Ga naar inhoud


Ik ben begonnen met Philips Hue


winwiz

Aanbevolen berichten

Inmiddels een uitbreiding met de bewegingsensor voor de bovenverdieping. Hij is strategisch opgehangen zodat de lamp aangaat als je beneden bij de trap komt maar ook als je  in de gang boven bent (is haaks op de trap). Als je 's  nachts uit de slaapkamer stapt gaat de lamp aan met een sterkte van ongeveer 20%. Als er geen beweging meer wordt gedetecteerd gaat hij na 5 minuten uit. (tussen 22:30 - 08:00) Buiten deze tijden gaat hij naar 100% mits het voldoende donker is.

 

Installatie en montage was echt super simpel. Via iConnecthue kun je 5 tijd zones instellen t.o.v. 2 met de standaard app.  Doet precies wat ik ervan verwachtte :)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Leuk!

 

Ik wil ongeveer hetzelfde gaan doen, maar dan met de pirs van de alarminstallatie (die er toch al hangen) als trigger.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vandaag ook begonnen in de wereld van Hue. Gestart met een Hue white starters pakket. Het was wel even zoeken waar de Homekit code stond, jammer genoeg stond dit niet beschreven waar ik die kon vinden,blijkt het op de Bridge te staan  :crazy:

 

Wat ook wel grappig is, dat je ook de Ambilight Tv er aan koppelen  :cool: (nog niet gedaan)

 

Wat ik zo niet kan ontdekken, het moet toch eenvoudig zijn om met de standaard App ( Apple) een eenvoudig "aan - uit" schemaatje aan te maken per dag / week voor de woonkamer ? moet je hier de "routine" voor gebruiken ? deze schakelt alleen maar aan.

 

Graag wat tips 

 

Alvast bedankt.

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten aanzien van het Ambilight koppelen aan de Hue het volgende ontdekt. Mijn Tv heeft een Hue integration.

 

Het moet via de Tv menu geregeld worden en kan niet via de speciale App "Ambilight+Heu" 

 

"your TV does have an HUE integration, so HUE Lamps can be configured via the TV Menu.
The App is only for those TV's wo dont have this integration."

 

Dan via het Tv menu getracht de boel te koppelen en te configureren, tja dat is nu weer jammer want dat gedeelte "crasht" natuurlijk weer., er komt een melding in beeld dat  ...andriodhue is gestopt.  :cry:

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Installeer eerst gewoon de hue app, daar kun je de meeste zaken al makkelijk mee instellen. In de routines kun je bijvoorbeeld instellen dat de lampen op 7 uur 's morgens aangaan en om 8:30 weer uit maar ook dat ze om 16:30 weer aangaan en om 24:00 weer uit.

 

Met IFTTT  (andere app) kan het nog leuker worden. bijvoorbeeld 30 minuten voor zonsondergang moeten de lampen aangaan in de huiskamer. Maar ook 30 minuten na zonsopgang uit...  Nooit meer je schakeltijden aanpassen dus. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi WinWiz,

 

Thx voor je reactie, ik kan via de routine alleen aangeven wanneer hij aangaat, uitgaan zit er niet bij, dat heb ik nu via "slapen" aangeven dat hij uitgaat.

 

Routine -> 07.00 aan

Slapen -> 7.50 uit (15 min)

Routine -> 17.00 aan

Slapen -> 23.05 uit (15 min)

 

 

Ik gebruik de hue app uit de App store.

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen gebruikers van Hue met een Philips andriod tv met Ambilight ?

 

Loop nog steeds tegen het probleem dat "Ambilight + Hue"  nog steeds niet werkt, op de tv komt de melding dat het process org,driodtv,ambihue gestopt is

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi WinWiz,

 

Thx voor je reactie, ik kan via de routine alleen aangeven wanneer hij aangaat, uitgaan zit er niet bij, dat heb ik nu via "slapen" aangeven dat hij uitgaat.

 

Routine -> 07.00 aan

Slapen -> 7.50 uit (15 min)

Routine -> 17.00 aan

Slapen -> 23.05 uit (15 min)

 

 

Ik gebruik de hue app uit de App store.

 

Dat is raar, ik heb gewoon een scene UIT is een standaardscene zover ik weet...

VU+ ULTIMO 4K (OPENPLi-8.1) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

VU+ ULTIMO 4K (OPENPLi-8.1) :: 1x DVB-C FBC en 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...