Ga naar inhoud


50 HD zenders bij Telenet


zzzzzz

Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...

 

Vermits ik merk dat er in andere topics foute informatie verspreid wordt, wilde ik dit hier eens rechtzetten.
Telenet zendt 50 HD zenders uit, en niet 16 zoals anderen beweerden.
Het basispakket telt niet 16, maar 23 HD zenders.
Dit, naast de vele andere SD en radio zenders, natuurlijk.
 
1. één HD
2. Canvas HD
3. Ketnet
4. VTM HD
5. 2BE HD
6. Vier HD
7. Vijf HD
8. NPO 1 HD
9. NPO 2 HD
10. NPO 3 HD
11. TF1 HD
12. La Une HD
13. La Deux HD
14. RTL-TVI HD
15. Club RTL HD
16. BBC One HD
17. BBC Two HD
18. Disney Channel Vlaanderen HD
19. National Geographics HD 
20. Discovery Channel Vlaanderen HD
21. Animal Planet HD
22. BBC First
23. Be 1 HD
24. Be Ciné HD
25. Be Sport 1 HD
26. Be Séries HD
27. Eleven
28. Eleven Sports
29. Eurosport 2 HD
30. Eurosport 1 HD
31. Fox HD
32. MTV Live HD
33. Nat Geo Wild HD
34. Nickeloden/Spike HD
35. Penthouse 3D
36. Penthouse HD
37. Penthouse HD1
38. Play Sports HD1
39. Play Sports HD2
40. Play Sports HD3
41. Prime Action HD
42. Prime Family HD
43. Prime Fezztival HD
44. Prime Series HD
45. Prime Star HD
46. Shorts TV HD
47. Sundance HD
48. Trace Sports Star HD
49. VOO Foot HD
50. E! Entertainment
 
waarvan al in het basispakket zitten :
 
1. één HD
2. Canvas HD
3. Ketnet
4. VTM HD
5. 2BE HD
6. Vier HD
7. Vijf HD
8. NPO 1 HD
9. NPO 2 HD
10. NPO 3 HD
11. TF1 HD
12. La Une HD
13. La Deux HD
14. RTL-TVI HD
15. Club RTL HD
16. BBC One HD
17. BBC Two HD
18. Disney Channel Vlaanderen HD
19. National Geographics HD 
20. Discovery Channel Vlaanderen HD
21. Fox HD
22. Nickeloden/Spike HD
23. Sundance HD

 

zeer mooie uiteenzetting zzzzz

play more,play sport, betv, movie&series, film1, hbo, ziggosport,  tophd, hd+, telenet, proximustv, canal digitaal, netflix,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klanten met een pack met 3 producten, telefoon, internet en TV, krijgen (of kregen) bovenop het basispakket nog HD XL met 6 HD zenders gratis erbij.

hd xl bestaat niet meer bij telenet

play more,play sport, betv, movie&series, film1, hbo, ziggosport,  tophd, hd+, telenet, proximustv, canal digitaal, netflix,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees hier verder niets over "schandalig" .

En de patatten zijn hier niet in prijs verhoogd, dwalen we toch weer af van het onderwerp ...

groot gelijk

play more,play sport, betv, movie&series, film1, hbo, ziggosport,  tophd, hd+, telenet, proximustv, canal digitaal, netflix,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier blijven oude abonnementen bestaan. Het is aan de klant om nu en dan even te checken of hij/zij nog het voordeeligst hebben.

Ipad klanten kregen bij een tijdelijk actie een sportzender gratis op o.a. Hun ipad via yelo.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier blijven oude abonnementen bestaan. Het is aan de klant om nu en dan even te checken of hij/zij nog het voordeeligst hebben.

Ipad klanten kregen bij een tijdelijk actie een sportzender gratis op o.a. Hun ipad via yelo.

inderdaad nog apart betalen voor een duur hd xl abo  is niet meer nodig. deze zitten nu gratis in de basis abo. toch maar eens contact opnemen

play more,play sport, betv, movie&series, film1, hbo, ziggosport,  tophd, hd+, telenet, proximustv, canal digitaal, netflix,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ik heb die lijst ooit eens gemaakt, maar ik update die niet iedere keer.

Er zijn dus ondertussen alweer heel wat HD zenders bijgekomen.

Op een ander forum zitten een paar mensen die de lijst wel up to date houden.

