Ga naar inhoud


Bij wie vliegt canaal eruit in 2016 ?


1pm

Aanbevolen berichten


Is heel logisch, in het buitenland heb je niet de mogelijkheden als die in Nederland. Wil je kunnen genieten van Nederlands tv aanbod, dan ben je aangewezen op de schotel en gelukkig dat dat aanbod er is, dit is hetzelfde met het Belgische aanbod, zo kunnen de overwinteraars ook nog genieten van hun nationaal aanbod.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit wordt nu wel een stuk lastiger nu de 19.2 SD eruit gaat, daarom gaan er heel erg veel opzeggen. Sommigen kunnen nog wel af met een wat grotere schotel zoals ik zelf bijv. maar verder weg wordt het uiteindelijk een onmogelijke boel. Al deze mensen die verder zitten dan de 23.5 reikt zullen gaan opzeggen of/en andere alternatieven zoeken doormiddel van een android kastje via het internet.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je nog "filmon" natuurlijk weer geen CD/TVV, maar wel goed als je bijv. BBC/ITV wilt zien.

Het is gratis in SD, betalen voor HD.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduard, ik zal wat duidelijker zijn, Sprietje beweerd steeds dat de grootste klantenkring van CDS in het buitenland zou zitten en kwam met een eigen berekening op een ander forum. Daar geloof ik echt niets van want CDS doet nooit uitspraken hoe groot hun klantenkring is laat staan over de klanten in het buitenland. Als het buitenland de grootste klanten kring zou hebben schakelden ze echt niet de Astra19 af, dat kost gewoon teveel geld voor die paar overwinteraars. Er zullen wel weer reacties komen van die groep buitenlandse kijkers, zoals ''dat zal je nog verbazen hoeveel klanten in het buitenland kijken''. Dan zeg ik op mijn beurt kom dan met die getallen en bewijs het tegendeel. :P

En als blijkt dat die aantallen buitenlandse kijkers zo groot zouden zijn snap ik niet dat CDS Astra 19 sd aan het afschakelen is. :/

Het is een algemeen gegeven dat transponderhuur op 23.5 oost een stuk lager is dan op 19.2 oost.

Bovendien is CD onderdeel van M7 en die zorgt ook voor o.a.verspreiding van Tsjechische en Slowaakse zenders en die zaten al op 23.5.

Dat zal ook te maken hebben met de verhuis.

En kom jij eens met het bewijs dat Sprietje fout zit.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee niet de bal bij mij leggen, hij beweerd dat de grootste klantenkring in het buitenland zit. :P

Emekli vraagt niet aan jou om te bewijzen dat de redenatie van Sprietje klopt, maar hij vraagt jou te bewijzen dat de stelling van Sprietje niet klopt.

En dus ben jij wel degelijk aan zet. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo lust ik er nog wel een paar .......

Hoezo? Sprietje onderbouwt. De andere partij moet dat dan ook, lijkt me. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen de kabel al helemaal geen digitaal aanbood had de satelliet dit allang en bood daarmee het beste kwaliteit beeld, daardoor keken ook veel in Nederland met een schotel ipv de kabel. Ook was ooit het abonnement via Canal Digitaal het goedkoopste en met het settopbox pakket al helemaal en voordat dat bestond was het zelfs gratis.

Nu is er meer concurrentie die meer zenders en meer mogelijkheden en meer HD bieden met vergelijkbare hoge kwaliteit maar met een lagere prijs.

Dat maakt dat de binnenlandse markt geen interesse meer heeft voor Canal Digitaal. Helaas...

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het Recreatie abonnement zou Canal Digitaal m.i. ook anders moeten opstellen. Voor bijv. overwinteraars zou een flexibele start- en einddatum beter zijn.

Daarnaast heb je dan maar één pakketkeuze. Wil je meer, zit je toch weer aan een jaarabonnement vast.

Oplossing is m.i. dan ook in Nederland hetzelfde abonnement gebruiken, maar dit zou toch een mooie optie zijn voor bijv. overwinteraars.

 

Maar zo zijn er nog veel meer verbeteringen te bedenken.

Bijv. het Entertainment pakket met naar keuze Ziggo Sport Select HD of Film1 Select HD ?

 

Wil CD voor de binnenlandse markt overleven zullen ze bijzondere pakketten tegen leuke prijzen moeten gaan leveren. Kortom, je zal je moeten onderscheiden van de rest.

Daarnaast ook meegaan met de nieuwe mogelijkheden zoals uitgesteld kijken enz.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje onderbouwd helemaal niets hij 'stelt' alleen maar, ''De belangrijkste doelgroep voor CanalDigitaal is ook de mensen in het buitenland, de mensen in het Nederlandse buitengebied, schippers, vrachtwagen chauffeurs en niet de mensen in de stad''

Hij reageert ook niet op zijn door mij betwiste stelling met cijfers, wat hij op een ander forum wel deed en gelijk door CDS weggehoond werd omdat zij nooit concurrentie gevoelige gegevens verstrekken over hun klanten in binnen en buitenland. (ik denk dat ze het zelf ook niet weten maar dat is weer wat anders).

Maar het is toch ook niet zo moeilijk na te gaan wie er een schotel hebben en mogen hebben?

1) mensen in de Nederlandse "buitengebieden"

2) Nederlanders onderweg (wie dan ook)

3) Nederlandse expats

4) hobbyisten

5) de rest (eigen keuzes)

 

Wie worden hier over het hoofd gezien?

En hoe schat jij de CD markt dan in?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al zei hebben ongeveer 50.000 Nederlanders een schotel aan de Costa Blanca, dit cijfer komt van installateurs en heeft in een nieuwsblad gestaan vorig jaar, de sat shops doen goede zaken aan de Costa Blanca met al deze schotel bezitters want ze bestaan al jaren.

 

Als je enkel hier al zo´n getal hebt aan Nederlandse schotel bezitters wat zal het elders dan wel niet zijn, het lijkt me dan ook logish dat het meerendeel van de CD kijkers zich in het buitenland bevinden. Nederland heeft niet zoveel buiten gebieden veel minder inwoners en is verders goed bekabeld, iets wat je in het buitenland niet erg snel zult gaan vinden.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...