Ga naar inhoud


Zgemma star H.S (H3) eerste ervaringen


jopiesat

Aanbevolen berichten

Na het overlijden van mijn DM800 ben ik op zoek gegaan naar een goedkope en simpele vervanger, single sat tuner.

Na wat surfen op chinese webshop terechtgekomen bij de zgemma star H.S (H3), volgens mij een nieuwe reeks van zgemma, ze claimen wat extra processor kracht en meer geheugen. Hij lijkt qua grootte wel wat op de DM800.

 

Heb 'm gisteren ontvangen, de ontvanger was standaard voorzien van OpenATV.

In de doos: ontvangertje, HDMI kabel, ab (zonder batterijen) en adapter 12v 3a (voelt heel licht)

 

De ontvanger wordt ondersteund door OpenATV. Heb echter zelf een voorkeur voor OpenPli, die wordt ook aangeboden (het is een eigen 'build' die niet officieel ondersteund wordt door OpenPli - jatwerk van zgemma) Installatie ging zoals bij OpenPli gebruikelijk moeiteloos op een disecq A/B/C/D opstelling en oscam icm canal digitaal 2e kaart.

 

Mijn eerste ervaringen zijn zeer positief, hij reageert vlotter dan mijn DM800. Ook wordt hij nauwelijks warm ten opzichte van de DM800 die nogal een heethoofd was. Er zit aan de zijkant een microSD slot, geen idee hoe dat werkt. Heb er een eerste zenderlijst met picicons in flash gezet. (snp picicons 100x60 reflection black) Ook OpenUitzendinggemist plugin en wat streams getest, loopt prima.

 

Knopjes op de afstandsbediening 'klikken' in plaats van zacht drukken. Werkt verder prima maar voelt een beetje plastic.

 

Hieronder wat technische info.

Kortom: ik ben blij me mijn nieuwe aanwinst.

Als iemand nog wat testen wil zien (en het is niet te ingewikkeld) dan laat 't maar weten.

 

 

cat /proc/cpuinfo
system type             : BCM7362A0 STB platform
machine                 : Unknown
processor               : 0
cpu model               : Broadcom BMIPS4380 V6.5  FPU V0.1
BogoMIPS                : 749.56
cpu MHz                 : 751.531
wait instruction        : yes
microsecond timers      : yes
tlb_entries             : 32
extra interrupt vector  : yes
hardware watchpoint     : no
isa                     : mips1 mips2 mips32r1
ASEs implemented        : mips16
shadow register sets    : 1
kscratch registers      : 0
package                 : 0
core                    : 0
VCED exceptions         : not available
VCEI exceptions         : not available

processor               : 1
cpu model               : Broadcom BMIPS4380 V6.5  FPU V0.1
BogoMIPS                : 753.66
cpu MHz                 : 751.531
wait instruction        : yes
microsecond timers      : yes
tlb_entries             : 32
extra interrupt vector  : yes
hardware watchpoint     : no
isa                     : mips1 mips2 mips32r1
ASEs implemented        : mips16
shadow register sets    : 1
kscratch registers      : 0
package                 : 0
core                    : 0
VCED exceptions         : not available
VCEI exceptions         : not available

 

df -h
Filesystem                Size      Used Available Use% Mounted on
ubi0:rootfs             216.9M     66.0M    150.9M  30% /
devtmpfs                152.8M      4.0K    152.8M   0% /dev
tmpfs                    64.0K         0     64.0K   0% /media
tmpfs                   152.9M    320.0K    152.6M   0% /var/volatile

 

 cat /proc/meminfo
MemTotal:         313224 kB
MemFree:          188676 kB
MemAvailable:     231024 kB
Buffers:               0 kB
Cached:            45064 kB
SwapCached:            0 kB
Active:            68764 kB
Inactive:          19480 kB
Active(anon):      43348 kB
Inactive(anon):      156 kB
Active(file):      25416 kB
Inactive(file):    19324 kB
Unevictable:           0 kB
Mlocked:               0 kB
SwapTotal:             0 kB
SwapFree:              0 kB
Dirty:                 0 kB
Writeback:             0 kB
AnonPages:         43180 kB
Mapped:            14876 kB
Shmem:               324 kB
Slab:              13520 kB
SReclaimable:       5984 kB
SUnreclaim:         7536 kB
KernelStack:         720 kB
PageTables:          368 kB
NFS_Unstable:          0 kB
Bounce:                0 kB
WritebackTmp:          0 kB
CommitLimit:      156612 kB
Committed_AS:      56280 kB
VmallocTotal:     509876 kB
VmallocUsed:       19540 kB
VmallocChunk:     461916 kB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kennis van mij heeft recent de H1 gekocht. Op zich ook goede ervaringen mee.. Hij gebruikt hem i.c.m. Ziggo (kabel). Alles is momenteel beter en sneller als de 'oude' DM800 dus dat is een beetje appels met peren vergelijken.. Persoonlijk vind ik het bakje inderdaad erg 'plastic' aandoen, pretentieloos design en kwaliteit. Maar goed, daar is de prijs dan ook naar.. Zolang hij het doet..

