Ga naar inhoud


Hoe wordt je belazerd door de fabrikant van je printer


gerrit B

Aanbevolen berichten

nou......... nee dus

Bij een nieuwe printer krijg je maar cartridges die maar voor de helft of nog minder gevuld zijn.

Daarbij kost een nieuwe printer rond de 300 euro.

Maar als ze inderdaad met volle cartridges verkocht zouden worden dan is het zodra de drum unit vervangen moet worden goedkoper een nieuwe te kopen.

Maar bij de volgende printer zal ik er dus zeker op letten hoe lang de beeldeenheid mee gaat want dat maakt een printer wel extra duur.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Koop jij dan braaf iedere keer te dure cartridges...?.ik niet, ik ben wat dat betreft niet zo milieu bewust zolang ik daar niemand schade mee berokken zoals uitlaatgassen, ik denk in deze meer aan mijn eigen portemonnee die meneer HP niet voor me vult. :P  Een ander aspect is dat ik op deze manier wel de werk gelegenheid bij de noodlijdende printer fabrikanten bevorder. :lol:

 

 

niemand schade mee berokken?

 

wat doen ze met die oude printer? daar komen ook uitlaatgassen bij vrij hoor bij het afvoeren van het vuil, het verwerken van het vuil.....

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is nog een andere oplossing hoor. Vroeger had ik ook zo'n HP printer, maar omdat ik die maar sporadisch gebruikte, was bij de kortste, of moet ik zeggen langste keren, de inkt van de cartridges opgedroogd. Nu print ik mijn nodige documenten uit in de plaatselijke bibliotheek. Handig en niet duur, ben dit jaar daar 12 keer geweest en hoop en al 3 euro betaalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

 

Ik had het over 2 cardridges van 17 euro p/st, en de printer zelf koste €49.:

 

HP 301 originele drie-kleuren inktcartridg

Van € 17,99

€ 16,99

incl. btw

 

En dan heb ik het nog maar over de af fabriek 150ml inhoud, voor een XL inhoud betaal je echt de hoofdprijs. :cry:

 

MIsschien bedoel je 3ml inhoud?

De HP301 XL heeft een inhoud van 6ml

 

Een imitatie HP301XL met 15 ml kost € 21,50  (bij een bekende inktleverancier)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een winkel of zo hebt, die professioneel afdrukken maakt, ben je hier als particulier goedkoper uit als je veel dezelfde stukken moet drukken.

Hp inktcatridges zijn redelijk duur, maar met deze kon ik meer dan één jaar weg. de goedkopere inktcatridges van een ander merk printer, deden het minder lang, en op jaarbasis, kwam ik duurder uit.

Veel hangt af van wat en hoeveel je drukt, en meestal is het dure printer goedkopere catridges. goedkope printers dure catridges.

Maar niet alleen die branche ligt niet onder vuur van bewuste levensuur verkorting, ze verdenken er ook van smartphones en tablets moedwillig vroeger dan gewenst er foutmelding te laten opkomen, net buiten garantie. Of gewoonweg na 2 jaar geen firmware support meer.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik selecteer mijn receivers op officieel werken met openpli.

Mijn phones en tablets selecteer ik op officiele ondersteuning van cyanogenmod.

PC hardware selecteer ik basis van toegepaste onderdelen van de originele fabrikant: Welk merk/type wireless, videokaart, netwerkadapter? Ik wil er beslist geen meuk in hebben waar je voor drivers afhankelijk bent van de zoveelste tjaptjoy fabrikant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

en hoeveel pagina's met tekst kun je met 1 zo'n cartridge afdrukken? 100, 150?

 

suc6

 

Gerrit

3ml staat voor zo'n 165 pagina's volgens opgave van de inktleverancier.

 

Zelf gebruik ik nu naar volle tevredenheid een brother inktjet printer, een mfc-j4610dw, zuinig in gebruik en redelijk goedkope cartridges met "veel" inhoud (b.v. 16.6 ml voor 1500 pagina's voor € 9,50 per kleur). Dit is dan wel voor een imitatie cartridge.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we dan uitgaan van die genoemde 165 pagina's

Om 1000 pagina's af te drukken heb je dan ruim 6 cartridges nodig en ben je dan met 17 euro per cartridge 103 euro kwijt.

Zo'n cartridge kost mij dus 40 euro  

Met zwart/wit wordt het verschil nog groter nl. om 1500 pagina's af te drukken heb je bijna 90 cartridges nodig van 17 euro, totale kosten ruim 154 euro terwijl ik 40 euro betaal.

Dat is de reden dat ik dus een laserprinter gebruik, ;)

Alleen die image unit maakt het dus even een stuk minder interessant, maar nu ik weet hoe je dat onderdeel wat doorbrand weer kunt vervangen of resetten bespaar ik die kosten dus ook uit.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik koop om de zoveel tijd een HP 'all in one' printer voor €49, als ik 2 originele cartridges koop dan ben ik ook bijna dat bedrag (2x €17) kwijt, dus koop gewoon een een nieuwe. :P  Het is wel niet milieu vriendelijk maar je wordt zo gedwongen door de printer jongens :angry:

 

Sjaak(k) ik zet weer eens grote vraagtekens bij je verhaal.

 

Mijn vriendin kocht een paar dagen geleden een nieuwe printer voor haar business. Een HP all-in-one. Het ding kostte omgerekend ongeveer € 50,00. Ze heeft er ca 10 DIN A4´s mee gedrukt en de patronen waren al leeg.

Dat betekent dat de bijgeleverde patronen maar voor 5% (geschat) gevuld zijn.

Ze belde me op om te vragen of dat normaal was en was erg kwaad, want nu kan ze  orginele HP patronen kopen voor nog eens om en nabij de € 50,00

Door slechte ervaring kopen we geen clones of nagevulde patronen. Daar heb je alleen maar ellende mee.

Ik denk dat het in NL niet anders zal zijn.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er wordt vaker verteld, dat de patronen die je bij een printer meegeleverd krijgt slechts gedeeltelijk gevuld zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...