Ga naar inhoud


Test nieuwe CanalDigitaal ontvanger M7 MZ101


dumper2203

Aanbevolen berichten

Heb de nieuwe ontvanger heden getest en weer ingeleverd bij het verkooppunt:

 

Zeer langzame zaptijd (6 seconden)

Beeldformaat klopt niet (bovenzijde van de iconen niet volledig leesbaar)

Beeld stilzetten interactief duurt 10 seconden

Beeld weer verder laten gaan, lukt helemaal niet (ontvanger hangt)

 

Mijn conclusie en grote goedkope prul voor veel te veel geld!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Over 10 jaar komt er een goede update voor uit, alleen bestaat CDS dan niet meer. ;)

 

Ik heb nog net de M7 SAT801 gekregen, ze beweerde zelfs dat de nieuwe ontvanger er nog lang niet zou komen an enkel in België, een dag later stond de MZ101 op hun website.

 

Zoals zoveel apparaten tegenwoordig op de markt gegooid worden, eerst kijken waar de consumenten tegen aanlopen, daarna tig updates uitbrengen om het mogelijk te verbeteren. Het begint behoorlijk op Windows te lijken, het is en blijft altijd een halfproduct, dat is ook de reden dat ik nooit het nieuwste van het nieuwste wil hebben, te veel kinderziektes.

 

Ik hoop dat je er een kant mee op kan, of eventueel terug kan sturen met de vraag om een oude ontvanger, want anders vindt ik het niet leuk voor je.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit goede bron (TV-VL)

 

".....men werkt momenteel met man en macht aan het verbeteren van de Software ..."

 

Heb er hier eentje op voorraad - 1 maand pré-enabled rechten zijn ondertussen verlopen, alleen nog FTA - Zapt idd. traag - Sterkte en Kwaliteit aanduiding beide altijd op 100% - Standby verbruik +/- 13 Watt (tot 4 uur nadien) - Ondertitels instellen voor bijv. BBC, ARD werkt doch dienen na zappen opnieuw te worden ingesteld - Zonder registratie (in mijn geval) geen Inet functies - Manueel scannen van een gekozen satelliet doet het niet..... 

 

Waarom die gebreken op voorhand niet gekend zijn is mij een "raadsel".

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, en hoe kun je nu met een aanduiding van 100% sterkte en kwaliteit je schotel goed uitrichten, je moet dan altijd een natte zeem gebruiken om die percentages eerst naar beneden te krijgen. Die waardes maken ze zeker zo hoog zodat mensen denken een geweldige ontvanger te hebben.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou toch op z'n minste verwachten dat zo'n ontvanger eerst uitvoerig wordt getest vooraleer ze dit op de markt brengen.

Hiermee pest je eigenlijk je klanten en jaag ze natuurlijk naar de concurrentie toe helaas.

Hun manier van werken is net hetzelfde als ze bijvoorbeeld zenders toevoegen:

- toevoegen van Nick Jr zonder Nederlandstalige ondertiteling 

- veranderen van MTV NL van Astra 23 naar 19: zwart-witte stippellijn bovenaan links

- toevoegen van Kadet: geen EPG

- enz.

 

Beter eerst even testen, goed controleren en vervolgens op de markt brengen (als het prima werkt tenminste)

 

En toch zou ik het jammer vinden dat ze klanten verliezen omdat ze de enige provider zijn die het me nog mogelijk maakt (in België) om nog eigen hardware te gebruiken. (gemakkelijke GUI van Open Pli, het gebruiksgemak en stabiliteit van de software)

aangepast door Brambo's

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CanalDigitaal kijkt schijnbaar enkel maar naar de euros en niet naar het produkt dat ze leveren, als ik een provider was geweest had ik zowiezo nooit met Kaon in zee gegaan, maar het zal wel weer goedkoop geweest zijn en daardoor komt de klant voor de zoveelste keer met de ellende te zitten, dit naast het feit dat ze alles aan het dicht timmeren zijn. Kijk er niet van op als volgend jaar de codering ineens omgezet wordt en je aan de CI+ of gesloten brakke box moet.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, en hoe kun je nu met een aanduiding van 100% sterkte en kwaliteit je schotel goed uitrichten, je moet dan altijd een natte zeem gebruiken om die percentages eerst naar beneden te krijgen. Die waardes maken ze zeker zo hoog zodat mensen denken een geweldige ontvanger te hebben.

 

 

Ja Sprietje dat was ook het eerste waaraan ik dacht en na testen met een 20dB regelbare verzwakker blijft alles @100%

Destijds had ook de sat-801 een gelijkaardig probleem doch dit werd nadien keurig opgelost - bemerk dat 20dB verzwakken geen of nauwelijks 1% verschil laat zien op de "kwaliteit" aanduiding.

  • Like 1

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar beste Marc-Sim
Met een regelbare signaalverzwakker verzwak je het signaal nadat het al omgezet is naar een lagere frequentie en als een lnb 60dB versterking geeft, hou je nog 40dB over.

Met een goede meter de schotel uitrichten verdient natuurlijk de voorkeur maar deze ontvanger wordt toch ook aangeboden voor mensen met een recreatie abonnement op de camping en dan zul je toch zelf de schotel uit moeten richten m.b.v. de satellietontvanger.
Maar als je de zeem nat genoeg maakt of dubbel hangt over de lnb, komt er echt geen signaal meer door hoor hoe sterk dat het signaal ook is.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Blijkbaar is het maken van brakke gesloten hardware een probleem in Nederland-België, of Benelux?

Ik heb ooit een officiële BskyB decoder/ontvanger gehad, die wel goed werkt. Uiteraard kan je sky niet vergelijken met M7 Benelux, maar als provider, zou je toch kunnen kiezen uit een goedkope ontvanger, en een degelijke goed werkende ontvanger? Dan kan de klant kiezen. Maar als je de verkopers hoort, zouden ze een tv van pakweg 2.000€ kopen, maar de nodige ontvanger, kost altijd teveel. Misschien daardoor dat ze hier goedkope brakke dingen op de markt brengen, omdat grotendeels geen groot geld wil hangen aan een goede receiver. Als je rondverteld, dat je een tv hebt gekocht van 1500€, vinden ze prima :) , vertel je dat je een bijhorende ontvanger gekocht hebt van 500€, verklaren de meeste je voor gek :( .

Hoe was dat hier eens beschreven? De fabrikant leverancier maakt hetgeen de klant wenst en wenst te betalen?? :confused:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb de nieuwe ontvanger heden getest en weer ingeleverd bij het verkooppunt:

 

Zeer langzame zaptijd (6 seconden)

Beeldformaat klopt niet (bovenzijde van de iconen niet volledig leesbaar)

Beeld stilzetten interactief duurt 10 seconden

Beeld weer verder laten gaan, lukt helemaal niet (ontvanger hangt)

 

Mijn conclusie en grote goedkope prul voor veel te veel geld!

Vandaag software update geweest ! Alle problemen van de baan ;-)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...