Ga naar inhoud


Grotere monitor, hoe zit het met de resolutie?


Con
Ga naar oplossing Opgelost door winwiz,

Aanbevolen berichten

Probeer wel een 16:10 (2560x1600) monitor te kiezen in plaats van 16:9 (2560x1440).

Bedankt voor de link.

 

Nu even terug naar de beeldverhoudingen, jij opteert voor 16:10 maar wat te denken aan 21:9

Moeten deze ontwikkelaars dan ook nog zonder zwembroek :grin:?

post-36489-0-22168300-1451060711.jpg

 

Of ligt het aan het gebruik, voor films kan ik mij bedenken dat je hooguit gaat voor het biscoopformaat.

Voor veel applicaties naast elkaar wellicht een andere verhouding, meer breedte minder hoogte?

 

(sorry voor het blauw, anders viel de tekst niet goed op met het plaatje)

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Is erg mooi, ik heb er ook lang over na zitten denken opteer toch voor een UHD van 32" Voor mij persoonlijk vind ik de hoogte erg belangrijk. Je hoeft veel minder te scrollen en ik doe veel aan foto editing met Lightroom en Photoshop. 

 

Ik heb deze LG afgelopen woensdag nog gezien en uitgebreid staan te bekijken. Mooi ding!

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is erg mooi, ik heb er ook lang over na zitten denken opteer toch voor een UHD van 32" Voor mij persoonlijk vind ik de hoogte erg belangrijk. Je hoeft veel minder te scrollen en ik doe veel aan foto editing met Lightroom en Photoshop. 

 

Ik heb deze LG afgelopen woensdag nog gezien en uitgebreid staan te bekijken. Mooi ding!

Ja, daar kan ik mij iets bij voorstellen met het volgende óók als achtergrond.

Lang geleden hadden wij een 50 cm tv. Onze ogen werden slechter en kochten

een 63 cm tv breedbeeld. We belanden van de regen in de drup, de letters

waren zelfs nog kleiner, dit had ik mij niet gerealiseerd...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is erg mooi, ik heb er ook lang over na zitten denken opteer toch voor een UHD van 32" Voor mij persoonlijk vind ik de hoogte erg belangrijk. Je hoeft veel minder te scrollen en ik doe veel aan foto editing met Lightroom en Photoshop. 

 

Ik heb deze LG afgelopen woensdag nog gezien en uitgebreid staan te bekijken. Mooi ding!

De achtergrond van dit screenshot was de verhouding 21:9 terwijl jij het hebt over 16:9 en 16:10.

Wellicht haal ik een aantal zaken door elkaar?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het ook mogelijk om twee monitoren naast elkaar te zetten, dat werkt op zich ook erg goed.

En je kan de geopende dingen gewoon naar de andere monitor slepen, op die manier ben je goedkoper uit en hebt meer werk ruimte op de monitoren.

post-51681-0-94777800-1451109110.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 34" monitor is binnen, een plaatje maar...

Oops, 2560 x 1080 wordt niet getoond in Windows

dus blijf ik ff hangen op 1920, das nou jammer...

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Dat ligt dan toch echt aan je video kaart of de kabel. Let wel op dat het vaak met een HDMI kabel niet lukt, maar met een Dual link DVI kabel wel.

 

DVI-dual-link-vs-single-link.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is um;

attachicon.gifGPU.jpg

simpel toch je beeldkaart gaat maar tot 1080x1920

daarom dat ik het ook had gevraagt 

en dan ben je met zo een montor niet veel of je moet een nieuwere beeldkaart kopen enz  ;)

deze kan het wel aan als die in je pc past

NVIDIA GeForce GTX 750
aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gelukt, pfffffffffff.  :)

Ik had een DVI kabel als boosdoener.

Nu een HDMI ff van mijn cinema geplukt

en nu is het 2560 x 1080.

 

Ik heb er een lamp bijgekregen, wat een bak met licht

zit erin zeg...  :cool:  :cool:

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gelukt, pfffffffffff.  :)

Ik had een DVI kabel als boosdoener.

Nu een HDMI ff van mijn cinema geplukt

en nu is het 2560 x 1080.

 

Ik heb er een lamp bijgekregen, wat een bak met licht

zit erin zeg...  :cool:  :cool:

heb je dan ook nog wat in jou beeldkaart veranderd ?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus toch de kabel zoals ik al vermoedde...   mooi is ook weer opgelost. :)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een beeld kaart die maar 1920x1080 geeft daar komt toch geen 2560 x 1080 maken of er moet misschien een....zijn

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...