Ga naar inhoud


Test nieuwe CanalDigitaal ontvanger M7 MZ101


dumper2203

Aanbevolen berichten

Gast Mimisiku

Puur uit hobby oogpunt zou iedereen deze nieuwe Viaccess bakjes moeten boycotten. Zolang de M7 SAT801 nog leverbaar is, deze eisen met de Seca3 kaart...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Min of meer doen dit 'oogluikend' al. Zolang je een CI kunt gebruiken i.p.v. CI+. Maar het zou mooi zijn als ze dit zwart op wit zouden geven... Móchten ze dit doen dan zou ik zelfs bereid zijn om een tweetal CI's te kopen om zo toch op te kunnen nemen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Min of meer doen dit 'oogluikend' al. Zolang je een CI kunt gebruiken i.p.v. CI+. Maar het zou mooi zijn als ze dit zwart op wit zouden geven... Móchten ze dit doen dan zou ik zelfs bereid zijn om een tweetal CI's te kopen om zo toch op te kunnen nemen...

 

Twee CI's in dezelfde box met dezelfde kaart erin werkt niet goed.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Min of meer doen dit 'oogluikend' al. Zolang je een CI kunt gebruiken i.p.v. CI+. Maar het zou mooi zijn als ze dit zwart op wit zouden geven... Móchten ze dit doen dan zou ik zelfs bereid zijn om een tweetal CI's te kopen om zo toch op te kunnen nemen...

Ik zou ook gerust een 2de kaart willen betalen om toch nog vrijer te zijn in het opnemen zonder tegen beperkingen van dat zenders op dezelfde transponder moeten zitten etc. Heb me niet verdiept in de Orca toestanden maar je snapt wel wat ik bedoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Tot op heden had ik geen problemen met de 101. Moet wel zeggen dat ik hem niet heel veel gebruik, want hij staat in mijn caravan in de ardennen. Nu loop ik tegen het probleem op dat als ik het beeld op pauze zet en even later weer start, de 101 na een kwartier of opnieuw opstart. Tot nu toe iedere keer dat ik het probeerde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist. En het zijn juist dit soort fouten die bij een zogenaamd gecertificeerde nooit mogen voorkomen! Dit is een basisfunctie en behoort dus voor de customer release getest te zijn! Iets wat 'gecertificeerd' overigens betekent:namelijk het op 100% testen van de badisfuncties. Een CDS/TVV certificatie garandeert helemaal nada noppes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik koop pas een CD ontvanger als ik zeker weet dat ie alles aan kan zoals mijn Vu+ Duo 2 en dan ook pas als ik deze nodig heb voor gegarandeerde ontvangst van de NL kanalen hier in Turkije.

 

Een Vu+ zal het helaas nooit worden.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Turkije ligt in principe niet in het interessegebied van CDS. Dat de footprint tot in Türkye rijkt is een beetje mazzel, maar geen enkele garantie wat betreft CDS... Je hebt een VU+ masr een Vu+ zal het nooit worden? Fyptoutje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Turkije ligt in principe niet in het interessegebied van CDS. Dat de footprint tot in Türkye rijkt is een beetje mazzel, maar geen enkele garantie wat betreft CDS... Je hebt een VU+ masr een Vu+ zal het nooit worden? Fyptoutje?

 

Nee, jij leest verkeerd. Emekli zegt dat een CD ontvanger nooit de kwaliteit van een Vu+ zal hebben, en dat is natuurlijk geen Fyptoutje..

 

Mij verbaast het altijd weer, dat de ontvangers van CD in geen enkel opzicht de concurrentie lijken aan te gaan met de niet-gecertificeerde ontvangers. Die laatsten blijken in de praktijk toch steeds weer de betere CD ontvangers te zijn....

Ziggo probeert tenminste nog met de Horizonbox de functionaliteiten te benaderen die de abonnees graag willen.     

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Heb nu sinds 4 weken de MZ101 erbij genomen om van RTL Crime te kunnen genieten. Gedaan door een oude niet meer in gebruik zijnde Seca3 kaart te 'offeren'. Na heel veel administratieve ellende (keurig opgelost door de WebCare) draait het bakje inmiddels met alle beschikbare functies.

 

Pluspunt:

 

Mooi beeld

Extern IR oog

 

Minpunt:

Zapt heel erg traag

EPG info zo mogelijk nóg trager

Mis HDMI_CEC instelling mogelijkheid

In 2016 beloofde Uitzending Gemist nog steeds niet aanwezig.

CD TV APP vindt het apparaat niet omdat het niet geregistreerd is. Registratie procedure via de website van CD verwijst naar inmiddels niet meer aanwezige functie in de MZ-101!!!

 

 

Uiteraard na update van de laatste firmware

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Post 41,

 

Ja een type foutje, het zal nooit een CD bak worden.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...