Ga naar inhoud


Bij wie vliegt canaal eruit in 2016 ?


1pm

Aanbevolen berichten

Nee, het is wederzijds.

 

Ik had een contract van 2 jaar dat afloopt op 31/08/2016.

 

Ik betwijfel nu of dit wel zo is, en ik toch stiekem 1 jaar had en de korting 2 jaar.

 

Ik had dus al veel eerder op kunnen zeggen, blijkt weer hoe CD bezig is.

 

Ik vind het dus zoals jij schrijft "niet gek", hoe CD met zijn klanten omgaat.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik neem aan dat dit niet je eerste contact was met CD en dat je geen "gratis" apparatuur hebt gekregen bij ingnag van de niwue abonnementsperiode. CD heeft dan gewoon zoals wettelijk is vastgelegd de overeenkomst met jou na een maand opzegtermijn beëindigd.

Wie van wie af wil is dan niet relevant.

 

Afsluiten en opzeggen telecomabonnementen


ericsson_sh888.jpgAl sinds 1 juli 2009 moeten aanbieders van telecommunicatie en digitale of analoge televisie aan consumenten een opzegtermijn van maximaal één maand bieden. Aan de opzegging mogen geen kosten zijn verbonden.

De wet maakt onderscheid tussen contracten voor bepaalde tijd en contracten voor onbepaalde tijd. Contracten voor onbepaalde tijd kunnen op elk moment worden opgezegd met een opzegtermijn van één maand.

Voor contracten voor bepaalde tijd geldt dat na afloop van de afgesproken contractsperiode de consument kan opzeggen met één maand opzegtermijn. Een stilzwijgende verlenging met een nieuwe vaste periode van één of twee jaar is dus niet toegestaan. Ook mag de looptijd van de eerste vaste contractsperiode niet langer zijn dan twee jaar. De consument die zijn contract wil opzeggen voordat de afgesproken contractsperiode verstreken is, is gebonden aan de opzegtermijn die in de algemene voorwaarden staat.

 

 

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

En is mijn contract dan van bepaalde tijd of onbepaalde tijd???

 

CD schreef in 2014 dit:

 

Zoals telefonisch met u besproken, wordt uw abonnement per 31/08/15 verlengd met een periode van 12 maanden.

 

 

Het was toch alleen het STB-pakket wat per jaar betaald en verlengd werd?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je al langer abonnee was is het sindsdien In feite onbepaalde tijd maar (voor jou) per maand opzegbaar.

CD moet jou een heel jaar op dezelfde voorwaarden beeld blijven leveren.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met korting wordt er bedoeld, dan is het mij duidelijk.

 

Bij verlening met korting zit je aan een nieuw contract vast, deze vervalt na de contractperiode en dan betaal je wat meer, maar de opzegging loopt per maand.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus legt CD vast dat je een korting krijgt van 2 euro voor 2 jaar dan kun je per maand opzeggen????

 

Jij wel, CD niet.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mijn ervaring met Canal Digitaal is dat wanneer je belt om op te zeggen, er altijd wat te "regelen" is. Je krijgt korting, Fox Sport, Film1 of HBO een kwartaal gratis of, wanneer je voor een jaar verlengd, korting of een "gratis" M7-ontvangerje. In eerste instantie komen ze met een korting van anderhalve of twee euro, maar als je bedankt, dan is er vaak wat meer uit te slepen.

 

Je kunt van Canal Digitaal zeggen wat je wilt, maar ze houden klanten graag binnenboord en strooien daarom kwistig met kortingen. 

VU+Solo4K, VUSoloSE, Synology NAS, MacBook Pro, HP Envy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt van Canal Digitaal zeggen wat je wilt, maar ze houden klanten graag binnenboord en strooien daarom kwistig met kortingen. 

 

Zo dat na een tijdje klant noch CD weten welke zenders er ook al weer in iemands pakket horen te zitten.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo dat na een tijdje klant noch CD weten welke zenders er ook al weer in iemands pakket horen te zitten.

Dat heeft natuurlijk ook te maken met het gegoochel van Canal Digitaal met de extra pakketten.

 

Toen ik abonnee werd, was HD is nieuws en om daarna te kunnen kijken, was een abonnement op een aanvullend HD pakket noodzakelijk. Toen HD langzamerhand de standaard werd, werd dat extra HD pakket voor de "hoofdkaart" min of meer afgeschaft, maar voor de "extra kaart" was HD kennelijk nog niet de nieuwe norm: daarvoor was nog steeds een aanvullend HD pakket nodig, dat volgens mij ook niet meer bestaat.

 

Hoewel het extra HD pakket opgeheven is, heb ik volgens Canal Digitaal vanwege m'n abonnement op HD pakket in het verleden, naast het Familie HD nog steeds recht op Eurosport 2. Op de - inmiddels opgezegde - "extra kaart" ontving ik Europort 2 niet maar weer wel SyFy en iConcerts. 

 

Wie het begrijpt mag het zeggen ...

VU+Solo4K, VUSoloSE, Synology NAS, MacBook Pro, HP Envy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...