Ga naar inhoud


Beste oplossing voor iptv streamen binnen eigen netwerk


el canario

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een oplossing voor het streamen van HD zenders vanaf een Vu+ Ultimo naar een TV elders in huis via IPTV.

 

Momenteel gebruik ik een DM800 om kanalen van een Ultimo te streamen via IPTV. Met de tool 'Enigma-TV IPTV Generator' genereer ik een .m3u lijst vanaf mijn Ultimo, en stuur deze naar de DM800. De lijst wordt daar als bouquet toegevoegd. De SD kanalen streamen feilloos maar de HD kanalen stotteren. Waaraan kan dit liggen? De DM800 en de Ultimo zijn per kabel verbonden aan het netwerk en daarom zou netwerksnelheid geen probleem moeten zijn. ( HD opnames streamen via een NSF mount tussen DM800 en Ultimo gaat zonder stotteren). Ik vermoed daarom dat het aan de DM800 ligt???

 

Voor een nieuwe TV in een andere ruimte zoek ik een betere oplossing: welke IPTV box zou hiervoor geschikt zijn? Een Android TV boxje? Een simpele Enigma2 box, sneller dan de DM800? Heeft iemand ervaring hiermee? 

 

Zijn er andere oplossingen te bedenken? De Partnerbox plugin lijkt met niet zo geschikt, daarmee kon ik niet goed zappen. Iemand ervaring met de Smart IPTV app van Samsung voor 'intern' streamen?

aangepast door el canario

VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt Skaak(k), 

moet je voor het gebruik van "Fallback Tuner" Openpli 4.0 op beide ontvangers hebben? Ik zie net dat OpenPli 4.0 niet voor de oude DM800 beschikbaar is...De laatste versie zou 2.1 zijn?

aangepast door el canario

VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt ook. Ik had er ook 2 DM800 met Pli2,1. Maar ik kreeg er niets dan problemen mee, en te traag voor sommige dingen. Ik heb er nu nog1 DM800 als reserve ontvanger, en daar moet ik niet veel van verwachten (reboot ook dikwijs spontaan na wat zappen). Mijn hoofdontvanger is nu de snelle VU+ Solo2. Alternatief is een goedkope XP1000, die kan wel nog de laatste OpenPli aan, en is ook sneller te maken.

  • Like 1

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Goeie vraag, zoek eenzelfde oplossing.

 

Ik heb een Raspberry die ik gebruik voor het afspelen van films vanaf mijn NAS. Gaat prmima.

Omdat ik boven op de slaapkamer ook TV wil kunnen kijken, en geen zin heb om kabels te gaan trekken, dacht ik aan streaming. Ik heb dus eerst eens geprobeerd of dat lukt met zo'n raspberry, maar voorlopig werkt dat nog voor geen meter. Apparaten vinden elkaar wel, maar zappen gaat bijzonder langzaam of loopt zelfs helemaal vast... Met wat ik zo op internet lees is dat bijna niet te doen met raspberry's.

 

Ik zoek dus ook een geschikte oplossing voordat ik weer iets aanschaf waar het niet mee lukt.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

als de hoofdontvanger hardcoded stream aankan, zou je een android stick kunnen proberen met webif en vlc player. Helaas is dit een geheel gedoe.

ik doe het via vlc op ipad al over de apple tv3. Beeld is minder, maar ja, voor kortstondig te doen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontvanger (VU Solo2) kan het prima aan. Als ik naar mijn PC stream (Kodi) dan gaat het prima. Zelfs via wifi.

Het ligt puur aan de raspberry.

 

Zoals je zelf ook aangeeft schijnt het met die android sticks ook niet echt te kunnen. Ook dat is dus geen alternatief om fatsoenlijk tv te kunnen kijken op de slaapkamer.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook nog zo'n oude DM800HD-PVR (origineel) en heb daar (puur om te kijken wat er nog uit te halen was qua mogelijkheden) de OpenPli 4.0 van MastaG opgezet. Dit is een door hem gebouwde build met GStreamer 1.0.7 en ik moet zeggen dat ik daar aardig door verrast ben. Hij is volledig gebaseerd op de officiele OpenPli repository en werkt eigenlijk prima! Ik heb deze ontvanger voor dochterlief staan en draait perfect op een Ziggo kaartje. Fallback tuner heb ik overigens niet geprobeerd, maar kan ik van het weekeinde best even testen.. Het is dan geen hele officiele OpenPli 4.0 vanuit het oogpunt van de Openpli devs, maar maakt keurig gebruik van de repository.. Softcams als OSCam en CCcam kun je gewoon uit de feed downloaden en installeren... Ik zou zeggen: geef het eens een slinger..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken Gstreamer niet, maar als ik Google goed begrijp kun je hier streams mee ontvangen. Dus datgene wat mn VU solo uitzendt zou je dan kunnen zien. Toch?

