Ga naar inhoud


Telenet CI+ module en DVB-C tunerkaart


TechOne
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

  1. Het klopt niet dat je voor alle digitale tv kanalen van Telenet een kaart nodig hebt. Er zijn ongeveer een 20 tal kanalen die niet gecodeerd zijn. Waaronder EénHD en CanvasHD.
  2. Ik heb zelf een Vu+Duo2 met een Dual DVBS2 tuner en een DVB-T2/T/C tuner en kan deze kanalen gewoon ontvangen via de DVB-T2/T/C tuner.
  3. Op info balk zie ik wel 2 vreemde punten, normaal heb ik de SNR in dB's staan maar hier verschijnt hij in procenten. 99 %, en de Block error rate staat op -372 . Negatief dus. (SNR: 99% BER -372)
  4. Do een manual scan , selecteer de correcte tuner in mijn geval Vuplus (DVB-C NIM SSH108) (DVB-C)

  5. Type of scan: User defined

  6. Frequency: 298

  7. Inversion: Auto

  8. Symbol Rate: 256-QAM

  9. FEC: Auto

  10. Networkscan: Yes

  11. Als alles goed loopt worden er 258 kanalen gevonden.

Succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb weet van +/- 8. Maar meer niet. De zenders die FTA zijn, hebben de zenders zelf expliciet gevraagd. Dit is terug te vinden op de site van deze.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

eigenlijk waren ze tot begin oktober 2015 met de juiste ci module in bv een vu+ met dvb-c tuner, geen kaart nodig , juiste software in die module en alle zenders op de telenet kabel FTA . En dit jaaaaaaaren lang . Het was in het verleden zelfs nog erger. Was ooit iemand , een hacker ( genaamd yvan janssen ) die besloot om die linux telenet dozen eens proberen te omzeilen , wat klein begon tot enkel toegang tot de lcd display eindigde tot het draaien van ftp en oscam op die adb toestellen . Stonden zelfs filmpkes van op youtube ( van da lcd diplay manipuleren, van de rest niet ) . Hij is toen op uitnodiging van telenet op gesprek gegaan , en ik citeer :

“Ze waren zeer dreigend naar mij toe. Het moest allemaal zeer snel gebeuren” zegt Janssens tegenover onze redactie. “Ze gaan me nog een brief sturen maar constructief was het zeker niet.”

Het is nooit tot een rechtszaak gekomen , omdat bleek dat telenet zelf niet in orde was ivm software piraterij , ze hadden nooit voldaan aan de benodigde GPL licentie's .

Sinds een paar maanden zijn ze beveiliging wat aan het opschroeven , maar vergeet niet , VOD ging jaren lang ongecodeerd over de coax , met de hele buurt een film opvragen , vu laten scannen en je kon zo meekijken na de film die je buurman opvroeg ! .

Google maar eens op root acess telenet , je komt de links vanzelf tegen .

 

aangepast door bartjep
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...