Ga naar inhoud


problemen met zenders op dvb-c


the matrix

Aanbevolen berichten

Erg populair topic maar nog steeds geen oplossing voor de dvb-c/t2 probleem met de nieuwe drivers.

Jammer schijnbaar te weinig klachten bij gigablue zodat het geen prioriteit krijgt.

 

Vreemd is dat de genoemde tuner het gewoon aankan in open rsi 4.1 werkt het maar die image is out of date.

Greetings

 

The Matrix

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

de tuner DVB-C/T2  vindt  in openATV5.0 wel alle transponders met breuk frequenties maar ja die wordt niet meer ondersteund en dan mis je de nieuwste mogelijkheden en aanpassingen.

 

Wordt toch eens tijd dat de drivers aangepast worden voor dit type tuner, 

Greetings

 

The Matrix

Link naar reactie
Delen op andere sites

en zojuist vernomen dat de C/T niet meer geleverd gaat worden dus op is op en dan wordt de C/T2 standaard.

 

Ik verwacht dan dat de gigablue voor kabel in sommige regio's niet meer interessant is en de verkoop van de boxen zal teruglopen.

 

Of er komt een enorme klachten op de verkopers af. 

 

Toch vreemd dat in de nieuwere images het niet werkt en in de oude images wel....... Iets is er krom geredeneerd door de driver maker(s)

Greetings

 

The Matrix

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Gorefest

 

Voldoe jij aan de criteria:

 

heb jij  DVB-C/T2 tuners Nim Si4768) zie in je tuner config

heb jij transponders met breuk frequenties bv 515,5Mhz , 691,75 Mhz 

 

Als beide waar zijn dan en je hebt geen probleem dan breekt mijn klomp.

 

Heb je type tuner dvb c/t  in je config staan dan klopt het dat je alle zenders hebt

 

Heb je alle transponders met gehele frequenties 369 404 516 Mhz dan vind je met de C/T2 ook alle zenders

 

controleer dat even voordat dit topic geen waarde heeft

Greetings

 

The Matrix

Link naar reactie
Delen op andere sites

en zojuist vernomen dat de C/T niet meer geleverd gaat worden dus op is op en dan wordt de C/T2 standaard.

 

Ik verwacht dan dat de gigablue voor kabel in sommige regio's niet meer interessant is en de verkoop van de boxen zal teruglopen.

 

Of er komt een enorme klachten op de verkopers af. 

 

Toch vreemd dat in de nieuwere images het niet werkt en in de oude images wel....... Iets is er krom geredeneerd door de driver maker(s)

Ik ben gisteren even bij een distributeur geweest van de Gigablue en heb dit probleem is voorgelegd.

Volgens GB is dit geen driver probleem maar een algemeen Enigma 2 euvel volgens hun hebben de Xtrend en VU+ ontvangers dit zelfde probleem.

Dus volgens GB moet deze bug verholpen worden door het Enigma2 team.

Er is zelfs een hogere verkoop van kabeltuners voor de GB ontvangers en ja ik zelf heb ook een GB met een kabeltuner (ik zit in het oude UPC gebied en heb jouw probleem niet)

Ik zelf heb gisteren mijn oude tuner omgeruild voor een twin uitvoering dit is voor mij een positieve aanvulling nu heb ik "3" tuners tot mijn beschikking voor mijn IPboxen.

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Gorefest

 

Voldoe jij aan de criteria:

 

heb jij  DVB-C/T2 tuners Nim Si4768) zie in je tuner config

heb jij transponders met breuk frequenties bv 515,5Mhz , 691,75 Mhz 

 

Als beide waar zijn dan en je hebt geen probleem dan breekt mijn klomp.

 

Heb je type tuner dvb c/t  in je config staan dan klopt het dat je alle zenders hebt

 

Heb je alle transponders met gehele frequenties 369 404 516 Mhz dan vind je met de C/T2 ook alle zenders

 

controleer dat even voordat dit topic geen waarde heeft

Ja, ik heb 2x een DVB-C/T2 tuner.

