Ga naar inhoud


Doek valt voor vele middengolfzenders


Sprietje

Aanbevolen berichten

Ik heb begrepen dat men voor langere tijd op 40 Kw zal gaan draaien. Dat is aanzienlijk minder dan het normale vermogen. 

 

http://mediumwave.info/news.html

 

http://www.bbc.co.uk/reception/news/item83

 

Ik heb nergens gelezen dat de mast is geknapt. Wel dat het een systeem van 2 masten betreft waarvan er nu 1 is opgeblazen in het kader van de geplande opknapbeurt. De tweede wordt nu gebruikt met 40 Kw vermogen.

 

Dat opblazen van 1 mast is trouwens geheel volgens plan verlopen:

 

http://tx.mb21.co.uk/gallery/gallerypage.php?txid=1474&pageid=2419

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


De redactie is bij TotaalTV niet sterk in talen, want daarnaast produceert men er ook heel wat taalfouten.

 

Ik vind het onverantwoordelijk dat men er berichten plaatst, terwijl men de bron niet goed begrijpt.\

En zo komen er non-nieuwsberichten in de wereld.   :crazy:

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Tja, de 208 was voor mij ook een ankerpunt op de AM.

En de zender was ook zeer populair in het toenmalig Oostblok. Beetje het verhaal in "Listen to the Radio" van Tom Robinson. ;)  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was indertijd leuk op die two-oo-eight, in de vooravond de Nederlandstalige uitzendingen, het soldaten halfuurtje met Mike Verdrengh en als ik me nog goed herinner is Peter Koelewijn ook nog dj geweest bij 208 en 's avonds en 's nachts dan de Engelstalige uitzendingen met heel wat goede dj's zoals Paul Burnett, David Kid Jensen, Dave Christian en Tony Prince, waarvan verschillende later nog te horen waren bij BBC Radio One. Leuke tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was helemaal een mooie AM tijd, de jaren 60.

Voordat ze bij  de 208 kwamen, waren Paul Burnett en Tony Prince nog dj's bij respectievelijk Radio 270 en  Caroline North.

208 had in de jaren 60 tijdelijk natuurlijk behoorlijk last van de zeezenders. Wie luisterde nou naar de 208 terwijl Caroline en London er 24/7 waren zonder al te veel atmosferische invloed waar de 208 bekend om stond? De 208 met 1200 kW kon niet op tegen de super stabiele ontvangst van London/BigL met een dj als John Peele  's avonds.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hoge frequentie was hierop natuurlijk van invloed. Dat wilde RTL natuurlijk ook: gebruik maken van de atmosferische invloeden. Technisch werd daar maximaal gebruik van gemaakt. 

Als je ooit geluisterd hebt naar Caroline 558: die had over langere afstand nagenoeg geen atmosferische golfbewegingen. Veronica 538 evenmin.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Komend weekend (27 en 28 februari) zend Radio Caroline live uit via de Middengolf 1368 AM.

De uitzendingen komen van het zendschip Ross Revenge.

 

Meer info :

http://www.radiocaroline.co.uk/#home.html

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog niet zo lang geleden had Manx Radio (1368 kHz) ook zo'n nostalgisch weekend.

De zender is dus van Manx Radio aan land, niet vanaf het schip.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...