 

Persoonlijk zou ik zo'n ding niet kopen gezien de dubieuze herkomst en de bereidwilligheid om softare botweg te stelen (en op je website aangeven dat hij draait op OpenPli). Puur en alleen gedaan om de verkoop te boosten.. Ik zou er ver van blijven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onlangs een zgemma h1 voorzien van nieuwe software (Openatv) voor een kennis en alles verliep vlot ik ben geen problemen tegen gekomen het is geen ontvanger voor mij maar mocht je niet al teveel geld uit willen geven gaan waarde hechten aan design en kwaliteit dan is dit een prima ontvanger er word op alles gekort zoals je hierboven leest zelfs op de batterijen voor de remote en het "stelen" van de goeie naam van PLI zonder dat er vanuit PLI zelf support word geboden zou er voor mij toch voor zorgen dat ik ver weg zou blijven van deze ontvanger maar dat is mijn persoonlijke mening

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De H1 doet wat ie moet doen voor een lage prijs en dat met een tuner voor satelliet en een tuner voor kabel. ( geen insteek tuners)

Opnemen gaat prima met een Samsung micro SDXC kaartje van 128 GB geplaatst in het USB slot aan de achterkant middels een USB micro SD kaartlezer.

De lage prijs zie je overigens terug aan de hardware die je onder het deksel vind, of dat bezwaarlijk is voor de levens duur zal de toekomst moeten leren.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om de H.S niet de H1.

Standaard wordt openATV geleverd, zoals ik al schreef.

Over de betrouwbaarheid van hardware: de DM800 tuner was na 2j defect en vervangen. De de VuDuo die ik heb had het elco probleem.

Kortom: wie bouwt er nog echt sat ontvangers met een levensduur by design van 5 jaar. :-)

(Let vooral op de smiley)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het uit het Oosten komt wordt alles geproduceerd naar Amerikaanse leest.. 90 day warranty. De Europese dealers en leveranciers moeten garant staan voor 1,2 of zelfs 3 jaar. Begrijpen jullie nu waarom veel leveranciers zo moeilijk doen? Zij betalen je garantie en de Aziatische leverancier lacht zich een bult.. Bij nieuwe electronica wordt vaak maar 2% overhead geproduceerd t.b.v. Garantie. Een paar vitale componenten maken ze wat extra om te kunnen leveren aan de distributeurs/leveranciers... Er zijn zelfs contracten waarbij de dealer extra betaalt aan de fabrikant om een garante levering van spareparts...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat dacht je van een Xtrend ET8000 die koop je al voor 149 euro met de keus voor 3 tuners naar keuze. ;)

De ET4000 koste ook iets rond de 130 euro, maar heb meegemaakt dat 70% al kapot nieuw in de doos zat, tuner probleem, daarom worden ze ook niet meer gemaakt.

De ET5000 klapte het secuboard net na de garantie tijd kapot.

De ET9000 heeft ook elco problemen na een jaar of 3, evenals de vuduo.

Heb ook de eerste maxdigital xp1000 hier liggen, tuner probleem, ook 3 jaar oud..

Clone of een ''echt'' merk, allemaal bla bla om niks, we zullen zien wanneer de zgemma kapot gaat, dan verder oordelen

aangepast door alias haha

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de  Xsarius Fusion HD misschien een betere keus is, ook twee tuners, satelliet en kabel en ongeveer 150 euro, door Openpli zelf ondersteund.

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

jopiesat, Is het ook mogelijk om de afstandsbediening van de dreambox te gebruiken?

Kan je dit instellen in het menu Invoerapparaten/Input Devices.

H9.Twin  :::  H9.2H :::  H9.S ::: HD1265 ::: H2H :::::::::: WaveFrontier T90: 1W, 3, 7, 13, 16, 19, 23, 28, 42E ::::::::::

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

jopiesat dankjewel voor de screenshot.

En als je vervolgens op Configureer het type afstandsbediening klikt, dan zou je verschillende opties kunnen kiezen met pijltje rechts/links. Is dat ook zo?

H9.Twin  :::  H9.2H :::  H9.S ::: HD1265 ::: H2H :::::::::: WaveFrontier T90: 1W, 3, 7, 13, 16, 19, 23, 28, 42E ::::::::::

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 9 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...