Ga naar inhoud


Doek valt voor vele middengolfzenders


Sprietje

Aanbevolen berichten

@Eduard07

 

Als je even op de link klikt op mijn vorige bericht (#48) kan je lezen dat er wel degelijk wordt uitgezonden vanaf de Ross Revenge.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Eduard07

 

Als je even op de link klikt op mijn vorige bericht (#48) kan je lezen dat er wel degelijk wordt uitgezonden vanaf de Ross Revenge.

Dit staat er:

We'll be broadcasting live from the radio-ship Ross Revenge again, available here online this time from 6am Saturday until 9pm Sunday, and also on Manx Radio 1368 AM.

 

Dus online vanaf het schip, en dat signaal wordt door Manx Radio 1368 kHz de Middengolf ingestuurd. En het schip ligt voor deze gelegenheid in het aloude Ramsey Bay. 

BBC Radio Essex deed dit een aantal keren op dezelfde manier met Pirate weekends.

 

Ik lees nergens dat er een AM zender vanaf het schip dwars door Manx Radio heen gaat zenden. Zou ook niet best zijn, denk ik.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

In september 2015 is er een vergelijkbaar weekend geweest:

 

http://forums.digitalspy.co.uk/showthread.php?t=2105322

 

En wat het vermogen van Manx Radio 1368 betreft:

http://forums.digitalspy.co.uk/showthread.php?t=1959470

 

dus 20 kW.

 

Maar het eiland Man ligt helaas aan de westkant van Engeland. 

De AM is wel schoner geworden door alle afschakelingen, dus misschien is de zender 's nachts toch te horen met een beetje geluk.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze morgen vroeg eens geluisterd op de 1368khz en er komen 2 zenders door, naargelang is het de ene of de andere zender die je hoort. Het gaat om Manx en BBC Lincolnshire, deze laatste kwam sterker door waardoor ik vrees voor radio Caroline. Manx radio is wel 20KW en BBC maar 2KW , maar deze laatste ligt in vogelvlucht toch stukken dichter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog even geluisterd op AM, maar alleen kakofonie op de 1368Khz, zelfs hoorde ik Italiaans, maar vind in mijn lijsten geen zender die daaraan voldoet.Gelukkig is er online en kan ik de prachtige golden oldies zeker smaken en die herinneringen oproepen van ver verleden gebeurtenissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem gisteravond omstreeks half 8 's avonds op de autoradio gehoord....

Slechte kwaliteit, maar ach, ik was het altijd gewend om naar verafgelegen radiozenders op de MW te luisteren....  en zo nu en dan kwam het behoorlijk goed door.....  Er was een stukje reklame voor de Radio Caroline shop, waar je dingen kon bestellen.... etc etc.... dus ik was wel 100% zeker dat ik de goede zender te pakken had.... Leuk!!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...