Ga naar inhoud


Bij wie vliegt canaal eruit in 2016 ?


1pm

Aanbevolen berichten

En waarom zouden ze dat doen? Ik ken geen firma's die de info van hun klantenbestand zo maar op straat gooit. Zou jij dat dan doen?

Het is maar net wat je verstaat onder "info klantenbestand". Er is niks privés  aan als je verklaart dat de meeste klanten "hier of ergens anders" zijn.

Nu is dat laatste natuurlijk sowieso gissen, want ook expats dienen bij CD hun abonnement(en) af te sluiten op een Nederlands adres. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een dalend aantal gebruikers zal niemand graag toegeven.

Succesverhalen uiteraard wel.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sprietje onderbouwd helemaal niets hij 'veronderstelt' alleen maar,

Ik denk eerder dat Sprietje uit eigen waarneming in zijn omgeving ziet wie er allemaal kijken naar Canaldigitaal in het buitenland.

Ik kan ook uit eigen ondervinding onderschrijven dat alle Nederlanders die ik ken in het buitenland een schotel hebben hangen en kijken naar Canaldigitaal.

 

Maar ik hoor graag de argumenten van Sjaak(k) waarom Sprietje en ik het mis hebben.

 

Tot nu toe heeft Sjaak het alleen over "geloven" dat er geen kijkers in het buitenland zitten.

 

Alle klanten gaan steigeren wanneer er een Euro meer moet worden betaald per maand, dan gooi je toch de transponders op 19 eruit en laat klanten aan de rand van de footprint een grotere schotel kopen.

 

Ik zie de Engelsen in mijn omgeving ook allemaal stuk voor stuk hun schotel aanpassen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt niet helemaal, er zijn er al heel wat die abonnement hebben afgesloten op buitenlands adres.

Oke, er zijn dus wel cijfers over bekend? Hoeveel zijn het er?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens commentaren hier en op andere fora schat ik toch al een 30 tal met Belgisch adres, maar dat is dan weer met de natte vinger, satellietwereld is een klein wereldje, als je bvb maar met vijf bent en er is er ééntje die een abonnement neemt dan is dat 20%. Ik weet niet of Nederlandse dealers zelf die informatie willen of mogen verstrekken. Ik spreek hier alleen van Belgische houders, voor Nederlanders die hun stekje hebben aan één of andere Costa heb ook ik het raden.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

Rijdend door Nederland zie ik nog maar weinig schotels gericht op Astra 1 en 3.
Ik ontmoet hier ook weinig schotelkijkers.

Kampeerders lijkt me een groep apart: thuis de kabel en buiten de deur vreemd gaan met CDS.

 

Dat zijn uiteraard geen statistisch betrouwbare gegevens.

Waar die wel te halen zijn? Ik zou het niet weten.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Rijdend door Nederland zie ik nog maar weinig schotels gericht op Astra 1 en 3.

die van ons is niet te zien ze staan achter op het platte dak :grin:  :grin:

aangepast door remo

Groeten Remo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Prawo, ik denk dat menige satboer wel een actueel beeld kan schetsen van de CD klandizie.

Er worden momenteel meer campers verkocht dan ooit (was laatst in het nieuws) en menige camper neemt vervolgens een schotel erbij.

Het aantal recreatie-abonnementen zal zeker niet zijn afgenomen het afgelopen jaar.

Ik denk dat CD wat aan  "productvernieuwing" moet doen, want het aantal Nederlandse gepensioneerden dat "expat" gaat worden of gaat zwerven door Europa zal het komende decennium zeker niet afnemen.  

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal veronderstellingen die niet op feiten berusten, 

Niet op feiten berusten? Ik denk dat de omzetcijfers van bepaalde schoteldealers voor zichzelf spreken. Volg je de ontwikkelingen wel? 

De schotelmarkt is duidelijk verschoven, maar zeker niet dood. Jouw vergelijking met aanstekers is wel erg kort-door-de-bocht. Zelf net bedacht?  :P

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat CD wat aan  "productvernieuwing" moet doen, ...

 

Ik denk dat in het algemeen FTA satellietontvangst ook onder autochtonen gestimuleerd zou kunnen worden.

Daar zit mijns inziens de meerwaarde ten opzichte van (per definitie niet kosteloze) kabel en iptv,

 

Daarop kan CD dan aanvullende pakketten bieden. Waarbij zij zich eerst zullen moet beijveren voor een wijziging van de Mediawet (denk ook aan NPO1-2-3 verplicht zonder kosten op kabel en iptv) zodat er bescheidener (en goedkopere) pakketten kunnen worden samengesteld. Met technisch betere zenders (als goed alternatief voor Digitenne). Het netwerk van aardse zenders kan dan wellicht verdwijnen, iets waar iedere belastingbetaler wel bij vaart.

Van zo'n CD aanbod kan de vakantievierende/rentenierende autochtoon dan (al dan niet als expat) meeprofiteren, als deze al niet de grootse klantenkring vormt.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die FTA ontvangst voor autochtonen heeft, vrees ik, geen toekomst meer.

Plug-and-play van KPN en Ziggo eerder in dit dicht-bekabelde land.

 

Een wijziging Mediawet zoals jij die beschrijft, zie ik niet zo gauw komen. Ik vraag me ook af of we daar belang bij moeten hebben.

Reken er maar op dat bij kleinere pakketten de tarieven navenant gaan stijgen, zodat de klant per saldo slechter af is.

 

En aardse zenders afschaffen evenmin. (Ik zou dat ook niet toejuichen.)

 

En de dag dat een belastingbetaler aantoonbaar profiteert van een bezuiniging, moet nog altijd komen. Ik zie mensen elk  jaar alleen maar minder terugkrijgen van de Belastingdienst. :cry:  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga helemaal mee met Sprietje, ook ik ervaar dat NLers die in het buitenland wonen, al dan niet permanent en dat zijn er (honderd) duizenden bijna allemaal een schotel hebben voor de NL zenders.

 

Ieder jaar komen nieuwe NLers er bij die hier permanent gaan wonen, mij advies vragen hoe en wat betreffende NL TV ontvangst hier.

Tegen een kleine vergoeding, zorg ik voor de buiteninstallatie, de rest brengen ze mee uit NL.

Waar ik woon is het aantal NLers niet spectaculair, maar ze hebben allemaal een schotel.

Kijk ik rond in Antalya, Alanya, Bodrum, Kemer Fethiye en andere plaatsen, dan barst het van de Astra schotels,

met twee LNB's voor Astra 1 & 3.

Zitten er drie in, dan hebben ze er ook Hotbird bij.

Zelfs Turken die jaren in NL gewoond hebben en dus ook NL TV gekeken hebben help ik met een extra schotel voor de Astra's.

 

En twijfel nu maar niet aan het aantal NLers, als je in zaken als Metro, in NL Makro, rondloopt, dan is de "voertaal" die je hoort

Nederlands en Duits, alleen aan de kassa is het nog Turks.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja leuk hé. ik schud ze zo uit mijn mauw net als jij met je satboer. :lol:

Fout! Die constatering is gebaseerd op mijn contacten met die satboer. :P  

 

En op dit feit:

http://www.metronieuws.nl/binnenland/2015/01/campers-niet-aan-te-slepen-ruim-90000-in-ons-land

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...