Ga naar inhoud


Wifi probleem met Acer laptop


abuelo

Aanbevolen berichten

Beste Abuelo,

Je zou simpelweg een virusscan kunnen doen, en ook kijken of malware de veroorzaker is van jou probleem.

 

 

Kort geleden heb ik 2 laptops opgeschoond. Voor één van de laptops heb ik een tp-link mini dongle (tussenmaat) gebruikt.

Voor zover heb ik geen klacht van deze dongle ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

kan je niet beter die wifi kaart intern vervangen voor een die wel fatsoenlijk werkt? Of beter nog, als je nog garantie hebt eens je leverancier vragen wat hier aan te doen is? Zo'n dongle in een laptop voor wifi lijkt mij geen fijne oplossing.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is nu uit garantie.Ik ben er toen niet mee naar de winkel gegaan om dat het zo onregelmatig gebeurd.Ik heb er nog niets meer aan gedaan en heb het niet meer gehad.Het is nu al 3dagen.Als je zo iets naar de winkel terug brengt dan raakt het toch nooit hersteld omdat ze het ook niet weten of het hersteld is.En de Spaanse mentaliteit kennende krijg ik hem mañana terug. :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even gekeken, maar het interne WiFi kaartje is in jouw laptop heel simpel te vervangen. Het zit aan de onderkant onder de grote klep waar ook het geheugen zit. 2 kabeltjes los (wit en zwart) 1 schroefje los en je wipt hem er zo uit....   Mijn laptop moest ik compleet slopen om er bij te kunnen. Dit is bij jou 10 minuten werk inclusief dichtschroeven.

 

Als je dat gaat doen zet er dan een Intel kaartje in. Zijn niet duur en werken gewoon goed.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

je bent echt beter uit met een intern wifi kaartje, omdat de antennes wat beter zijn dan de usb sticks, en je hebt geen uitsteeksels die kunnen afbreken. En al helemaal als je met 10 minuten het ding hebt verwisseld. Ik zou inderdaad voor een intel wifi ding gaan die werken goed en zijn niet duur.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dat gaat doen zet er dan een Intel kaartje in. Zijn niet duur en werken gewoon goed.

 

Ik weet niet of de heren al van bios whitelisting gehoord hebben maar van merken als HP en Lenovo weet ik dat ze alleen hun eigen parts goedkeuren. Stop je er dus een andere wifi adapter in dan wordt die door de BIOS uitgeschakeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik, Toshiba doet het ook. In Acers heb ik het al meerdere keren gedaan, dus de kans is heel groot dat dit wel lukt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...