Dat lost mn probleem niet op. Om op een andere plek in huis TV te kunnen kijken, zul je ook moeten kunnen zappen... Anders heb je er nog niks aan.

Ik zoek dus een oplossing in iets wat zowel de stream laat zien, maar waar je de server ook mee kunt bedienen.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is op de cliënt ontvanger wel een must omdat je daar Fallback tuner moet instellen , op de server hoef je niets in te stellen, jammer dat jouw DB800 geen hogere versie pli 4.0 ondersteund dan was je gelijk klaar. :(

Sjaak(k)

 

ik heb een GB Ipbox waar ik OpenMips op heb draaien daar zie ik ook de optie fallback tuner in het menu staan helaas kan ik nu niets testen want mijn server is een andere GB ontvanger.

 

Maar zou dit in theorie ook kunnen werken als ik b.v een Mutant 2400 zou gaan gebruiken in combinatie met de GB Ipbox?

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja die invalshoek ken ik,

elke E2 kast

nou zo is het niet natuurlijk.

 

het woord IPTV is hier niet op de juiste plek

streamen van mediadata of streamen van gedemuxte zenders - daar gaat het niet over want dat is simpel gezegd altijd mogelijk tussen twee E2 kassies

 

waar het wel over gaat is een 1 op 1 kopie op een virtueel IP - adres werkend onder een ander systeem

het TV platvorm is weliswaar vaak Linux maar zeer beperkt qua voorbereide opties <=> wegens licenties

het app voor beeldweergave op je iPhone en of iPad werkt prima,

de app's voor netflix en soortgelijke werken ook prima op je TV

dus je kunt er van uit gaan dat je TV smart als die is ook gewoon goed werken

 

de vraagsteller heeft in #1 zijn uitleg gegeven van de situatie

de Ultimo is niet het probleem

u weet ik had die zelve jarenlang met VTI (en mijn neef gebruikt hem nog heel intensief)

 

als we tussen dm800HD en VU+ Ultimo kijken is er een netwerk voor beiden met 100Mbit/s

maar ook dat werkte vlekkeloos al sinds jaren

 

als we haperingen zien of stotterende beelden is er iets fout

en dat is vooral en eerstens Hardwarematig en pas dan software op de kist

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Even een update: de oplossing die ik heb gekozen is een TV met AndroidTV, daarop Kodi geïnstalleerd met de VU+-Enigma2 add-on. Dit werkt redelijk goed als de netwerkverbinding maar goed is: via Wifi gaf het problemen, ondanks de goede Wifi snelheden. Via een CPL setje werkt het duidelijk beter, hoewel er nog heel af en toe een hapering in het beeld optreedt. Een vaste kabel zou ideaal zijn maar is moeilijk te realiseren. Voor alle duidelijkheid, ik werk binnen een lokaal netwerk waarbij ik kanalen stream van een VU+ Ultimo multituner naar een TV met AndroidTV operating system.

 

In de VU+ add-on in Kodi de settings zo gehouden dat er niet te veel kanalen en opnames ingelezen moeten worden, iedere keer als Kodi opstart. In mijn geval lees ik maar 1 bouquet in van zo'n 150 kanalen en lees ik geen opnames in via een trucje: een niet bestaande directory opgegeven, of een directory met slechts weinig opnames. Het inlezen van kanalen met hun epg en de opnames duurt nu minder dan 30 seconden.

 

Ik gebruik de nieuwste Kodi versie 17 in beta. Kodi 16.1 Jarvis werkte iets minder goed omdat deze bij het opstarten en inlezen van de kanalen wel eens bleef hangen. Bij Kodi 17 Krypton wordt keurig gewacht tot de noodzakelijke gegevens ingelezen zijn, waarna onmiddellijk beeld wordt gegeven.

 

Tot slot: ik denk dat een keuze voor een apart AndroidTV boxje wellicht iets beter zou kunnen zijn dan een TV met AndroidTV ingebouwd: makkelijker om een boxje te kiezen met meer werkgeheugen en snellere hardware en het voordeel om een afstandsbediening te hebben met toetsen die meer zijn afgestemd op Kodi. 

VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo

Link naar reactie
Delen op andere sites

el canario,

mooi die update

ik neem aan dat je signatuur nog steeds klopt dus aardig resultaat met een VU+ Ultimo / VTI ?

op de solo2 vond ik het al erg mooi werken maar op de nog snellere VU+ Ultimo 4K zal het als een speer lopen, echter weet ik niet of VTI nog ondersteuning geeft voor kodi

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...