In totaal zijn er nu al 87 HD zenders, waarvan 53 in het basispakket (ook Ketnet is HD, maar zoals bij elke zender varieert de kwaliteit naar gelang de bron die ze bij de VRT gebruiken) :

 

1. één HD
2. Canvas HD
3. Ketnet
4. VTM HD
5. Q2 HD
6. Vier HD
7. Vijf HD
8. NPO 1 HD
9. NPO 2 HD
10. NPO 3 HD
11. TF1 HD
12. La Une HD
13. La Deux HD
14. RTL-TVI HD
15. Club RTL HD
16. BBC One HD
17. BBC Two HD
18. Disney Channel Vlaanderen HD
19. National Geographics HD 
20. Discovery Channel Vlaanderen HD
21. Fox HD
22. Nickeloden/Spike HD
23. Sundance HD
24. France 2 HD
25. Plattelands TV HD
26. Eurosport 1 HD BE
27. Eurosport 2 HD BE
28. Vitaya HD
29. France3 HD
30. France4 HD
31. France5 HD
32. AB3 HD
33. Kanaal Z HD
34. Ment TV HD
35. Studio 100 HD.
36. La Trois HD.
37. Zes HD.
38. CNN HD.
39. TLC HD
40. Playtime HD
41. TV5 monde FBS HD
42. Arte HD
43. Plug RTL
44. Sundance tv FR HD.
45. Njam HD
46. Dobbit TV
47. de meeste plaatselijke regionale zender(s)
48. ARD HD
49. ZDF HD
50. MTV VL HD
51. CAZ HD
52. Comedy Central HD
53. Viceland HD

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarbij dient opgemerkt dat er slechts vier zenders zijn in Vlaanderen die vorig jaar (cim-cijfers) meer dan 5 procent van de kijkers aan zich wisten te binden. Dat gaat dan om kijkers in de leeftijdsgroep 4 jaar en ouder (Vlaanderen en Brussel nederlandstalig).

 

Eén had 32,6 procent, VTM 19,8 procent, Vier 7,7 procent en Canvas 5,2 procent = samen 65,3 procent.

De vijf overige "kleine" grote zenders Vijf, Q2 en Vitaya, Ketnet en Discovery haalden iets minder dan 15 procent.

 

Samen hebben die zenders drie kwart van het marktaandeel.

 

Al de anderen (waaronder Fox, Ment tv, Zes). haalden minder dan één procent marktaandeel.

 

Conclusie: het laat de de Proximus en Telenet-abonnees (meer dan 95 procent van de Vlaamse kijkers) koud of een zender in HD of SD uitzendt, ze kijken enkel naar de vier à vijf grote zenders.

aangepast door pollegazon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarbij dient opgemerkt dat er slechts vier zenders zijn in Vlaanderen die vorig jaar (cim-cijfers) meer dan 5 procent van de kijkers aan zich wisten te binden. Dat gaat dan om kijkers in de leeftijdsgroep 4 jaar en ouder (Vlaanderen en Brussel nederlandstalig).

 

Eén had 32,6 procent, VTM 19,8 procent, Vier 7,7 procent en Canvas 5,2 procent = samen 65,3 procent.

De vijf overige "kleine" grote zenders Vijf, Q2 en Vitaya, Ketnet en Discovery haalden iets minder dan 15 procent.

 

Samen hebben die zenders drie kwart van het marktaandeel.

 

Al de anderen (waaronder Fox, Ment tv, Zes). haalden minder dan één procent marktaandeel.

 

Conclusie: het laat de de Proximus en Telenet-abonnees (meer dan 95 procent van de Vlaamse kijkers) koud of een zender in HD of SD uitzendt, ze kijken enkel naar de vier à vijf grote zenders.

Dat is een conclusie die heel kort door de bocht is.

Zes bestaat toch nog niet lang?

Dan lijkt het mij logisch dat ze gemiddeld laag zullen scoren.

En daarbij, met die redenering mag je zowat elke satellietzender wegdoen, want hij haalt minder dan 1% van de Vlaamse kijkers.

 

Het is belangrijk dat kijkers een keuze hebben, ook al kijken ze "gemiddeld" naar een handjevol zenders.

En als hun profiel niet aan dat van Jan Modaal beantwoordt, hoeven ze toch niet gestraft te worden met een mindere beeldkwaliteit?

 

PS : NPO1, 2 en 3 zitten ook niet bij de meest bekeken zenders in Vlaanderen.

Dan maar in slechte kwaliteit doorsturen ?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel maar, fijn dat Frankrijk 2 of Ment in HD uitzenden, maar 95 procent van de Vlaamse kijker ligt er niet van wakker.

 

Dat Telenet nu 53 of 2900000 HD zenders heeft maakt voor hen geen bal uit, niemand zal hiervoor een abonnement nemen.

 

Met satelliet vergelijken is ook al totaal zinloos. Ik kijk bijvoorbeeld graag Britse zenders en ja, het is meegenomen dat BBC Four in HD uitzendt; maar als het "niet" in HD was zou ik er evenveel naar kijken. Ik ga niet NPO 3 kijken omdat het toevallig in HD is, maar omdat ik bijvoorbeeld Homeland wil zien. Als dat in HD is, fijn - maar anders keek ik ook.

 

De doorsneel kijker kijkt nu eenmaal naar één of vtm en dit zit bij alle providers in HD. Het laat hen dus koud of provider A nu meer HD zenders heeft dan provider B. So what :eek: .

aangepast door pollegazon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...