Ga naar inhoud


Oude Ziggo smartcard aanmelden bij 'andere aanbieder'.


Alex1970

Aanbevolen berichten

Volgens een medewerker van Ziggo zijn de oude Irdeto- smartcards nog te gebruiken bij andere aanbieders (dus bijv. DELTA, Caiway, Kabel Noord?).

Uiteraard weten ze dat niet zeker en zou ik moeten informeren bij de 'andere aanbieder', maar ik geloof er op voorhand al geen snars van.

 

Wie heeft er momenteel (dus na de overname door Liberty Global) nog ervaring met het aanmelden van een Irdetokaart als tweede kaart bij Ziggo?

 

Onmogelijk voor alle klanten?

Of alleen niet mogelijk voor klanten in ex-UPC-gebied?

 

En wat zou er waar zijn van het aanmelden bij bijv. Delta? Broodje aap?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor zover ik weet kan je in ziggo gebied dus geen oud upc gebied nogsteeds kaarten activeren. 3 via mijn ziggo en 2 via de klantenservice. In oud UPC gebied kun je geen kaarten op je naam zetten.

VU+ ULTIMO 4K (OPENPLi-8.1) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

VU+ ULTIMO 4K (OPENPLi-8.1) :: 1x DVB-C FBC en 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Correct. Alleen in oud Ziggo/@Home/Caiway gebied kun je Irdeto kaarten laten registreren. Eris wel een restrictie:

Registratie alleen mogelijk bij een bestaand abonnement! Nieuwe klanten krijgen onverbiddelijk de Horizon box met Nagra codering.

Tot maximaal 3 kaarten via Mijn Ziggo en 2 via de klantenservice. Voor die laatste 2 moet je wel heel erg overtuigende argumenten op tafel leggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorige week nog gebeld om kaart 4 en 5 te registreren en ik heb hiervoor geen argumenten op tafel hoeven leggen.

Lijkt me ook niet nodig. Ze adverteren er zelf mee op mijn ziggo :).

VU+ ULTIMO 4K (OPENPLi-8.1) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

VU+ ULTIMO 4K (OPENPLi-8.1) :: 1x DVB-C FBC en 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik ben er zelf nu inmiddels achter dat je in vm. UPC-gebied onmogelijk een Irdeto kaart kan krijgen of activeren, geheel naar verwachting dus.

Dit terwijl de Irdeto-codering sinds de fusie wel meegestuurd wordt.

 

Helaas zit ik dan nu met een onbruikbare oranje Irdeto kaart en de Nagravisionkaart die in de meegeleverde Mediabox zit gaat niet werken in OScam...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je kunt proberen is om iemand te vinden in het oude Ziggo gebried die bereid is om jouw kaart aan haar/zijn abonnement te koppelen. Ik had gelukkig een collega die bereid was...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je kunt proberen is om iemand te vinden in het oude Ziggo gebried die bereid is om jouw kaart aan haar/zijn abonnement te koppelen. Ik had gelukkig een collega die bereid was...

Dat is dus vooralsnog niet gelukt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja maar wie gaat er nu een oude Ziggo kaart overnemen als je die voor 10 euro incl verzenden nieuw koopt. 

Dat gaat niet meer lukken, inmiddels zijn ze bijna uitverkocht. Die er nog zijn kosten nu 100 euro.

Via ziggo kun je er naar verluidt nog een krijgen door in oud-ziggo gebied een abo met play start te nemen.

Dan zou je een Humax 5300c met smartcard in bruikleen krijgen.

 

Maar ik begrijp dat Alex iemand zoekt die zijn kaart wil registreren en niet dat hij 'm wil verkopen.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat niet meer lukken, inmiddels zijn ze bijna uitverkocht. Die er nog zijn kosten nu 100 euro.

 

100 Euro?

Ik zie dat op een bekende online verkoopsite smart cards nu worden aangeboden tussen € 22 en € 35.

Dan kan ik denk ik beter nog even wachten voor mijn ongebruikte oranje Ziggo kaart (met CI+ module) in de verkoop gaat.

Want toen in eind vorig jaar keek was er ruim aanbod voor € 10.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 vraagjes:

 

- indien je een abonnement hebt in het upc gebied kan je dan zo'n smartcard ook activeren bij iemand die in het oude ziggo gebied woont (maar wel op je eigen abonnement dat geregistreerd is in het UPC gebied )

 

- welke kaarten werken? (ik zag verschillende kaarten; blauw, verschillende oranje. wel handig om te weten....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...