Ja ik heb alle kanalen.

Of ik breukfrequenties heb weet ik niet, ik heb gewoon een Kabelscan gedaan op de standaard ziggo transponder en daarbij heeft hij alle kanalen binnengehaald.

Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

De buurvrouw en allen die geen problemen hebben nogmaals uitgelegd.

 

Ik heb 2 tuners dvb C/T2   dus versie T2 ( ik heb ook begrepen dat T2 (digitenne 2) hier in NL niet uitgezonden wordt maar ja wie gebruikt die hier in NL)

 

Ik heb 2 ontvangers de Gigablue 800se Plus en de Gigablue quad plus.

 

In beide ontvangers werken deze tuners perfect met open RSI 4.1 en met OPENATV5.0 dit zijn volgens mij toch enigma 2 images.

 

NU zijn voor  zowel de Open ATV en Open RSI  Open MIps noem maar op ,nieuwe firmware uitgebracht met nieuwe drivers

 

En zowel in de quad als in de 800 heb ik met die nieuwe images  gedonder dat  transponders met breuk frequenties de zenders niet gevonden worden, ook niet met kabelscan en ook niet als ik de zenderlijst uit open RSI erin zet

 

Mijn transponder breukfrequenties lijst is:

807,75

823,75

707,50

551,50

691,50

799,75

815,75

 

Alle overige frequenties die geen breuk hebben worden perfect gevonden

Alleen mis ik nu ruim 80 zenders 222 ipv 307.

 

Tijdens de cablescan met de cables.xml zie ik de frequenties wel voorbij komen maar slaat deze direct over, In de manual scan kun je alleen stappen van 01000 ingeven en niet lager. (Ook zo iets)

 

Dus de uitspraak dat het een E2 image probleem is geloof ik absoluut niet ook al zeggen 10 distribiteurs dat, anders zou het probleem ook in RSI 4.1 moeten voordoen.

 

Het is een driver probleem en dat blijf ik volhouden.

 

Als het bij jullie wel werkt en je hebt ook deelfrequenties EN de C/T2 kabeltuner dan heb je mazzel maar ik vrees van niet ,

 

Heeft volgens mij ook niets te maken met Xtrend en de Vu ontvangers tenzij die ontvangers dezelfde tuner gebruiken.

 

Ook mijn vorige kabel ontvanger de dreambox DM800HD Se had problemen met deze breukfrequenties maar dat kon opgelost worden door de frequenties af te ronden naar boven bv 815,75 naar 816 dan werden de bijbehorende zenders wel gevonden, zelfs in OPen PLi 4.0.

 

De Gigablues trappen hier niet in.

 

De T2 tuner is wel bruikbaar , alleen ik mis enkele voor mij belangrijke sport kanalen 

 

Wel hoop ik dat Roeldie een onderbouwd antwoord krijgt van Gigablue.

 

Misschien dat een techneut die verstand heeft van de driver bestand (ik meen dvb.ko) de nieuwe driver kan vervangen door de voorgaande driver. 

 

Maar ik stop hiermee Ik ga een paar DVB C/T tuners bestellen voordat die niet meer te verkrijgen zijn dan en is mijn probleem sneller de wereld uit.

 

Grtjs

Greetings

 

The Matrix

Link naar reactie
Delen op andere sites

De buurvrouw en allen die geen problemen hebben nogmaals uitgelegd.

 

Ik heb 2 tuners dvb C/T2   dus versie T2 ( ik heb ook begrepen dat T2 (digitenne 2) hier in NL niet uitgezonden wordt maar ja wie gebruikt die hier in NL)

 

Ik heb 2 ontvangers de Gigablue 800se Plus en de Gigablue quad plus.

 

In beide ontvangers werken deze tuners perfect met open RSI 4.1 en met OPENATV5.0 dit zijn volgens mij toch enigma 2 images.

