Ga naar inhoud


Ik ben begonnen met Philips Hue


winwiz

Aanbevolen berichten

Waarom koop je dan ook die veel te dure meuk? Heb je wel eens naar klikaanklikuit gekeken? Eenvoudig en goedkoop. En de instellingen van de dimmer blijven behouden :grin:

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vanwege mijn lamp boven de tafel, waar ik bovenin geen kaku schakelaar kon plaatsen, heb ik gekeken naar een andere oplossing.
De centraaldoos zit ook kompleet vol en daar kan geen draad meer bij getrokken worden, alles vanaf de meterkast naar de kamer komt eerst via deze centraaldoos, dat die tekening ooit goedgekeurd is begrijp ik ook niet.
Maar verder heb ik erg veel kaku (klik aan klik uit) schakelaars die ik gebruik met mijn homewizard domotica systeem en ben daar redelijk tevreden over, voor die tijd had ik al anders schakelaars met afstands bediening.
Ook bedien ik mijn rolluiken met de kaku schakelaars, in de kamer aasn de tuinkant ingesteld op zon op zon onder, en die van de tuindeur en raam tot op de grong laat ik in deze tijd gewoon dicht.

Alleen dat Philips een systeem op de markt zet welk niet eens met een gewone lichtschakelaar aan en uit gezet kan worden is een dom gebrek en het heeft niets met domotica te maken.


Mijn kaku schakelaars, ook even een overzichtje van het "geschatte" gasverbruik er bij.

 

 

post-51681-0-07186100-1454692904_thumb.png

post-51681-0-17331900-1454692931_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overweeg Eltako dimmers, niet de goedkoopste maar wel waanzinnig goed.

Ik heb het al eerder in een topic aangegeven.

 

De dimmers zijn instelbaar voor TL, PL en leds, hebben een softstart en

onthouden de laatste stand. Ook met draadloze en batterijloze  bedieningen.

De dimmers regelen naar 5%, een waakvlammetje dus.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er netjes uit zeg!

 

Je hebt ook kaku schakelaars die achter je bestaande schakelaar kunnen. En er is een soort van verloopstuk voor schemerlampen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat mij er om dat ik de lamp boven de eettafel kan gaan schakelen, dimmen is niet nodig, het is een hanglamp met drie lichtpunten en dat is meestal te veel.

 

Dus de buitenste twee lampen losgedraaid, indien nodig draai ik ze dus weer vast en dat wilde ik veranderen maar de kaku AMWR300, waar ik het mee wilde schakelen, past niet boven in de aansluiting van de lamp en later las ik dat die ook geen led lampen kan schakelen.

 

Zou ik het via de bestaande muurschakelaar doen, andere unit er in met dubbele schakelaar, dan moeten er extra draaden getrokken worden en daar is dus geen ruimte voor in de centraaldoos.
Ook zit het ophangkapje en de balk waar de lampen aan hangen aan elkaar vast dus is mijn volgende optie naar de machinefabriek te gaan en daar te vragen of ze dat kunnen aanpassen.
 

 

post-51681-0-40237200-1454773029_thumb.jpg

post-51681-0-23737300-1454773042.jpg

post-51681-0-80520700-1454773144.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer ik ruime tekort kwam bij LEDverlichting (230Volt) greep ik nog wel eens

naar 0,75mm2. Niet netjes maar de stromen zijn bij 230 Volt LED's zodanig laag

dat het verantwoord is en je hebt gelijk heel veel ruimte meer in de buis.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De AMWR300 zou wel goed moeten werken met LED. Dat is juist de reden dat je die extra draad nodig hebt. Dit in tegenstelling tot de AMWR230.

 

Maar daar ben ik inderdaad ook op gestruikeld.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

LEDs kun je niet schakelen met fase-aangesneden schakelaars.

Je hebt dan echt een relais nodig, reden voor die NUL.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik kan me vergissen, maar ik dacht toch echt dat ik hier in een Philips Hue topic beland was.... :(

 

De ondersteuning voor Apple Homekit en Zigbee Light Link gaf voor mij de doorslag.

 

Zelf ben ik in ieder geval ook om. Heb een GU10 starterset gekocht, een Ledstrip Plus en zo'n losse e27 lamp (wit) voor 19,95. Die laatste 2 wil ik gaan open slopen om te kijken of ik de electronica voor andere (led)lampen kan gebruiken.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Heb de eerste E27 Hue White gesloopt, draadjes er aan gesoldeerd en de LED dice en PCB in mijn wandlamp verwerkt.

Nu dus een mooie aluminium wandlamp die Hue compatible is :) Nummer 2 volgt dit weekend.

 

Nu de 2e led strip plus die ik heb nabestelt nog in een masterlight real 130cm inbouwen :)

 

Mooi spul dat hue!

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb op IFTTT.com  ingesteld dat mijn HUE verlichting aangaat zodra het donker wordt in mijn woonplaats. Ik heb ingesteld dat "all my lights" aangaan, het werkt, maar het gaat aan in een zwakke stand, kan je dat ergens bijregelen? Zodat het wat feller aangaat........

Ook heb ik ingesteld dat als het gaat regenen, mijn Hue Go blauw licht gaat geven..........  (nog niet getest, want het heeft nog niet geregend, gelukkig)

 

Leuk spul dat HUE!

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan voor Apple zeker de app iConnectHue aanbevelen. Niet gratis met ook inapp aankopen maar erg de moeite waard.  Instellingen per ruimte simpel in te stellen. Mijn lampen gaan automatisch uit en aan bij zonsopgang en zonsondergang. Een goed werkende Geofencing enz.....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

IFTTT if cloudy then sun, moet ik nog wel ff uitwerken...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IFTTT werkt ook wel leuk maar is wat bewerkelijker vind ik persoonlijk

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...