets meer op zijn plaats bleef staan, sommige satellieten dubbel in de lijst kwamen, IP zenders in  de favorietenlijst dwars door gewone favorietenlijsten terecht kwamen en favorietenlijsten zoals de Nederlandse ineens ergens op nummer 68 of zo terecht kwamen.

 

En als ik dan probeerde met DreamboxEdit of Dreamset de settingslijst te vervangen werd die niet vervangen maar gewoon nog verder door elkaar gehusseld en aangevuld. Totale chaos!  Ik ben er uiteindelijk uitgekomen maar dat heeft heel lang geduurd want gewoon opnieuw flashen loste die chaos ook niet op. Totdat ik letterlijk alles met DCC_E2 handmatig heb gewist en daarna opnieuw geflashed. Er is nu dus geen probleem meer maar ik wil nooit meer naar openPli terug. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...