 

NU zijn voor  zowel de Open ATV en Open RSI  Open MIps noem maar op ,nieuwe firmware uitgebracht met nieuwe drivers

 

En zowel in de quad als in de 800 heb ik met die nieuwe images  gedonder dat  transponders met breuk frequenties de zenders niet gevonden worden, ook niet met kabelscan en ook niet als ik de zenderlijst uit open RSI erin zet

 

Mijn transponder breukfrequenties lijst is:

807,75

823,75

707,50

551,50

691,50

799,75

815,75

 

Alle overige frequenties die geen breuk hebben worden perfect gevonden

Alleen mis ik nu ruim 80 zenders 222 ipv 307.

 

Tijdens de cablescan met de cables.xml zie ik de frequenties wel voorbij komen maar slaat deze direct over, In de manual scan kun je alleen stappen van 01000 ingeven en niet lager. (Ook zo iets)

 

Dus de uitspraak dat het een E2 image probleem is geloof ik absoluut niet ook al zeggen 10 distribiteurs dat, anders zou het probleem ook in RSI 4.1 moeten voordoen.

 

Het is een driver probleem en dat blijf ik volhouden.

 

Als het bij jullie wel werkt en je hebt ook deelfrequenties EN de C/T2 kabeltuner dan heb je mazzel maar ik vrees van niet ,

 

Heeft volgens mij ook niets te maken met Xtrend en de Vu ontvangers tenzij die ontvangers dezelfde tuner gebruiken.

 

Ook mijn vorige kabel ontvanger de dreambox DM800HD Se had problemen met deze breukfrequenties maar dat kon opgelost worden door de frequenties af te ronden naar boven bv 815,75 naar 816 dan werden de bijbehorende zenders wel gevonden, zelfs in OPen PLi 4.0.

 

De Gigablues trappen hier niet in.

 

De T2 tuner is wel bruikbaar , alleen ik mis enkele voor mij belangrijke sport kanalen 

 

Wel hoop ik dat Roeldie een onderbouwd antwoord krijgt van Gigablue.

 

Misschien dat een techneut die verstand heeft van de driver bestand (ik meen dvb.ko) de nieuwe driver kan vervangen door de voorgaande driver. 

 

Maar ik stop hiermee Ik ga een paar DVB C/T tuners bestellen voordat die niet meer te verkrijgen zijn dan en is mijn probleem sneller de wereld uit.

 

Grtjs

@ the matrix,

 

Ik heb jouw probleem uitgelegd en dit topic ook laten lezen..

Hij kon bevestigen dat het aan jouw regio lag waar inderdaad nog van die breuk frequenties voorkomen.

Maar hij kon ook bevestigen dat inderdaad met een oudere Enigma2 versie dit probleem zich niet voordoet / deed.

Ook kon die bevestigen dat er div andere ontvangers in jouw ontvangst regio dit zelfde probleem hebben.

 

Dus zijn conclusie dit is niet alleen misschien een driver probleem maar een combi met de nieuwe Enigma2.

Mij maakt het verder niet uit..maar ik heb dit voor jou en misschien andere even voorgelegd aan een distributeur die een kort lijntje heeft naar het team van onder andere OpenMips en de officiële duitse importeur van Gigablue. 

 

 

Gr.Debuurvrouw

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem symtoom bestreden, ik heb een dvb c/t tuner geritseld een heb nu met deze timer alle zenders probleemloos gevonden en ze werken ook.

 

Voorlopig verholpen, dus de tuner c/t2 ligt te liggen net als een s/s2 tuner die overbodig is.

 

Blijft vreemd

aangepast door the matrix

Greetings

 

The Matrix

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herhaal maar dan zonder auto correctie:

Probleem symptoom bestreden, ik heb een dvb c/t tuner geritseld en heb nu met deze tuner alle zenders probleemloos gevonden en ze werken ook.

 

Voorlopig verholpen, dus de tuner c/t2 ligt te liggen net als een s/s2 tuner die overbodig is.

 

Blijft vreemd

Greetings

 

The Matrix

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...